X

Πως να μειώσετε το κόστος στις διαφημίσεις του Instagram και να αυξήσετε την απόδοση επένδυσης (ROI)

Πως να μειώσετε το κόστος στις διαφημίσεις του Instagram και να αυξήσετε την απόδοση επένδυσης (ROI)

Είναι γεγονός ότι στο Instagram είναι ενεργοί 1 δισεκατομμύριο χρήστες. Ο τεράστιος αυτός αριθμός χρηστών είναι βέβαιο ότι σε ένα μεγάλο βαθμό μπορεί να ανταποκριθεί στις διαφημίσεις του Instagram και να υπάρχει χώρος για πολλούς διαφημιζόμενους. Από την άλλη πλευρά όμως, η υπερπληθώρα των διαφημίσεων σε συνδυασμό με την  λάθος προσέγγιση μπορούν να κοστίσουν πολλά στους διαφημιζόμενους, χωρίς τα ανάλογα αποτελέσματα. Παρακάτω θα αναλύσουμε τις 3 περιπτώσεις λάθος και θα βγάλουμε τα συμπεράσματά μας.

1η περίπτωση :

Για μια επιχείρηση που έχει στόχο το brand awareness και να φέρει πωλήσεις στο e-shop της, το Instagram είναι ένα βασικό μέσο που πρέπει να χρησιμοποιήσει. Παρακάτω βλέπουμε με ποιους τρόπους (φωτογραφίες, βίντεο, λεκτικό, call to actions(CTA)) πειραματίστηκε η συγκεκριμένη εταιρεία με προϊόντα κήπου.

Οι διαφημίσεις με εικόνα που είχαν σαφές call to action ήταν 47% φθηνότερες από τις διαφημίσεις φωτογραφιών χωρίς CTA. Επιπλέον, είχαν περισσότερο από το διπλάσιο CTR. Επομένως διαπιστώνουμε ότι οι καθαρές εικόνες με σαφές μήνυμα προσελκύουν τους ενδιαφερόμενους και σε συνδυασμό με το call to action button (CTA) τα αποτελέσματα είναι προφανώς καλύτερα. Ανάλογα με τον τύπο της επιχείρησης τα παραπάνω στοιχεία διαφοροποιούνται.

2η περίπτωση:

 Σε αυτή την περίπτωση θα δούμε έναν παραγωγό podcast ο οποίος ειδικεύεται στο kung fu και σε άλλες κριτικές ταινιών πολεμικών τεχνών και στόχος του είναι να φέρει traffic στο blog του και να προωθήσει τις ταινίες του. Η προσέγγισή του μέσω story και feed ads την βλέπουμε παρακάτω. H εταιρεία δημιούργησε διάφορες καμπάνιες διαφημίσεων με φωτογραφίες και άλλοτε  με βίντεο με call to action button για να παροτρύνει τους χρήστες να μεταβούν στη σελίδα του.

Μετά από τη δοκιμή αρκετών διαφημίσεων, η ομάδα  χρησιμοποίησε κυρίως δύο μορφές διαφημίσεις φωτογραφιών με feeds και story ads.

Έτσι ανακάλυψαν ότι τα story ads έχουν καλύτερη απήχηση απ’ ότι τα feed ads τα όποια έστελναν τους χρήστες στο  site και με τα πρώτα να τους στέλνουν σε landing pages.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα  χαμηλότερο CPC όταν στοχεύουμε σε landing page views αντί για κλικ στο site. Όπως επίσης και το call to action button το οποίο  με την σειρά του μείωσε το CPC κατά 60 %. Ένας ακόμη παράγοντας που συντελεί στο καλύτερο αποτέλεσμα είναι το λιγότερο κείμενο που υπάρχει στην εικόνα.  Όλα αυτά σε συνδυασμό, μπόρεσαν να μειώσουν το CPC κατά 44%.

3η περιπτωση:

Σ’ αυτή την περίπτωση έχουμε ένα blog με αντικείμενο την διακόσμηση σπιτιών και εσωτερικού σχεδιασμού, και στόχος  τους  είναι να φέρουν traffic  στη Facebook σελίδα τους όπου έχουν δυνατή παρουσία και να χτίσουν έτσι το brand τους για την αύξηση πωλήσεων μέσα από το website που διαθέτουν. Έτσι αποφασίζουν να έχουν παρουσία και στο Instagram δεδομένης της απήχησης αυτής της πλατφόρμας. Ξεκινούν οι απόπειρες προώθησης της δουλειάς τους μέσα από Instagram feed ads,Instagram stories.

 

Τα αποτελέσματα στις παραπάνω δύο απόπειρες είναι τα εξής :

68% χαμηλότερο κόστος CPC με τα Instagram Stories το οποίο παραπέμπει στο site με CTA (call to action).

79% χαμηλότερο κόστος-ανά-κλικ χρησιμοποιώντας story ads αντί για feed ads.

40% αύξηση των νέων Facebook fans μόνο σε δύο μήνες.

Αυτό μεταφράζεται ως εξής:  Η διαφημιστική καμπάνια Instagram Stories είχε κόστος ανά κλικ 0,12 € με ένα ποσοστό click-through rate 3,68%. Το CPC των διαφημίσεων feed του Instagram ήταν 0,78 δολάρια με click trough rate 2,8%. Το brand μετά από τα story ads αύξησε τους followers στο Facebook από 9.000 σε περισσότερους από 15.000.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι και στις 3 περιπτώσεις τα Instagram stories φέρνουν traffic και αποτελέσματα με μικρό budget βελτιστοποιώντας την απόδοση επένδυσης (ROI). Μελετώντας τα παραπάνω στοιχεία και προσαρμόζοντάς τα στις δικές επιχειρήσεις θα δείτε τα αποτελέσματα σας να μεγιστοποιούνται με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Βέβαια σε συνεργασία με κάποιο agency που ειδικεύεται στη μετάφραση αυτών των metrics σίγουρα θα έχετε μια ακόμα πιο σαφή εικόνα.

Nantia Kazana: Η Νάντια Καζάνα είναι απόφοιτος του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών και διαθέτει Professional Diploma in Digital Marketing. Αυτή την περίοδο εργάζεται στη Socialab ως media executive.

This website uses cookies.