X
    Categories: Facebook

Facebook Exchange: το δίκτυο για retargeting

Πέρα από τα κλασικά διαφημιστικά προϊόντα που όλοι γνωρίσαμε και αγαπήσαμε στο Facebook, υπάρχει και το Facebook Exchange, ή απλά FBX.

Το FBX είναι ένα διαφημιστικό προϊόν το οποίο φαίνεται πως είναι αυτό που το Facebook ήλπιζε ότι θα είναι: ένα πολύ αποτελεσματικό μέσο, ώστε οι μέτοχοί του να κοιμούνται ήσυχοι τα βράδια.

Τι κάνει; Όταν κάποιος χρήστης σερφάρει εκτός Facebook, δέχεται κάποια cookies στο browser του, σχετικά με το content που τον ενδιέφερε εκεί. Όταν επιστρέφει στο Facebook, οι διαφημίσεις που βλέπει είναι σχετικές με το content αυτό.

Για παράδειγμα: Ψάχνω πληροφορίες για Βαρκελώνη στο Google. Μπαίνω σε διάφορα sites, συμπεριλαμβανομένων κάποιων που συμμετέχουν στο FBX. Αυτά σώζουν cookies στο browser μου που λένε ότι είδα πληροφορίες για Barcelona, Gaudi, travelling, Spain. Όταν, μετά, επιστρέψω στο facebook, εκεί μου προβάλλονται διαφημίσεις σχετικές με αυτά τα keywords.

Πώς λειτουργεί; Ο μηχανισμός από πίσω είναι λίγο πιο σύνθετος απ’ ότι τα κλασικά Facebook Ads. Το σύστημα λειτουργεί με third-party πλατφόρμες, τις επονομαζόμενες Demand Side Platforms (DSPs). Οι διαφημιζόμενοι λοιπόν έχουν συμφωνία με τις DSPs και εκεί δημιουργούν τις καμπάνιες τους και όχι στο Facebook. Οι DSPs έχουν ένα σύστημα μέσα από το οποίο οι διαφημιζόμενοι κάνουν bids.

Η διαφορά μεταξύ Facebook Ads και FBX βρίσκεται στο ότι το πρώτο δημιουργεί awareness / demand, ενώ το δεύτερο παίρνει ένα transaction το οποίο έμεινε στη μέση και το ολοκληρώνει.

Τι ανάγκη καλύπτει; Το FBX καλύπτει την ανάγκη των διαφημιζόμενων που ως τώρα μπορούσανε να κάνουν targeting με βάση τα δημογραφικά και τα ενδιαφέροντά τους, καθώς τώρα μπορούν να κάνουν με βάση το πρόσφατο activity τους. Και για όσους ανησυχούν για privacy, το Facebook έχει φροντίσει να μην παίρνει κανένα προσωπικό δεδομένο κανένας διαφημιζόμενος ή DSP, ούτε να μπορεί να συνδυάσει δημογραφικά με retargeting.

Τι αποτελέσματα έχει φέρει; Ως τώρα, η διαφορά είναι τεράστια στο acquisition rate, καθώς φέρνει ROI μέχρι και 16x σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα. Για περισσότερα αποτελέσματα, διαβάστε ένα ενδιαφέρον άρθρο για έναν από τους DSPs, την Triggit.

 

 

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Και για να χρησιμοποιήσει κάποιος το Facebook Exchange πρέπει να απευθυνθεί σε έναν απο τους DSP ?

    • Ναι, αλλά στην τελευταία έρευνα που είχα κάνει, δεν είχα βρει κάποιον που είχε ανοίξει για Ελλάδα.

This website uses cookies.