X

Το ROI στο πείραμα του facebook

Τα πυρά του Τύπου φαίνεται να δέχεται το Facebook κατά το Σαββατοκύριακο το οποίο εμείς περάσαμε στις παραλίες.

Αποκαλύφθηκε λοιπόν μέσω ενός άρθρου που δημοσιεύθηκε στο έγκριτο επιστημονικό journal, Proceedings of the National Academy of Sciences, πως το Facebook έδωσε στοιχεία για 700.000 περίπου χρήστες τους και τα status τους ώστε αυτά να χρησιμοποιηθούν σε ένα πείραμα.

Το πείραμα έδειξε πως αρκετοί από τους χρήστες που εκτίθονται σε θετικά ή αρνητικά μηνύματα από τους φίλους τους θα αναπτύξουν αντίστοιχα συναισθήματα και οι ίδιοι.

Πόσο σοβαρό ήταν αυτό το πείραμα; Αρκετά σοβαρό, θα λέγαμε, αν αναλογιστούμε ότι το χρηματοδότησε ο αμερικανικός στρατός. Και αυτό είναι ίσως κάτι που συνεισφέρει στο ότι ίσως το πείραμα να ακούγεται «κάπως».

Για όποιον ενδιαφέρεται για την κοινωνική διάσταση του θέματος, μπορεί να διαβάσει το άρθρο, όπως δημοσιεύθηκε, για να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Για όποιον ενδιαφέρεται για τη νομική διάσταση, να πούμε πως φυσικά κάθε χρήστης στο Facebook έχει συμφωνήσει πως επιτρέπει στο facebook τη διαχείριση, αποθήκευση και επεξεργασία των στοιχείων του. Οπότε η έκρηξη του Τύπου προσωπικά δε μου λέει και πολλά. Πάντα κάποιος πρέπει να έχει το ρόλο του κακού για να πουλάνε οι εφημερίδες και τα sites, έτσι δεν είναι;

Η διάσταση που με ενδιαφέρει είναι αυτή του marketing. Αν λοιπόν κάτι τόσο βαθύ όσο ένα συναίσθημα μπορεί να μεταφερθεί χωρίς μάλιστα ο χρήστης να αντιληφθεί πως ο λόγος που έχει το συγκεκριμένο συναίσθημα είναι πως του μεταφέρθηκε, τότε πόσο πιο εύκολο είναι να μεταφερθεί κάτι τόσο απλό όσο η γνώση (awareness) για ένα προϊόν ή η σύσταση που μπορεί να δημιουργήσει top of mind ή θέληση για ένα trial;

Ακούω τόσο συχνά το «που είναι το ROI;» για την ψηφιακή διαφήμιση που σε λιγο θα αρχίσω να απαντάω «Εδώ είναι το ROI του digital. Για το ROI των offline πότε θα μιλήσουμε για να δούμε ποιο είναι μεγαλύτερο;»

 

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.