Guest Checkout
Το Guest Checkout είναι η λειτουργία εκείνη που επιτρέπει στον επισκέπτη ενός e-shop να ολοκληρώσει την παραγγελία του χωρίς να κάνει εγγραφή. Χρησιμοποιείται, συνήθως όταν ο καταναλωτής αγοράζει για πρώτη φορά στο website.
Σαν διαδικασία αλλά και σαν απόφαση για το πώς θα χρησιμοποιηθεί και παραμετροποιηθεί το Guest Checkout είναι πολύ σημαντική, αφού το κατάστημα δεν θα έχει προλάβει να αποκτήσει τα στοιχεία επικοινωνίας του χρήστη σε περίπτωση που αυτός διακόψει την αγορά του, κλείνοντας το tab. Η οθόνη αυτή είναι συνήθως εκεί όπου παρουσιάζεται το μεγαλύτερο abandonment rate, εκεί που τελικά αποφασίζει ο χρήστης αν θα αγοράσει τα προϊόντα που έβαλε στο καλάθι του.
Δεδομένου πως ο καθένας μας όταν μπει σε mode καταναλωτή (και όχι marketer) δεν έχει πολύ μεγάλη υπομονή για να συμπληρώνει κάθε πεδίο φόρμας με τα στοιχεία του, ένα μεγάλο μέρος του optimization ενός eshop βασίζεται στο user experience. Και το Guest Checkout είναι ένα μεγάλο μέρος της εμπειρίας του online shopper, ιδιαίτερα αν μιλάμε για χρήστη που θα αγοράσει για πρώτη φορά από ένα κατάστημα και γι’ αυτό δεν έχει ήδη κάνει εγγραφή.
Σκεφτείτε πως το να ζητάτε από νέους χρήστες να συμπληρώσουν τρία πεδία πληροφορίας (π.χ. ονοματεπώνυμο, email και τηλέφωνο) μπορεί να φέρει 20% περισσότερες εγγραφές απ’ ότι αν ζητούσατε πέντε πεδία πληροφορίας. Εδώ επισέρχεται και η μαγική τέχνη του Optimization, κάτι το οποίο κάνει μια ομάδα Performance.
Μια έρευνα του 2012 που δημοσίευσε το eConsultancy αναφέρει πως περίπου το ένα τέταρτο των χρηστών θα εγκατέλειπε μια αγορά την οποία είχε ξεκινήσει χωρίς να την ολοκληρώσει, αν το website δεν προσέφερε Guest Checkout.
Να λοιπόν και κάτι φρέσκο από το μέτωπο:
Το Asos, το βρετανικό eshop που τυγχάνει να είναι ένας από τους μεγαλύτερους ψηφιακούς παίκτες στο fashion industry στην Ευρώπη, έκανε μια αλλαγή που δεν ανακοίνωσε πουθενά μέσα στο Φλεβάρη: άλλαξε την οθόνη στην οποία θα περίμενε κανείς να βρει το Guest Checkout.
Η αλλαγή αυτή έγινε από την προηγούμενη οθόνη που έδινε την ίδια βάση σε υπάρχοντες και νέους πελάτες, σε μια νέα λογική από την οποία έχει ως default (πρώτη επιλογή) ότι οι περισσότεροι χρήστες που φτάνουν σε αυτή την οθόνη είναι νέοι χρήστες και τους ζητάει να κάνουν social login ή register.
Το eConsultancy, που παρατήρησε την αλλαγή πρώτο, διαπίστωσε κάποια θεματάκια με τη νέα οθόνη του Asos που καταργεί το guest checkout, όπως για παράδειγμα πως το Twitter login ζητάει περισσότερα permissions απ’ ότι θα έπρεπε. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερο conversion rate πολύ γρήγορα.
Αυτή η ανανέωση, πιστεύουμε, έρχεται ως διορθωτική αλλαγή στο γεγονός ότι και πριν από αυτή το Asos δεν προσέφερε Guest Checkout και ο χρήστης είχε την επιλογή είτε να κάνει sign in είτε register.
Ελάχιστα μεγάλα καταστήματα έχουν μια τέτοια στρατηγική, καθώς όλοι προτιμούν το checkout τώρα παρά το long-term game, αλλά ίσως το Asos ξέρει κάτι που δεν ξέρουμε οι υπόλοιποι…
Πάντως, οι κύριες πλατφόρμες για e-shop υποστηρίζουν το Guest Checkout.