X
    Categories: Personal

Open Tourism

Η «βαριά βιομηχανία» της χώρας είναι το τρίπτυχο Τουρισμός – Αγροτειά – Ναυτιλία.

Και τα τρία αυτή τη στιγμή περνάνε κρίση, με τη ναυτιλία ίσως να υποφέρει λιγότερο από τα άλλα δύο, κυρίως λόγω μικρότερου fragmentation της αγοράς (που οδηγεί σε ευκολότερο έλεγχο) αλλά και λόγω του ότι η παγκόσμια οικονομία στην οποία συμμετέχει η ναυτιλία είναι σαφώς πιο ήπια από την ελληνική.

Πώς αντιμετωπίζουν την κρίση λοιπόν τα άλλα δύο;

Ψάχνοντας απάντηση σε αυτό μου το ερώτημα με έμφαση στο κομμάτι του Τουρισμού που είναι και το πιο επιρρεπές αφού καταναλώνεται εγχώρια από ξένους καταναλωτές, αναζήτησα τις απαντήσεις στο τελευταίο event του Open Tourism με καλεσμένο τον υπουργό τουρισμού, Παύλο Γερουλάνο.

Το event έλαβε χώρα στον λιτό αλλά πολύ φιλόξενο χώρο του Βυζαντινού – Χριστιανικού Μουσείου στις 15 Ιουνίου.

Ο υπουργός έκανε μια συζήτηση με μια επίλεκτη ομάδα από ανθρώπους του ελληνικού Internet και των social media και απάντησε σε ερωτήματα.

Ήδη πριν ξεκινήσει να δέχεται ερωτήματα, ο υπουργός εξήγησε πως καταλαβαίνει το ότι η διαφήμιση ακόμα και στα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα είναι αναποτελεσματική και εξήγησε το πώς η ομάδα του υπουργείο ξεκίνησε να αλλάζει το VisitGreece από μια υπουργοκεντρική νοοτροπία σε μια τουριστοκεντρική.

Είπε πως αντιλαμβάνεται το ότι οι άνθρωποι που ήταν καλεσμένοι είναι οι πιο ισχυροί πολλαπλασιαστές του βασικού μηνύματος «ελάτε στην Ελλάδα».

Το attitude του ήταν πολύ ανοικτό. Φιλικό. Δεν έσκασε μύτη με αστυνομική συνοδεία αλλά πεζός με κάποιους συνεργάτες. Μου άρεσε το ότι μιλούσε όχι σαν πολιτικός αλλά σαν επιχειρηματίας που έχει ένα προϊόν να πουλήσει, την Ελλάδα. Μου άρεσε επίσης ιδιαίτερα το ότι με το που άρχισαν οι ερωτήσεις μας, έβγαλε σημειωματάριο για να σημειώνει τις ιδέες μας.

Μικρά πράγματα που εμένα τουλάχιστον μου λένε πολλά.

Η δική μου ερώτηση προς τον υπουργό αφορούσε στο πώς λύνει το βασικό πρόβλημα του εσωτερικού τουρισμού. Γιατί εγώ ο καταναλωτής που ζω την Ελλάδα όλο το χρόνο να κάνω τις διακοπές μου εδώ όταν μπορώ με τα ίδια έξοδα να πάω στο εξωτερικό και να δω κάτι καινούριο;

Η απάντησή του ήταν πως ένα από τα κομμάτια που δεν είναι ενεργά ακόμα στο Visit Greece είναι το «δείξ’ τους την Ελλάδα που αγαπάς».

Ιδιαίτερα άξιο αναφοράς είναι το ότι υπήρχε live video κάλυψή του στo site του VisitGreece, και την παρότρυνση του κοινού στο twitter να κάνει ερωτήσεις στον υπουργό live.

Ο υπουργός παραδέχτηκε ότι έχουν καθυστερήσει να εκμεταλλευτούν πλήρως αυτή τη σεζόν, αλλά σίγουρα η καλη προσπάθεια φαίνεται και μετράει στο να θέσουν υψηλότερους χρόνους του χρόνου.

Παράλληλα, δε μας χάλασε καθόλου και αυτή η ενέργεια για λίγο word of mouth marketing στο Λονδίνο, αν και μάλλον δεν έτυχε ιδιαίτερα μεγάλης προβολής.

Πάντως, κινήσεις που μπορεί να περνάνε απαρατήρητες όπως το να μην ξεμείνουν στην Ελλάδα οι 4.000 Βρετανοί τουρίστες, όπως έγινε στην Τουρκία, επειδή έσκασε η βρετανική GoldTrail νομίζω ότι λένε πολλά, ειδικά όταν μαζεύονται…

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Εεεε τα πνευματικά μου δικαιώματα! Και θέλω να καταγγείλω πως η φωτογραφία σου με τον Γερουλάνο είναι προϊόν μοντάζ :)

  • Ναι, ναι, έχεις δίκιο, η φωτογραφία είναι δική σου. Αλλά μοντάζ, γιατί μοντάζ;

  • 1ον τον είχες δυσκολέψει τόσο με τις ερωτήσεις που είχε ιδρώσει :) 2ον διόρθωσες το πρόβλημα της εστίασης με το φλας.

  • Ε είπα να μην τον εκθέσω. Ότι μπορούσα έκανα! :)

This website uses cookies.