X
    Categories: Facebook

Τι είναι το EdgeRank;

Μπαίνοντας λίγο σε πιο τεχνικά θέματα -τα οποία όμως θα πρέπει να αντιμετωπίσετε- πάμε να εξετάσουμε τι είναι το EdgeRank.

Και ο καλύτερος τρόπος για το εξηγήσουμε είναι ο εξής προσωπικό παράδειγμα:

Έχω 1.300 φίλους και είμαι fan σε περίπου 700 σελίδες.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, μόνο το 20% των fans επιστρέφουν σε μια σελίδα πέρα από τη φορά που κάνανε like (πράγμα το οποίο κάνει την ενασχόληση των admins με τα tabs -εκτός από το landing tab- λίγο ματαιόδοξη αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία). Αυτό σημαίνει πως όλο το interaction των fans με τη σελίδα είναι μέσω των αναρτήσεων (posts, Status Updates ή απλά SUs) που κάνει η σελίδα αυτή και που εμφανίζεται στο News Feed των χρηστών.

Όταν ένας χρήστης κάνει login στο Facebook, το News Feed που βλέπει είναι το λεγόμενο Top News, αυτό δηλαδή που περιέχει μια επιλογή από τα SUs των φίλων του και των σελίδων στις οποίες είναι fan.

Πώς όμως το Facebook επιλέγει ποιούς φίλους και ποιές σελίδες να δείξει στο συγκεκριμένο χρήστη;

Η απάντηση είναι: με το EdgeRank.

Η απλή εξήγηση λοιπόν είναι πως το EdgeRank είναι ο αλγόριθμος με τον οποίο το Facebook αποφασίσει αν θα δείξει τα SUs μιας οντότητας (σελίδας ή χρήστη) στις επαφές αυτής της οντότητας (fans ή φίλους).

Η πρώτη ερώτηση που συνήθως ακολουθεί είναι: «Τι εννοείς; Μπορεί κάποιος να είναι fan και να μη βλέπει τα SUs;» και η απάντηση είναι «Όχι μόνο μπορεί αλλά σίγουρα συμβαίνει. Το θέμα είναι σε τι βαθμό συμβαίνει.»

Το EdgeRank λοιπόν υπολογίζεται με μια φόρμουλα η οποία περιέχει τρεις παράγοντες που επηρεάζουν το αν ένα SU θα εμφανιστεί στο χρήστη ή όχι:

  • Affinity: το πόσο «κοντά» υπολογίζει το Facebook πως είναι οι δύο οντότητες με βάση το πόσο συχνά interactions έχουνε (likes, comments, ποσες φορές είδε ο ένας φωτογραφίες του άλλου κλπ).
  • Weight: Η βαρύτητα της κάθε δράσης. Είναι πιο εύκολο να πατήσει κάποιος like παρά να αφήσει σχόλιο ή να μπει στο προφίλ ή στη σελίδα του άλλου. Όσο περισσότερη προσπάθεια θέλει, τόσο περισσότερο αυξάνεται το EdgeRank.
  • Decay: Όσο πιο πρόσφατο είναι το SU σε σχέση με τη στιγμή που επιλέξει ένας χρήστης να μπει στο News Feed του, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να εμφανιστεί.

Συμπεράσματα:

  1. Όλα τα παραπάνω σημαίνουν το EdgeRank μιας σελίδας δεν είναι σαν το PageRank του Google όπου υπάρχει ένα σκορ το οποίο ισχύει για όλους τους χρήστες και αλλάζει σπανίως. Το EdgeRank μετράει για κάθε χρήστη ξεχωριστά και αλλάζει με κάθε interaction και κάθε λεπτό που περνάει! Παρόλα αυτά, χάριν συντομίας θα μας ακούσετε όσους ασχολούμαστε με facebook marketing να μιλάμε για το EdgeRank της σελίδας. Αναφερόμαστε σε ένα νοητό μέσο όρο.
  2. Αν εγώ κάνω likes και comments στο φίλο μου το Γιάννη, αυτό σημαίνει ότι εγώ θα τον βλέπω πιο συχνά, αλλά αυτό δεν επηρεάζει καθόλου το αν ο Γιάννης θα με βλέπει πιο συχνά. Το EdgeRank λοιπόν όχι μόνο είναι μοναδικό μεταξύ δύο οντοτήτων αλλά και δεν είναι αμφίδρομο.
  3. Σκεφθείτε καλά τι θα ποστάρετε, πότε θα το ποστάρετε και τι θα ζητήσετε από τους χρήστες σας να κάνουν.
  4. Και ένα bonus: Ακόμα και ο χρήστης επιλέξει να δει το News Feed του με την επιλογή Most Recent (ελάχιστοι το κάνουν και μόνο οι πολύ heavy users του Facebook που θέλουν να παίρνουν συνεχή updates), αν η σελίδα σας έχει πολύ χαμηλό EdgeRank και πάλι υπάρχει η πιθανότητα να μην δούνε το SU σας.

Συνεχίζεται…

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.