X

Pharming your brand…

Εmails που έχουν ως στόχο την οικονομική μας αποπλάνηση κάνουν τον τελευταίο καιρό, ιδιαίτερα έντονη την παρουσία τους!

Πρόσφατα, έπεσε στην αντίληψή μου ότι στο ακόμα και στο LinkedIn κυκλοφορούν fake job postings. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το παρακάτω, δημοσιευμένο σε επίσημη σελίδα πολυεθνικής εταιρίας, από τις 18 Σεπτεμβρίου, ενώ 93 άνθρωποι έχουν δηλώσει συμμετοχή!

Ο μέσος χρήστης, πιθανόν, να μην υποψιαστεί άμεσα ότι πρόκειται για ψεύτικη αγγελία. Εκτός βέβαια, αν δώσει σημασία στις λεπτομέρειες…

Αυτή είναι η πιο πρόσφατη δημοσίευση

Ενώ κάπως έτσι φαίνονται στο επίσημο profile της ΤΟΤΑL

Κάνοντας μία διαδικτυακή έρευνα, ανακάλυψα ότι το ίδιο ακριβώς pharming email κυκλοφόρησε και το 2011. Όπως ήταν φυσικό, η εταιρία ενημερώθηκε τότε από διάφορους χρήστες και έτσι προχώρησε, μέσω της επίσημης ιστοσελίδα της, σε σχετική ανακοίνωση.

Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι παρά τις τελευταίες επιθέσεις δεν έχει γίνει κανένα update στην τότε ανακοίνωση.

Στο αγγλικό site δημοσιεύτηκε (ή τουλάχιστον αυτό βρήκα εγώ) κάποιο pdf αρχείο, τον Οκτώβρη του 2011.

Δείτε εδώ και εδώ απαντήσεις χρηστών που «αποπλανήθηκαν» και έλαβαν απάντηση fraud.

Ενώ αντίστοιχη ενημέρωση προέκυψε και σε LinkedIn Group.

Δε θα σταθώ τόσο στο θέμα της ασφάλειας και της απάτης, όσο στο θέμα διαχείρισης του εταιρικού προφίλ, της συγκεκριμένης εταιρίας.

Πρόκειται για μια μεγάλη πολυεθνική, με έντονη παρουσία όχι μόνο στο LinkedIn, αλλά και στα υπόλοιπα social media, όπου επίσης ανακοινώνουν θέσεις εργασίας (μάλιστα έχουν ειδικό twitter account για job postings), παραπέμποντας πάντα στο web site τους. Πώς είναι δυνατόν να μην ελέγχουν τι συμβαίνει στο LinkedIn, το κατεξοχήν μέσο αναζήτησης εργασίας, όπου έχουν 196.734 followers, εφόσον μάλιστα στο παρελθόν υπήρξαν «θύματα» κακόβουλης χρήσης του προφίλ τους!

Κατά την άποψή μου, ο διαχειριστής των social media της εκάστοτε επιχείρησης, θα πρέπει να παρακολουθεί, στενά, το περιεχόμενο που παράγεται και από τρίτους (καλώς ή κακώς) και να προλαμβάνει καταστάσεις τέτοιου τύπου.

Στην προκείμενη περίπτωση πάντως (και καταλήγοντας), η εν λόγω εταιρία, θα έπρεπε να κάνει πιο αυστηρό έλεγχο των προφίλ/σελίδων της, να αναφέρει στο LinkedIn τυχόν fraud job postings, ώστε να κατεβαίνουν άμεσα, ενώ πέρα από αυτά θα ήταν καλό αν μαζί με τις πολιτικές HR που διαφημίζει είχε και μερικές συμβουλές ασφαλείας. Ακόμη κι αν αυτό είναι κάπως «προσβλητικό».

Αυτό που έχει σημασία είναι να μπορούν να προστατέψουν το όνομά τους, σεβόμενοι παράλληλα τους χιλιάδες ανθρώπους που τους «ακολουθούν»…

Georgia Zavorgianou: Η Γεωργία έχει 13 χρόνια εμπειρία στο ελληνικό και όχι μόνο, banking, έχοντας ασχοληθεί κυρίως με projects στον ευρύ χώρο του e-business/customer service.

View Comments (0)

  • Οι εικόνες εμφανίζονται μόνο ώς thumbnails χωρίς το πλήρες μέγεθος...

This website uses cookies.