The New Stuff - Suit digital marketing

Display advertising: Viewable impressions

George Anagnostopoulos


Στο Online Marketing Conference, αυτό που παρουσίασε η Think Digital ήταν ένα νέο metric, το οποίο θα αλλάξει το πώς οι διαφημιζόμενοι βλέπουν την αγορά: τα viewable impressions.

Είναι κάτι καινούριο για την ελληνική αγορά και κάτι που τέθηκε πέρσι στη διεθνή αγορά. Όλες οι διεθνείς πλατφόρμες (Doubleclick, Mediamind, Atlas κ.ά.) δουλεύουν με εταιρείες που έχουν την τεχνολογία για να πούνε αξιόπιστα πως κάθε διαφήμιση όντως εμφανίστηκε στην οθόνη του χρήστη. Οι μεγαλύτερες εταιρείες πιστοποίησης είναι η RealVu, η comScore και η Double Verify και όλες απαντάνε αξιόπιστα σε ένα και βασικό ερώτημα «είδε ο χρήστης της διαφήμισή μου;»

Το θέμα λοιπόν του viewability είναι μεγάλο:

Οι περισσότερες συμφωνίες για προβολή σε μεγάλα sites είναι με βάση τα impressions (CPM) και όχι τα clicks (CPC), έτσι ουσιαστικά οι διαφημιζόμενοι σήμερα πληρώνουν σε μεγάλο βαθμό για impressions τα οποία δεν συμβαίνουν ποτέ, είτε λόγω του ότι (α) φόρτωσε μεν ο κώδικας αλλά όχι το banner είτε γιατί (β) ο χρήστης δεν σκρόλλαρε στο σημείο της σελίδας που υπάρχει το banner, πράγμα που συμβαίνει είτε γιατί η διαφήμιση είναι below the fold ή γιατί μπαίνει από κάποια άλλη οθόνη (tablet/mobile) όπου τα πλαϊνά banners μπορεί να μην εμφανίζονται.

Φυσικά, οι publishers έχουν αναστατωθεί που πρέπει να λογοδοτήσουν για impressions τα οποία χρεώνουν χωρίς αυτά ποτέ να λαμβάνουν χώρα. Αυτό σίγουρα θα οδηγήσει σε νέες συζητήσεις για τα CPM από Σεπτέμβριο και επανεξέταση του κόστους διαφήμισης.

Η Think Digital μέσα από την πλατφόρμα Media Mind αναφέρει ενδεικτικά πως ένα 37% όλων των banners μπορεί να σερβιρίστηκαν (βλέπε χρεώθηκαν) αλλά δεν εμφανίστηκαν ποτέ στο χρήστη, ενώ η Google το πάει ένα βήμα παρακάτω και δημοσιεύει σχετικό chart όπου αναφέρει ακριβώς τι διαφορά κάνει στο CTR ο χρόνος από το σερβίρισμα του banner, δείχνοντας ουσιαστικά πόσο συχνά το πρόβλημα είναι το ότι ένα banner δεν φόρτωσε:

Viewability with Time

Προσωπική μου άποψη είναι πως θα δούμε την αγορά του CPM να ξεκαθαρίζει πάνω στο κομμάτι αυτό και νομίζω πως εδώ οι διεθνείς πλατφόρμες είναι αυτές που θα οδηγήσουν τις εξελίξεις καθώς έχουν την τεχνογνωσία να το κάνουν.

 

Advertising

ad serving · viewability · viewable · viewable impressions

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting