X
    Categories: Facebook

Πως επηρεάζεται η σελίδα σας από το νέο σχεδιασμό του Facebook;

Το φθινοπωρινό redesign του Facebook μας έφερε μπροστά σε αρκετές αλλαγές.

Όλες είναι τέτοιες που κατά το Facebook προωθούν ουσιαστικά την καλύτερη εμπειρία για το χρήστη. Η ιστορία έχει δείξει επανηλλειμένα πως όσο κι αν οι χρήστες στην αρχή αντιδρούν, μετά από 3-4 μέρες έχουν ήδη ξεχάσει το παλιό σχέδιο και έχουν ενστερνιστεί πλήρως το καινούριο.

Παράλληλα όμως με τη διαφορά για τους χρήστες, το facebook επιφύλαξε και κάποιες σημαντικές αλλαγές για τους διαχειριστές των σελίδων:

  1. Κάθε χρήστης μπορεί σε μια σελίδα να δει τι interaction είχαν οι φίλοι του με αυτή τη σελίδα στο tab Friend Activity. Αυτό κάνει τη σελίδα πολύ πιο σχετική για τον κάθε χρήστη αφού αντί να βλέπει αναρτήσεις και σχόλια από αγνώστους, επικεντρώνεται μόνο στις αναρτήσεις αυτές που έχουν περισσότερο νόημα για εκείνον.
  2. Επίσης, στο ίδιο tab, το Facebook πλέον ανιχνεύει και συγκεντρώνει αναφορές σε brands χωρίς ο χρήστης να έχει αναρτήσει μέσα στη σελίδα ή να έχει κάνει tag το brand. Έτσι, αν ένας χρήσης αναφέρει το Facebook μέσα στην ανάρτησή του, οι φίλοι του θα μπορούν να δούν την ανάρτησή του αυτή μπαίνοντας στη σελίδα Friend Activity της κάθε σελίδας. Η συγκεκριμένη λειτουργία προς το παρόν φαίνεται να έχει ενεργοποιηθεί για διεθνή brands, αλλά κρίνοντας από το ότι ήδη υπάρχει σε community pages ελληνικών brands (π.χ. Cosmote), σίγουρα θα έρθει πολύ σύντομα και στα υπόλοιπα.
  3. Τέλος,  εξίσου σημαντικό νέο είναι η κατήργηση των Top News και Recent News. Το Facebook τα έχει ενώσει και τα δύο σε ένα κοινό feed και μαρκάρει κάποιες αναρτήσεις ως Top με ένα εικονίδιο πάνω σε κάθε σημαντικό post. Παράλληλα όμως δεν περνάει όλες τις αναρτήσεις στο Newsfeed οπότε η συμπεριφορά του δεν είναι σαν το πρότερο Most Recent. Αυτό σημαίνει ότι πλέον το EdgeRank είναι πιο σημαντικό από ποτέ, καθώς σελίδες με χαμηλό EdgeRank ουσιαστικά βαλτώνουν από feedback, ακόμα κι αν έχουνε αρκετές χιλιάδες fans, καθώς λίγοι είναι εκείνοι που βλέπουν το συγκεριμένο feedback.

Οι δύο πρώτες αλλαγές σημαίνουν ουσιαστικά πως το engagement έχει ξεφύγει τελείως από τη σελίδα. Βέβαια, στην πραγματικότητα τη σελίδα δεν την έχετε γιατί συνέβαινε ποτέ το engagement εκεί αλλά για να έχετε ένα μέσο προκειμένου να βρίσκεστε στο newsfeed των χρηστών, αφού όπως έχουμε ξαναπεί μόνοι οι εμπλεκόμενοι με κάποια σελίδα την επισκέπτονται. Οι αλλαγές αυτές σημαίνουν για το brand ότι μια αναφορά, είτε θετική είτε αρνητική, πλέον είναι πιο sticky, δηλαδή μένει σχετική για περισσότερο καιρό.

Και η τρίτη αλλαγή; Εκεί κάτι μπορείτε να κάνετε, αρκεί να αφιερώσετε χρόνο σε μελέτη. Χρειάζεστε ολοένα και πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο (άλλωστε γιατί κάποιος να ενδιαφέρεται στο τι έχει να πει ένα brand σε σχέση με το τι έχει να πει ένας φίλος του;), μεγαλύτερο tweaking στο πόσο συχνές πρέπει να είναι οι αναρτήσεις (για κάποιες σελίδες η συχνότητα μπορεί να είναι και 3 φορές τη μέρα, ενώ για άλλες μπορεί να είναι μια φορά την εβδομάδα) και συχνοι έλεγχοι στο edgerank & feedback score, ώστε να ξέρετε πότε πρέπει να ποστάρουμε, τι είδους content και ποιές ώρες και μέρες.

 

 

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.