X

Πώς μπορεί η pop κουλτούρα να επηρεάσει ένα digital marketing campaign;

Η Lorde είναι μια 17χρονη τραγουδίστρια από τη Νέα Ζηλανδία, η οποία φέτος κέρδισε 2 βραβεία Grammy, μεταξύ των οποίων και για το καλύτερο τραγούδι της χρονιάς, με το κομμάτι τrης “Royals”.

Η Maybach είναι μια παλιά luxury Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία παρήγαγε διάφορα μοντέλα από το 1919 μέχρι και το 1960, όπου εξαγοράστηκε από την Daimler-Benz. To 1997 η Daimler αποφάσισε να αναστήσει την Maybach, με 2 νέα ultra-premium μοντέλα, την 57 και την 62. Τα εν λόγω αυτοκίνητα ξεκινούσαν από $350Κ, και μπορούσαν να εκτοξευτούν ακόμα και πάνω από 1 εκατομμύριο δολλάρια, ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη.

Πως συνδέονται όμως αυτά τα 2;

Η Lorde ανέφερε την Maybach στο κομμάτι της με τίτλο Royals, στο στίχο “But everybody’s like Cristal, Maybach, diamonds on your timepiece”. Ξαφνικά, ένα κοινό το οποίο δεν έχει ουσιαστικό ενδιαφέρον για το προϊόν, ξεκίνησε να ψάχνει τι είναι αυτό το Maybach που λέει η Lorde, με συνέπεια να αυξηθούν κατακόρυφα οι αναζητήσεις για τον συγκεκριμένο όρο.

Συνέπεια του υπερβολικά αυξημένου όγκου αναζητήσεων για ένα ultra-luxury προϊόν, το κόστος διαφήμησης αυξήθηκε κατά 233% σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, και για όλα τα ηλικιακά / δημογραφικά groups. Ένας από τους λόγους που το κόστος ανέβηκε τόσο ψηλά, ήταν το γεγονός ότι οι νέοι ενήλικες που αποτελούσαν και το μεγαλύτερο κομμάτι στην αύξηση του search volume, είναι παραδοσιακά ένα group που στοχεύουν οι marketers. Και όλα αυτά χωρίς κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον για το προϊόν. Ταυτόχρονα, τα υπόλοιπα luxury car brands, είδαν μια μείωση στο διαφημηστικό τους κόστος κατά 148%, συγκριτικά με το γενικό κόστος διαφήμισης.

Ξαφνικά, ένα και μόνο τραγούδι έφερε ένα luxury brand σε δύσκολη θέση, στοχεύοντας άθελά του κόσμο που απείχε παρασάγγας από αυτό που ήθελε να προσεγγίσει. Εκεί ενεργοποιήθηκε το τμήμα διαχείρισης κρίσεων της εταιρίας που διαχειριζόταν το campaign, όπου και άλλαξε τον τρόπο προσέγγισης πελατών online, για να αποφύγει το κοινό που έψαχνε για Maybach σε συνδυασμό με το τραγούδι της Lorde, και να συνεχίσει να προσεγγίζει το κοινό που αποτελούν πιθανούς αγοραστές.

Είναι πάντα πιθανό να προκύψουν προβλήματα σε οποιοδήποτε campaign, προβλήματα που δεν έχει αντιμετωπίσει κάποιος πιο πριν, και δεν υπάρχει έτοιμη λύση. Γι’αυτό πρέπει να εμπιστευόμαστε την ομάδα που έχουμε εμπιστευθεί για να διαχειριστεί την καμπάνια μας, και να γνωρίζουμε ότι μπορούν -μέσα σε όλα- να ανταπεξέλθουν αν χρειαστεί να κάνουν crisis management.

Giannis Panagiotopoulos: Ο Γιάννης Παναγιωτόπουλος ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα με το event management στο entertainment industry. Στη συνέχεια όμως, τον κέρδισε ο κόσμος του Internet marketing, όπου εξειδικεύτηκε στο community management, έχοντας τη διαχείρηση ενός global community 400.000 ατόμων.

This website uses cookies.