X

Το reach στο Facebook έχει πέσει 42%; Νέα έρευνα.

Όποιος έχει σελίδα στο Facebook για το brand του, τότε σίγουρα έχει κάποια metrics που παρακολουθεί για να καταλαβαίνει πόσο “καλά” πάει αυτή σελίδα. Αυτά μπορεί να διαφέρουν κατά περίπτωση ανάλογα με την φύση της σελίδας αλλά 2 είναι αυτά που είναι τα πιο “χτυπητά”: Το πρώτο είναι τα Page Likes. Το 2ο είναι το reach των post μας, και με αυτό θα ασχοληθούμε σήμερα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που έγινε από το SocialFlow σε 3.000 pages, το Reach των αναρτήσεων έχει πέσει ανησυχητικά τους τελευταίους μήνες, δηλαδή όλο και λιγότεροι άνθρωποι βλέπουν τις αναρτήσεις των σελίδων. Κάνουν οι διαχειριστές κακά την δουλειά τους ή μήπως κάτι άλλο συμβαίνει; Ας δούμε…

Όπως βλέπουμε, τον τελευταίο χρόνο μέχρι τον Ιανουάριο υπήρξε μια σταθερή αύξηση του reach των σελίδων. Στη συνέχεια πέφτει απότομα και φαίνεται να σταθεροποιείται. Μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα από εδώ αλλά ποτέ ένα metric δεν λέει όλη την αλήθεια. Μήπως απλά η μείωση του reach συμβαίνει διότι οι σελίδες δεν ποστάρουν όσο συχνά πόσταραν παλιά;

Οι αριθμοί λένε πως όχι. Ίσα ίσα μετά τον Ιανουάριο οι αναρτήσεις γίνονται με όλο και πιο μεγάλη συχνότητα. Συνδυάζοντας τα 2 αυτά διαγράμματα μπορούμε να βγάλουμε μια πιο καθαρή εικόνα για το τι συμβαίνει:

Ο αριθμός του reach ανά post, λοιπόν, βλέπουμε πως από την αρχή του έτους είναι σε καθαρά πτωτική πορεία (-42%). Αυτό βέβαια είναι πάντα πιθανό να οφείλεται σε σύμπτωση ή άλλους παράγοντες όπως εποχικότητα ή biased δειγματοληψία αλλά όταν η πτώση είναι τόσο μεγάλη σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα τότε αυτό που μπορούμε να υποθέσουμε είναι η αλλαγή στον αλγόριθμο του Facebook. Άλλωστε οι μικροαλλαγές είναι συνεχείς από τη μεριά του Facebook ούτως ή άλλως, καθώς αυτές τεστάρονται στην πράξη κάθε μέρα για να μας δώσουν το καλύτερο δυνατό user experience.

Οι publishers πχ μπορεί να πήγαιναν πολύ καλά μέχρι το Γενάρη και μετά το Facebook να αποφάσισε να τεστάρει να δώσει μεγαλύτερο visibility σε πιο μικρές σελίδες με post πιο προσωπικού χαρακτήρα, διότι είδε πως αυτό είναι που δημιουργεί το μεγαλύτερο engagement. Μπορεί οι publishers να είναι αυτοί που πληρώνουν το Facebook, αλλά στο τέλος της μέρας αυτό που μετράει είναι το να είναι οι χρήστες ευχαριστημένοι, ώστε να υπάρχει ανάπτυξη στην πλατφόρμα στη διάρκεια του χρόνου. Το σημείο ισορροπίας αυτό είναι πολύ λεπτό και συνεχώς αλλάζει θέση, γι αυτό και το Facebook πειραματίζεται συνεχώς με τους αλγορίθμους του, αφήνοντας κάθε φορά κάποιον “κερδισμένο” και κάποιον “χαμένο”.

Nontas Karavias: Ο Νώντας εργάστηκε για 4 χρόνια σε φαρμακευτική βιομηχανία αλλά συνειδητοποίησε πως η δυναμικότητα και οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει ο χώρος του digital marketing είναι αυτά που του δίνουν το κίνητρο να δημιουργήσει. Πλέον είναι ο Media Manager στη Socialab και παράλληλα κάνει το μεταπτυχιακό του Marketing στο ALBA Graduate Business School.

View Comments (0)

  • Poli apla, to organic reach teinei pros to 0. Oso megalitero to page toso megaliteres antioikonomies klimakas...Produce excellent content based on insights kai ...end of story!

This website uses cookies.