X
    Categories: Social Media

Ο ρόλος των social media σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης

Στον απόηχο του φονικού σεισμού στη Ιαπωνία και ενώ ακόμα το σοκ από τη βιβλική καταστροφή που προκάλεσε το τσουνάμι δεν έχει περάσει, είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς το internet και τα social media ειδικότερα παίζουν το δικό τους ρόλο στην ενημέρωση, όταν οι ακραίες συνθήκες παραλύουν τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης.

Λίγα λεπτά μετά τον σεισμό των 8,9 ρίχτερ αλλά κυρίως αφού τα επακόλουθα τσουνάμι σάρωσαν τα πάντα στο πέρασμά τους, τα ιαπωνικά τηλεφωνικά δίκτυα υπερφορτώθηκαν από την χρήση απεγνωσμένων ανθρώπων που προσπαθούσαν να έρθουν σε επικοινωνία με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Έτσι λοιπόν, δευτερόλεπτα αφού ο πρώτος σεισμός είχε χτυπήσει, το Τwitter και το Facebook γέμισε από σχετικές αναρτήσεις. Τα μηνύματα από Ιαπωνία ήταν κυρίως ενημερωτικά στην αρχή, αλλά και προσευχές και εκκλήσεις για βοήθεια καθώς τα αποτελέσματα της καταστροφής ήταν πλέον ορατά. Ο υπόλοιπος κόσμος «απαντούσε» με μηνύματα συμπαράστασης και προσευχής για τα θύματα της καταστροφής.

Στο Twitter για παράδειγμα, ο Ερυθρός Σταυρός με ανάρτησή του κινητοποιεί τον κόσμο να στείλει μήνυμα από το κινητό του για δωρεά 10$ στα θύματα, αλλά και ενημερώνει συνεχώς για τις εξελίξεις.

Στο Facebook, πέρα από τις αναρίθμητες ενημερωτικές αναρτήσεις κειμένου και φωτογραφιών, δημιουργήθηκαν πολλές σελίδες και groups που δημιουργούν awareness για το γεγονός και ευαισθητοποιούν την κοινή γνώμη όπως η Japan 2011 Earthquake Tsunami Victims – R.I.P. και η Pray for Japan.

Επίσης η Google έκανε launch μια έκδοση της πλατφόρμας Person Finder για όσους ψάχνουν ή έχουν πληροφορίες για κάποιον που θεωρείται χαμένος. Η πλατφόρμα αυτή δημιουργήθηκε στις 15 Ιανουαρίου του 2010 και έχει χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις όπως ο σεισμός στη Αιτή, στη Χιλή και στη Νέα Ζηλανδία προσφάτως. Ειδικά για την Ιαπωνία μέχρι στιγμής υπάρχουν ήδη 121.100 καταχωρήσεις!

Για άλλη μια φορά βλέπουμε λοιπόν ότι η ενημέρωση και η πληροφορία υπάρχει ελεύθερα στο διαδίκτυο μέσω των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης.

Όση προσπάθεια και αν γίνει σε ορισμένες περιπτώσεις για την απόκρυψη των γεγονότων, τα κοινωνικά δίκτυα είναι εδώ όχι μόνο για να μας μεταφέρουν τις εξελίξεις για τις εκλογές του Ιράν το 2009 ή την εξέγερση κατά τις φτώχιας και της ανέχειας στην Αίγυπτο πρόσφατα, αλλά και για να δώσουν μια ηλιαχτίδα ελπίδας σε ανθρώπους που αναζητούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα όταν ένα ακραίο φυσικό φαινόμενο ισοπεδώνει ολόκληρες πόλεις και βυθίζει ολόκληρες χώρες στην απόγνωση.

Νίκος Μαυράκης: Ο Νίκος είναι φανατικός οπαδός της τεχνολογίας και των social media και πρόσφατα αποφάσισε να ασχοληθεί και επαγγελματικά με το αντικείμενο, ιδρύωντας την ιστοσελίδα ομαδικών αγορών www.deals4all.gr.

This website uses cookies.