X

Πώς να διαλέξεις τον σωστό influencer για το brand σου

Πριν κάποια χρόνια ήμασταν σχετικά μη εκπαιδευμένοι χρήστες των Social Media. Βλέπαμε τα posts των celebrities, ιδίως στο Instagram και δεν αντιλαμβανόμασταν πως πολλά από αυτά αφορούσαν πληρωμένες διαφημίσεις. Σιγά σιγά λοιπόν, ήρθαμε σε επαφή με την έννοια του influencer. Αντιληφθήκαμε πως οι εταιρίες, χρησιμοποιούσαν άτομα με δυνατό αντίκτυπο και επιρροή στα social media, με στόχο να διαφημίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Αυτός ο τρόπος προβολής, έχει πλέον καθιερωθεί. Η επιλογή όμως του σωστού inlfuencer, επηρεάζεται από αρκετούς παράγοντες και προϋποθέτει στρατηγική σκέψη.

TARGETING

Γνώριζε καλά το κοινό σου.

Ηλικία, γένος, ενδιαφέροντα, αγαπημένα social media, πως διασκεδάζει, πως περνάει τον χρόνο του στο Ιnternet. Αφού δημιουργήσεις ένα προφίλ της προσωπικότητας που να ανταποκρίνεται στο ρεαλιστικό κοινό σου, θα βρεις τον influencer που να έχει απήχηση στους καταναλωτές σου και τους potential buyers σου.

“FIT” ΣΕ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Αν είστε για παράδειγμα γυμναστήριο, θέλετε influencer που να ενστερνίζεται το ίδιο fitness lifestyle. Από τη διατροφή, μέχρι το τι ώρα κοιμάται, ξυπνάει και πως συμπεριφέρεται στην καθημερινότητά του. Από την άλλη, αν είστε η red bull, ή ένα μουσικό festival δε θέλετε σε καμία περίπτωση κάποιο low profile άτομο με μια παραδοσιακή ρουτίνα και καθημερινότητα. Θέλετε adrenaline junkies, στην περίπτωση της redbull, excitement seekers και party animals στην περίπτωση ενός music festival (πχ. coachella). Εκείνοι θα προσελκύσουν άτομα με παρόμοια χαρακτηριστικά, τα οποία κυνηγούν έντονες στιγμές και θέλουν να ζουν over the edge!

Δεν είναι τυχαίο, που το Coachella Μusic Festival δεν ήταν ευρέως γνωστό και διαδεδομένο, πριν την ανάπτυξη των Social Media. Ουσιαστικά, η παρουσία των celebrities/bloggers/models, το μετέτρεψαν σε αυτό που σήμερα είναι.

MACRO VS MICRO INFLUENCERS ΚΑΙ ENGAGEMENT RATE

Οι macro influencers έχουν ένα ευρύ κοινό αλλά συνήθως όχι με τα ίδια χαρακτηριστικά. Είναι κατά βάση public figures, με όλα τα αρνητικά και θετικά που περιλαμβάνει αυτή η έννοια. Για παράδειγμα, συνήθως είναι ακριβοί, αλλά μπορούν να εκτοξεύσουν το awareness ενός νέου προϊόντος. Ένα χαμηλό engagement rate βέβαια, σε ένα προφίλ με πολλούς followers, θα μπορούσε να είναι ένδειξη πως ο χρήστης έχει αγοράσει τους followers του. Καλό θα ήταν να αποφεύγετε προφίλ όπως αυτά.

Οι micro influencers από την άλλη, έχουν πιο μικρό και συγκεκριμένο κοινό, αλλά πιο ουσιαστικό engagement. Υπάρχουν διαφορετικά πλεονεκτήματα τα οποία θα αποκομίσεις από τον καθένα. Για παράδειγμα, η ομάδα των “Dude Perfect” θεωρούνται micro influencers, αλλά με σημαντική απήχηση διότι έχουν κοινό με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Η επιρροή τους λοιπόν, καταλήγει να είναι μεγάλη και πολλές φορές έχουν δημιουργήσει και ενισχύσει σημαντικά διάφορα trends.

ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Στον κόσμο των smartphones, το να έχει κάποιος ωραίο περιεχόμενο στα Social Media δεν αποτελεί ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία. Βγάζουμε εύκολα και γρήγορα καλές φωτογραφίες και αν το προφίλ μας σχετίζεται με advertising ενέργειες, μπορούμε να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στο υλικό που ανεβάζουμε. Θέλουμε λοιπόν η αισθητική των posts και του γενικότερου προφίλ, να ταιριάζει με την αισθητική μας.

INFLUENCERS ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Έχουν υπάρξει λάθη στο παρελθόν, κατά τα οποία μπορεί ένας influencer ενώ προωθεί πχ. την Coca Cola, να ανεβάσει story ή (αν είναι celebrity), να τον πιάσουν οι κάμερες σε εξωτερικό χώρο να πίνει Pepsi. Έτσι χάνεται η εγκυρότητα της καμπάνιας. Επίσης, αν έχουμε προϊόντα με συγκεκριμένο κοινό, πχ. οργανικά, φυσικά προϊόντα, είναι καλό να χρησιμοποιήσουμε έναν influencer που να ακολουθεί αυτή τη healthy, green lifestyle γραμμή. Ο χρήστης των Social Media πλέον είναι αρκετά συνειδητοποιημένος ως προς τους λόγους για τους οποίους δημιουργείται μία ανάρτηση και συχνά χρειάζεται ετοιμότητα από τους influencers στο να διαχειριστούν ενδεχόμενες αρνητικές αντιδράσεις στα σχόλια.

Χρειάζεται λοιπόν στρατηγική σκέψη για τη σωστή επιλογή influencer για το brand μας, καθώς εξαιτίας μιας λάθος επιλογής μας μπορεί να οδηγηθούμε σε σπατάλη χρημάτων. Για τον λόγο αυτό, είναι αναγκαίο να εξετάζουμε όλους τους παραπάνω παράγοντες και ύστερα μόνοι μας ή με τη βοήθεια ειδικών, να προχωράμε στην προσέγγιση του σωστού ατόμου για να προωθήσει το προϊόν μας.

Chryssa Arabatzi: Η Χρύσα είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Μετά την ολοκλήρωση του προπτυχιακού της τίτλου, κατέληξε πως θα ήθελε να ασχοληθεί με το κομμάτι του Μάρκετινγκ και της Επικοινωνίας. Έτσι, συνέχισε τις σπουδές της στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, συμμετέχοντας στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Marketing & Communication". Αυτή τη στιγμή, εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

This website uses cookies.