X

Τα 5 απαραίτητα στοιχεία ενός τίτλου για να κάνεις το άρθρο σου viral

Στο σύγχρονο marketing, όπως έχει χιλιοειπωθεί, “Content is King”.

Όλοι παλεύουν να κερδίσουν ένα μερίδιο της προσοχής του κοινού δημιουργώντας το καλύτερο δυνατό content που θα δώσει πραγματική αξία στον καταναλωτή και θα τον κάνει να επιστρέψει ξανά και ξανά στο δικό τους branded content με αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου να αυξάνονται οι πωλήσεις και να διατηρούνται οι πελάτες για μεγάλο χρονικό διάστημα (brand loyalty).

Αλλά όταν υπάρχει καταιγισμός content από παντού τότε αυτό που έχει τεράστια σημασία για να γίνει η πρώτη επαφή με τον χρήστη είναι – ευτυχώς ή δυστυχώς – ο τίτλος.  Και η δημιουργία επιτυχημένων τίτλων όπως θα δούμε παρακάτω δεν είναι παρά ένας συνδυασμός φαντασίας αλλά και δομημένης μεθόδου.

Αλλά ας το δούμε αυτό με κάποιο παράδειγμα αποδομώντας έναν πραγματικό τίτλο. Ας πούμε…  τον τίτλο αυτού του άρθρου.

[Τα 5] [απαραίτητα] [στοιχεία ενός τίτλου] [για να κάνεις] [το άρθρο σου viral].

  1. [Format]: To format του περιεχομένου μπορεί να είναι μια λίστα (όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση), ένα quiz, μία ιστορία, μια ακαδημαϊκή έρευνα, συμβουλές, “How to” κλπ… Οι λίστες και τα “how to” άρθρα έχουν δείξει σύμφωνα με έρευνες να έχουν το μεγαλύτερο click-through rate.
  2. [Συναίσθημα]: Ένας καλός τίτλος πρέπει να διεγείρει με κάποιο τρόπο το επιθυμητό συναίσθημα στον αναγνώστη και αυτό μπορεί να γίνει με χρήσεις λέξεων οι οποίες να εκφράζουν κάτι σε υπερθετικό βαθμό. Συνήθως οι λέξεις αυτές είναι επίθετα ή επιρρήματα. Λέξεις όπως “τεράστιο”, “σημαντικό”, “απαραίτητο”, “σοκαριστικό”, “αναπάντεχο”, “μοναδικό” υπάρχουν εκεί για να προκαλέσουν την αυθόρμητη συναισθηματική αντίδραση του ανθρώπινου εγκεφάλου που πολλές φορές αρκεί για να πάρει κάποιος μια απόφαση.
  3. [Τύπος περιεχομένου]:  Τι περιλαμβάνει η ανάρτησή σου; Φωτογραφίες; Βίντεο; Πίνακες με στατιστικά; Κάποια interactive εφαρμογή; Ο τύπος του περιεχομένου πρέπει να εκφράζεται έτσι ώστε να υπάρχουν οι αντίστοιχες προσδοκίες πριν κλικάρει κάποιος στον τίτλο. Ο κάθε τύπος έχει το δικό του engagement rate ανάλογα με τον τύπο χρήστη και ανάλογα με την πλατφόρμα που θα αναρτηθεί.
  4. [Υπόσχεση]: Εδώ γίνεται η σύνδεση του περιεχομένου του άρθρου με το τι θα κερδίσει ο αναγνώστης αν το ανοίξει. Σκέψου τον εξής εναλλακτικό τίτλο: “Τα 5 απαραίτητα στοιχεία ενός viral τίτλου”. Πώς διαφέρει με τον παρόν τίτλο; Απλά λείπει η υπόσχεση προς τον αναγνώστη. Ποιος είναι πιο ελκυστικός;  Για κάποιον που θέλει να δημιουργήσει viral τίτλους, μάλλον ο αρχικός, καθώς αναφέρεται ρητά το κέρδος από την ανάγνωση του άρθρου.
  5. [Θεματολογία]: Τέλος πρέπει προφανώς να αναφέρεται η θεματολογία του άρθρου με 1-2 χαρακτηρηστικές λέξεις-κλειδιά ώστε να μπορέσει να προσελκύει το μάτι του κατάλληλου χρήστη. Βέβαια για να γίνει viral κάτι, πρέπει να έχει και αντίστοιχη θεματολογία. Πίο εύκολα  θα γίνει viral το βίντεο “Cutest kitten in the world” ή ένα επίκαιρο πολιτικό άρθρο, παρά ένα άρθρο σχετικά με την διάρκεια ζωής των μπαταριών ΑΑΑ.

Bonus tips

  • Η χρήση αριθμών σε τίτλους  είναι ένας πολύ καλός τρόπος να τραβήξεις την προσοχή του χρήστη. Ο αριθμός μπορεί να είναι για παράδειγμα κάποιο στατιστικό στοιχείο ή να είναι κάποια λίστα.
  • Τέλος, μπορεί ένας τίτλος να είναι πετυχημένος για τους αντίθετους ακριβώς λόγους από τους παραπάνω.  Μπορεί να είναι ανορθόδοξος, μυστήριος, να προκαλεί περισσότερα ερωτηματικά παρά να είναι περιγραφικός και ίσως να είναι και λίγο προκλητικός.

Μπορεί η “τέχνη” του copywriting σε τίτλους να έχει γίνει επιστήμη τα τελευταία χρόνια στο internet, όμως έχουμε δει πως πολλές φορές γίνεται κατάχρηση, με αποτέλεσμα οι χρήστες να γίνονται όλο και πιο καχύποπτοι σε εντυπωσιακούς τίτλους. Και με το δίκιο τους. Τουλάχιστον αυτό το trend προσφέρει άφθονο υλικό για παρωδία.

Όπως και να έχει, το μυστικό για την επιτυχία του content σου είναι να είναι ποιοτικό το ίδιο το content, καθώς στην αντίθετη περίπτωση, ένας “καλός” τίτλος θα βοηθήσει μόνο βραχυπρόθεσμα το marketing σου.

Nontas Karavias: Ο Νώντας εργάστηκε για 4 χρόνια σε φαρμακευτική βιομηχανία αλλά συνειδητοποίησε πως η δυναμικότητα και οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει ο χώρος του digital marketing είναι αυτά που του δίνουν το κίνητρο να δημιουργήσει. Πλέον είναι ο Media Manager στη Socialab και παράλληλα κάνει το μεταπτυχιακό του Marketing στο ALBA Graduate Business School.

View Comments (0)

  • Το να χτίσεις το όνομα μιας εταιρείας είναι ένας γολγοθάς. Αν ο στόχος είναι η διαχρονικότητα κι όχι η αρπαχτή τότε τα βήματα πρέπει εκτός από σταθερά, να είναι και πολύ προσεκτικά. Ένας τίτλος ενός άρθρου μπορεί εύκολα να γκρεμίσει σε μια στιγμή αυτό που χτίζεις πολύ καιρό. Τίτλοι που λειτουργούν ως "κράχτες" και δεν αντιπροσωπεύουν το περιεχόμενο, μπορούν να έχουν το παραπάνω αποτέλεσμα. Τίτλοι με λέξεις ή φράσεις "θα σε σοκάρει", "δεν το περιμένεις", "δεν έχει ξαναγίνει", "απίστευτο", κλπ που δεν μπορούν να υποστηριχτούν από το αντίστοιχο περιεχόμενο, το μόνο που θα καταφέρουν είναι να εκνευρίσουν τον αναγνώστη, που θα θεωρήσει ότι τον περνάς για κορόιδο. Προσοχή λοιπόν, γιατί ο αναγνώστης-πελάτης δεν είναι κορόιδο και ο στόχος δεν είναι να γίνει ένα άρθρο viral ή να έχει πολλά views, αλλά να δημιουργήσει πελάτες.
    Επαμεινώνδας

  • Ακριβώς.
    Το καλό content είναι πάνω απ' όλα. Και για να το αναδείξεις επιβάλλεται να έχεις έναν "καλό" τίτλο. Αλλιώς κανείς δεν θα ανακαλύψει πόσο καλό περιεχόμενο έχεις.

This website uses cookies.