X

Social media: Τι πρέπει να γνωρίζω

1) Τα social media ήρθαν για να μείνουν. Δεν πρόκειται για κάτι παροδικό. Είναι η νέα μορφή, το νέο εξελικτικό στάδιο του web. Web 2.0 αν σας λέει κάτι ο όρος. Το ότι και αυτά με την σειρά τους θα μετεξελιχθούν σε κάτι άλλο, είναι βέβαιο. Αυτό όμως δεν πρόκειται να γίνει ούτε αύριο, ούτε μεθαύριο, ούτε σε πέντε χρόνια. Και ακόμη και όταν συμβεί θα πρόκειται ακριβώς για μετεξέλιξη. Όχι για αντικατάσταση.

Η άνοδος του Facebook και του Twitter δεν έκανε τα υπόλοιπα site άχρηστα, απλώς τα διαφοροποίησε. Η ύπαρξη των smartphones, δεν κατήργησε την κινητή τηλεφωνία. Απλώς της έδωσε νέα χαρακτηριστικά. Αν και δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς θα είναι τα Web 3.0 ή 4.0, είναι βέβαιο θα στηρίζονται πάνω στα 1.0 και 2.0.

Τούτων λεχθέντων, προσεγγίστε τα ως μέρος της νέας πραγματικότητας. Προγραμματίστε με βάση όχι τους επόμενους έξι ή δώδεκα μήνες. Οραματιστείτε με βάση τα επόμενα πέντε χρόνια.

2) Όποιο και αν είναι το αντικείμενο σας, έχετε να κάνετε με ανθρώπους. Σε αυτούς τους ανθρώπους στηρίζεται η επιχείρηση σας. Τα social media σας επιτρέπουν να είστε σε συνεχή επαφή μαζί τους. Το πώς θα αξιοποιήσετε αυτό το κανάλι επικοινωνίας, εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Μπορείτε να το αφήσετε ανενεργό, μπορείτε να το αχρηστέψετε στέλνοντας συνεχώς διαφημιστικά μηνύματα ή μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να χτίσετε τις σχέσεις σας με το κοινό σας.

image by webtreats

Σε λίγα χρόνια, οι εταιρείες οι οποίες θα έχουν επενδύσει στην τρίτη επιλογή θα είναι και οι κυρίαρχες στον τομέα τους. Σταδιακά θα έχουν απορροφήσει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς καθώς και τους ανταγωνιστές τους. Εκεί που οι άλλες επιχειρήσεις θα προσπαθούν να αποσπάσουν την προσοχή του κοινού με διαφημίσεις και φυλλάδια, εκείνες θα έχουν προ πολλού δημιουργήσει ένα τεράστιο δίκτυο επικοινωνίας με τους καταναλωτές δαπανώντας ελάχιστα.

3) Η εξυπηρέτηση των πελατών γίνεται πια και σε πραγματικό χρόνο. Ή τουλάχιστον αυτή είναι η απαίτηση μας ως καταναλωτές. Μπορεί όταν στέλνουμε ένα e-mail σε μια εταιρεία να περιμένουμε να μας απαντήσουν μέσα σε μία δύο ημέρες. Μπορεί αν ένας υπάλληλος δεν έχει μια πληροφορία, να δεχτούμε να μας τηλεφωνήσει την επομένη.

Όταν όμως ρωτάμε κάτι στον τοίχο μιας Facebook Page ή στο Twitter, περιμένουμε ότι η απάντηση θα είναι άμεση. Όχι σε μια δυο μέρες. Όχι αύριο. Ούτε καν απόψε! Τώρα! Social media σημαίνει Real Time Media. Ο πελάτης μας δεν είναι πια διατεθειμένος να περιμένει. Αν καθυστερήσουμε να του απαντήσουμε, θα παραπονεθεί. Και θα παραπονεθεί δημοσίως!

Αλέξανδρος Φατσής: Ο Αλέξανδρος έχει γράψει δύο e-books για το social media marketing και γράφει επίσης στο blog του.

This website uses cookies.