X

Είναι το Snapchat απειλή για το Facebook;

Έχουμε δει πως το Facebook και το Instagram αντιμετωπίζουν προκλήσεις τους τελευταίους μήνες βλέποντας το κοινό τους να γιγαντώνεται αλλά και το engagement τους να πέφτει. Και ενώ προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν εισάγοντας νέους αλγόριθμους και προσθέτοντας καινοτόμα features, βλέπουμε και κάτι άλλο:

To Snapchat μεγαλώνει με ταχύτατους ρυθμούς, έχοντας κερδίσει εκτός από τους εφήβους, πλέον και τους 30άρηδες.

Είναι λοιπόν μια πραγματική απειλή για την διαφημιστική αυτοκρατορία του Facebook;

Σύντομη απάντηση: Όχι.

Προς το παρόν το μέγεθος του Facebook, η ανάπτυξη του Instagram και τα εργαλεία που διαθέτουν σε χρήστες και διαφημιστές δίνουν ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όμως είναι κάποιοι τομείς που το Snapchat πρωτοπορεί και κερδίζει την μάχη στα σημεία…

Video sharing

To Snapchat, αν και 10 φορές μικρότερο σε μέγεθος από το Facebook, έχει καταφέρει να είναι ο ηγέτης στα video views και στον διαμοιρασμό των video, ξεπερνώντας οριακά τα daily views του Facebook ton Απρίλιο του 2016. Αυτό όπως φαίνεται και στον πίνακα παρακάτω, μεταφράζεται σε έναν μέσο όρο 66 video views ανά χρήστη την ημέρα στο Snapchat και μόλις 5 στο Facebook. Με αυτό και μόνο το στατιστικό μπορούμε να καταλάβουμε πόσο engaged είναι το κοινό του Snapchat…

Augmented Reality/Καινοτόμες μορφές διαφημίσεων.

Το Snapchat ήταν αυτό που έφερε το AR στην καθημερινότητά μας. Όταν το Snapchat μας σύστησε στα  “φίλτρα”, η ανταπόκριση του κοινού ήταν εντυπωσιακή και μεγάλο μέρος της αλματώδους ανάπτυξης του που βλέπουμε σήμερα αποδίδεται εκεί. Το Facebook είδε την ευκαιρία, και με την εξαγορά της MSQRD (εταιρία που αναπτύσσει τεχνολογίες AR) πριν λίγους μήνες ευελπιστεί να μπει στο παιχνίδι. Οι διαφημιστές που θέλουν να πειραματιστούν με δημιουργικά ad formats πάντως, φαίνεται να προτιμούν το ήδη δοκιμασμένο και επιτυχημένο Snapchat (βλ. Sponsored Filters)

Τεράστια δημοτικότητα μεταξύ των νέων

Μια έρευνα που γίνεται κάθε 6 μήνες από την Piper Jaffray σε 6.500 εφήβους, αποκάλυψε πως θεωρούν το Snapchat ως “το πιο σημαντικό social network”. Το ποσοστό προτίμησης του Snapchat ήταν 28%, ένταντι 27% του Instagram. Μάλιστα ήταν το μόνο social network στο οποίο παρατηρήθηκε τόσο ραγδαία αυξηση της προτίμησης μέσα σε μόλις 6 μήνες

Αποτελεσματικότητα διαφήμισης

Πρόσφατη έρευνα μελέτησε την επίδραση και αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων σε διάφορα μέσα (Facebook, Instagram, Youtube, TV και Snapchat). Η μέτρηση έγινε με βάση τα 3 παρακάτω metrics:

  • Visual attention, δηλαδή το πόσο χρόνο ξόδεψε ο χρήστης βλέποντας τη διαφήμιση
  • Emotional response, δηλαδή το πόσο έντονα αντέδρασε ο χρήστης στο ερέθισμα
  • Purchase intent, δηλαδή το πόσο θετικά επέδρασε η διαφήμιση στην πρόθεση αγοράς του χρήστη.

To Snapchat ήταν πρώτο με διαφορά στις 2η και 3η κατηγορία ενώ στο visual attention ήταν μόλις δεύτερο μετά από την τηλεόραση. Τέλος, πολύ σημαντικό είναι πως τα ⅔ των βίντεο του Snapchat παίζονται με ήχο, σε αντίθεση με το μόλις 15% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό για το Facebook. Αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς μεγάλο ποσοστό της συναισθηματικής αντίδρασης σε ένα μήνυμα, αποδίδεται στον ήχο.

Nontas Karavias: Ο Νώντας εργάστηκε για 4 χρόνια σε φαρμακευτική βιομηχανία αλλά συνειδητοποίησε πως η δυναμικότητα και οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει ο χώρος του digital marketing είναι αυτά που του δίνουν το κίνητρο να δημιουργήσει. Πλέον είναι ο Media Manager στη Socialab και παράλληλα κάνει το μεταπτυχιακό του Marketing στο ALBA Graduate Business School.

This website uses cookies.