X

Το θέμα που κανείς δε συζητάει: Ad Blockers

Υπάρχει ένα θέμα το οποίο ο κλάδος του digital marketing επιμένει να μην αναφέρει. Δεν είναι πολύ sexy σαν θέμα. Δεν πουλάει ιδιαίτερα.

Κανένα agency δε θέλει να εξηγεί κάτι αρνητικό σε brand managers που θα πρέπει να το εξηγήσουν στον marketing manager που θα πρέπει να το εξηγήσει στον εμπορικό διευθυντή. Γιατί να χαλάσεις κάτι που πάει καλά, ε;

Προσωπικά δε το βλέπω έτσι. Προτιμώ οι δικοί μου πελάτες, οι δικοί μου συνεργάτες να είναι ενημερωμένοι για ό,τι συμβαίνει, γιατί είναι καλύτερα να ξέρουνε ακριβώς τι συμβαίνει παρά να πετάνε το budget τους σε κάτι που δεν υπάρχει.

Meet the Ad Blockers.

Σχέδον όλοι οι browsers μπορούν να αποκτήσουν ένα δωρεάν plugin που μπλοκάρει όλες τις διαφημίσεις που θα δει ο χρήστης online. Τα δύο πιο δημοφιλή τέτοια plugins είτε το AdBlock και το AdBlock Plus.

Αν και τα ονόματά τους μοιάζουν, στην πραγματικότητα είναι δύο διαφορετικά plugins από διαφορετικές ομάδες που το αναπτύσουν. Και υπάρχουν κι άλλα plugins που κάνουν την ίδια δουλειά.

Το AdBlock Plus είναι και το πιο δημοφιλές για desktops. Αυτό το video δείχνει πως λειτουργεί:

Πόσοι χρήστες χρησιμοποιούν αυτά ή άλλα plugins για να μην βλέπουν διαφημίσεις; Σύμφωνα με άρθρο του Forbes, το 23% των χρηστών δεν βλέπει διαφημίσεις στις ΗΠΑ.

Εδώ είναι ένα δείγμα για το πώς αφαιρούνται διαφημίσεις από τη δεξιά στήλη και sponsored posts από το newsfeed στο Facebook:

 

Μάλιστα, η προσωπική μου άποψη είναι πως ο αριθμός των χρηστών που έχουν εγκαταστήσει Ad Blockers έχει αυξηθεί σε κάθε χώρα από τότε που το YouTube ενεργοποίησε τα pre-rolls. Το λέω αυτό γιατί σε αντίθεση με τα περισσότερα είδη διαφήμισης σε μεγάλα sites, τα οποία πιάνουν μόνο χώρο στην οθόνη του χρήστη, το YouTube κοστίζουν χρόνο στο χρήστη.

Ακόμα και αυτά τα 5 δευτερόλεπτα μέχρι να εμφανιστεί το Skip button φαίνονται πολλά στους χρήστες. Πόσο μάλλον η ενεργοποίηση των unskippable ads των 20 δευτερολέπτων.

Το κρισιμότερο στοιχείο είναι πως ο ρυθμός αύξησης των χρηστών που εγκαθιστούν είναι 43%, που σημαίνει ότι μέχρι το τέλος του 2015, οι μισοι χρήστες δεν θα βλέπουν διαφημίσεις online.

Τι σημαίνει αυτό στην πραγματικότητα;

Πως ένα αυξανόμενο μέρος των χρηστών δεν βλέπει διαφημίσεις στο Google, στο Facebook, στο YouTube και σε όποιο site επισκέπτεται. Άρα λοιπόν το reach των διαφημίσεων δεν είναι αυτό που θα μπορούσε. Και φυσικά το πραγματικό κόστος είναι υψηλότερο από αυτό που πληρώνει το κάθε brand, αν το μοντέλο του είναι το CPM

Αντίθετα όμως, όλοι οι χρήστες βλέπουν το οργανικό περιεχόμενο. Αυτό που παράγεται στις σελιδες στο Facebook, τα οργανικά αποτελέσματα στο Google και φυσικά τα videos στο YouTube.

Όσο αυξάνεται το ποσοστό των χρηστών που έχουν Ad Blockers, τόσο θα πληρώνουμε παραπάνω για αποτελεσματική διαφήμιση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει τώρα να χτίσουμε τα δικά μας κανάλια επικοινωνίας.

Βρήκατε αυτό το άρθρο ενδιαφέρον; Κάντε το recommend στο Facebook και αν έχουμε 50 recommendations μέσα σε 7 ημέρες, θα αναρτήσουμε και τη συνέχεια!

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση το 23% των χρηστών να έχει adblockers. Αν αυτό ίσχυε, θα υπήρχε σοβαρό θέμα στην αγορά του e-marketing (θέμα που θα το αντιμετωπίζαμε σε κάθε καμπάνια), και θα συζητείτο καθημερινά σε όλα τα μεγάλα ειδησεογραφικά sites της αγοράς διαφήμισης, του seo, του internet marketing, των social media, κτλ.

    Για να μην συζητείται προφανώς δεν υπάρχει κανένα θέμα.

    Σημαντικότερο θέμα είναι το encryption των search data από την Google, ή το μπλοκάρισμα των Cookies από τους browsers, παρά αυτό.

    • Η αντιμετώπιση πως κάτι που δεν συζητιέται είναι κάτι που δεν υφίσταται είναι λάθος, ακριβώς αυτό λέει και το άρθρο. Αν έχεις κάποια στοιχεία από πηγή εξίσου έγκυρη με το Forbes, θα χαρώ να τα σχολιάσω.

  • Για να βάλουμε τα πράγματα σε μία προοπτική, ad blockers υπήρχαν πάντα. Είτε αυτά είτε νοητικά, είτε λεγόντουσαν τουαλέτα/κουζίνα :)

    Ας αναλογιστούμε επίσης πως ένας λόγος για τον οποίο οι ad blockers γνωρίζουν τέτοια επιτυχία είναι η κατάχρηση των διαφημίσεων από πολλά sites. Μπαίνω, π.χ., καθημερινά σε ειδησεογραφικά και αθλητικά sites τα οποία είναι απλά unusable χωρίς όλο το σκουπίδι παντού τριγύρω. Επιλεκτικά τους απενεργοποιώ, λοιπόν, σε sites που δεν με τσαντίζουν και το αξίζουν...

  • sorry αλλά τι ακριβώς θέλεις να πεις? ποιος δεν θέλει να βλέπει διαφημίσεις στην Ελλάδα? φτάνει με τις ξενόφερτες έρευνες- προσωπικά μου αρέσουν κιόλας! γιατί να ψάχνω? βρίσκονται εκεί στο δεξί μου βλέμμα- αν θέλω τις πατάω αν όχι προσπερνώ.. πολύς ντόρος για το τίποτα Γιώργο- άλλωστε οι πελάτες πληρώνουν για τα κλικ και όχι για τα impressions

    • Ήδη στα διάφορα shares που είδα από χθες γι αυτό το άρθρο (80 and counting) αρκετοί χρήστες είπαν ότι δε θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις για διάφορους λόγους: clutter, χρόνος φόρτωσης σελίδας, αποφυγή mis-clicking σε κάτι που θα τους πεταχτεί, απόδοση browser με πολλά tabs ανοικτά ακόμα και θέμα διάρκειας μπαταρίας στο laptop μου είπανε (και έχουν δίκιο, γιατί το flash είναι βαρύ). Οπότε πολλοί web-savvy users δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις.

      Και δικός μου σκοπός με αυτό το άρθρο είναι να σταματήσω τις κακές διαφημίσεις, όσο ακόμα μπορούμε. Και ως κακή εννοώ οποιαδήποτε τη διαφήμιση ωθεί τους χρήστες στο να βάλουν ad-blockers. Γιατί μόλις το ποσοστό αυτό αυξηθεί, θα βγούνε browsers που για να πάρουν μερίδιο αγοράς θα έχουν τις διαφημίσεις off by default και θα το διαφημίζουνε. Και ο #2 browser παγκοσμίως, ο firefox μπορεί να το κάνει αυτό για να γίνει #1, καθώς δεν ανήκει σε κάποιο διαφημιστικό δίκτυο όπως ο Chrome/Google και ο IE/Microsoft.

      Τέλος, οι πελάτες στα μεγάλα sites δυστυχώς αγοράζουν με impressions. Και μάλιστα όχι με πραγματικά impressions αλλά θεωρητικά impressions, τα οποία ανάλογα με τη θέση του banner και την ύπαρξη ad blocker μπορεί να μην υπήρξαν και ποτέ. Αυτό το άρθρο τα εξηγεί καλά:
      https://www.suit.gr/display-advertising-viewable-impressions/

  • Όπως το βλέπω από προσωπική σκοπιά, τώρα είναι που πρέπει οι διαφημίσεις να μάθουν να μην παραβιάζουν κάθε λογής προσωπικά δεδομένα χώνοντας ένα κάρο cookies σε κάθε χρήστη και κάνοντας tracking. Επίσης, πλέον με τη χρήση internet σε κινητά, ένας χρήστης έχει διπλό λόγο να αποφεύγει διαφημίσεις -> του κοστίζουν σε bandwidth εκτός από πρήξιμο και αργό loading λόγω ενός κάρο requests/loading για άχρηστα .js files.

    1000 φορές η διαφήμιση όπως ήταν στα 90s ακόμα και με τα gif που προκαλούσαν επιληψία. ;)

  • O firefox έχει ήδη ανακοινώσει το block από 3rd party cookies και πολύ καλά έκανε κατά τη γνώμη μου. :)

    • Ναι, το ανακοίνωσε μήνες πριν και ακόμα δε το έκανε. Και δεν ξέρω αν θα το κάνει, γιατί εποφθαλμεί τη #1 θέση στους browsers και το να κάνει μια κίνηση σαν κι αυτή δεν είμαι σίγουρος τι benefit θα έχει για το χρήστη. Αντί να βλέπει μια very targeted διαφήμιση στο remarketing, θα βλέπει μια less untargeted. Big deal.

      • Έχει το benefit του privacy, όχι της αφαίρεσης διαφημίσεων...

        • Άρα δεν έχει να κάνει με το θέμα του post; Εγώ προσπάθησα να τα συνδέσω, γιατί η τομή τους βρίσκεται στο remarketing.

          • Δεν είπα ότι αναφέρεται άμεσα στο θέμα :D Απλά στο "big deal" απάντησα!

  • πιστεύω ότι το νούμερο είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.πολλά SM έχουν χάσει μεγάλο ποσοστό των χρηστών τους γι αυτόν ακριβώς τον λόγο. Η ισορροπία είναι πολύ λεπτή μεταξύ της αξιοπρεπούς προώθησης και διαφήμισης και του spam. Θεωρώ και σαν άνθρωπος του χώρου της διαφήμισης, αλλά και σαν πελάτης-χρήστης ταυτόχρονα, οτι πρέπει γρήγορα να δημιουργηθεί μία καινοτομία ή νέα πλατφόρμα, που να αφήνει καθαρά την επιλογή της διαφήμισης στην κρίση του χρήστη. Έχω κάτι στο μυαλό μου για start-up.... ioannisgouzidis@gmail.com

This website uses cookies.