X

4 στόχοι των Social Media που κάθε επιχείρηση θα έπρεπε να μετράει

Ένα από τα πιο συνηθισμένα “παράπονα” επιχειρήσεων για τα Social Media είναι ότι τα αποτελέσματα που φέρνουν αυτά δεν είναι μετρήσιμα.

Και όμως, υπάρχουν κάποια metrics στα Social Media που μπορείτε να μετρήσετε και να αξιοποιήσετε έτσι ώστε να βελτιώσετε το αποτέλεσμα της επικοινωνίας σας.

Στόχος Νο 1) Αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σας

Η παρουσία σας στα social media θα πρέπει να συνδυάζεται και με την αναγνώριση του brand σας κάτι το οποίο φαίνεται δύσκολο να μετρηθεί. Υπάρχουν εργαλεία όπως το Klout.com το οποίο δυστυχώς δεν δουλεύει αρκετά καλά με τα Ελληνικά δεδομένα γι’ αυτό θα πρέπει να βασιστείτε σε άλλα νούμερα που αφορούν τις σελίδες σας στο facebook.com ή τους λογαριασμούς σας στο twitter.com.

Νούμερα όπως το “talking about this”, “weekly total reach” στο facebook και “mentions” και “retweets” πρέπει να είναι από τους βασικούς πυλώνες των στατιστικών που καταμετράτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα έτσι ώστε να βγάλετε συμπεράσματα για το brand σας. Αυτό που έχει περισσότερο σημασία πάντως είναι η ανάλυση των στατιστικών αυτών, όπως το από που προήλθαν.

Στόχος Νο 2) Επισκεψιμότητα ιστοσελίδας

Σε περίπτωση που έχετε ιστοσελίδα ένα από τα βασικότερα πράγματα είναι να μετράτε την επισκεψιμότητα που προήλθε από τα Social Media. Ευτυχώς τα Google Analytics έχουν φροντίσει γι’ αυτό και δίνουν την δυνατότητα να μετράτε τους επισκέπτες που προήλθαν από τα Social Media ανά κατηγορία.

Στόχος Νο 3) “Αφοσίωση” των επισκεπτών της σελίδας

Άλλος ένας στόχος που θα πρέπει να έχετε είναι να έχετε επισκέπτες στη σελίδα σας που έρχονται, και ξανάρχονται από τα social media.

Αυτό μπορεί να γίνει και πάλι από τα Google Analytics με τα εξής βήματα:

  1. Ανοίξτε το Admin Panel στα Google Analytics
  2. Κάντε κλικ στο Advanced Segments και στη συνέχεια + New Segment.
  3. Δώστε το όνομα που θέλετε στο νέο segment που δημιουργείτε
  4. Κάντε κλικ στο πράσινο πλαίσιο που θα δείτε και διαλέξτε το “Source” και στη συνέχεια στο πλαίσιο “Containing”  γράψτε το URL ενός social network όπως “facebook.com
  5. Επαναλάβετε αυτό το βήμα γράφοντας και τα υπόλοιπα social networks που θέλετε να παρακολουθείτε πατώντας στο “Add ‘OR’ statement”

Μετά από αυτό το μόνο που μένει είναι να αρχίσετε να μετράτε πόσο συχνά οι επισκέπτες σας επιστρέφουν στο site μέσα από τα social media:

  1. Μπείτε στο στάνταρ περιβάλλον των Google Analytics και μπείτε στο “Audience Tab”
  2. Από εκεί επιλέξτε το “Behavior” -> “Frequency & Recency”
  3. Στη σελίδα που θα εμφανιστεί πατήστε το “Advanced Segments” και επιλέξτε το segment που δημιουργήσατε προηγουμένως.
  4. Από τα νούμερα που θα δείτε στο “Count of Visits” τα 1, 2 και 3 αντιστοιχούν στους  όχι και τόσο συχνούς επισκέπτες σας ενώ όλοι οι υπόλοιποι στους loyal επισκέπτες σας. Σκοπός είναι το άθροισμα του ποσοστού των επισκεπτών στις 3 πρώτες σειρές να μειώνεται.

Στόχος Νο 4) Conversion Rates

Τι είναι όμως το σημαντικότερο για μία επιχείρηση; Να κάνει πωλήσεις φυσικά. Έτσι για να δείτε και άμεσα την “αξία” των Social Media το καλύτερο θα ήταν να μπορείτε να μετρήσετε τις πωλήσεις που προέρχονται από αυτά.

Και πάλι από την στιγμή που κάνετε πωλήσεις μέσα από την ιστοσελίδα σας υπάρχει τρόπος να μετράτε το “Convension Rate” μέσα από τα Google Analytics

Προϋπόθεση είναι να έχετε ενεργοποιήσει την επιλογή “Goals” μέσα από admin panel των Google Analytics και να μετράτε έναν συγκεκριμένο στόχο (πχ, επίσκεψη σε συγκεκριμένη σελίδα)

Έτσι λοιπόν το μόνο που μένει είναι:

  1. Να μπείτε στα Google Analytics
  2. Μπείτε στο tab “Traffic Source” -> “Social” -> “Convension”
  3. Από την σελίδα που εμφανίζεται μπορείτε να δείτε πόσα Convension έχουν γίνει από τα Social Media

Το σημαντικότερο όμως είναι όλοι αυτοί οι στόχοι να καταμετρούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα (εβδομαδιαία, μηνιαία) έτσι ώστε να μπορούν να σας βοηθήσουν στην καλύτερη αξιοποίηση των Social Media

πηγή: socialmediaexaminer.com

Larry Ioannidis: O Larry Ιωαννίδης είναι 26 ετών και τα τελευταία 6 χρόνια εργάζεται στον τομέα του Digital Marketing σε ΜΚΟ και εταιρείες. Αυτόν τον καιρό έχει αναλάβει καθήκοντα Growth Marketer για το BlindChat στην sidebar. Ασχολείται με τα Social Media από τότε που το myspace.com ήταν το πιο hot social network αν και τώρα το πιο πιθανό είναι να τον βρείτε στο facebook ή στο twitter

This website uses cookies.