X

Facebook Hashtags

Το Facebook εδώ και μια εβδομάδα έχει καλωσορίσει στους «κόλπους» του, το hashtag (#), το feature icon του Twitter, ένα «πολιτιστικό φαινόμενο» όπως έχει χαρακτηριστεί και τιμηθεί ως «Word of The Year».

To hashtag χρησιμοποιείται κυρίως για το grouping σχολίων, μηνυμάτων, για το τι σχολιάζεται και τι συμβαίνει τώρα.

Θέλοντας λοιπόν το Facebook, να εκμεταλλευτεί τις «αρετές» του, το υιοθετεί ως το νέο facebook feature. Οι users, ωστόσο, ήδη το χρησιμοποιούσαν, θέλοντας να δώσουν έμφαση σ’ένα comment, ή απλά να συνοψίσουν ένα νόημα. Αυτή η τάση αποτέλεσε και ένα από τα επιχειρήματα του Facebook για να το καταστήσουν τελικά clickable.

 

 

 Ειδικότερα, στα σχέδια του Facebook για το hashtag περιλαμβάνονται:

  1. Αναζήτηση συγκεκριμένου hashtag π.χ #motherday.
  2. Click σε hashtags που προέρχονται από άλλες υπηρεσίες, όπως Instagram.
  3. Δημιουργία απευθείας posts από hashtags feeds και από αποτελέσματα αναζήτησης

 

 

Τι θα επιφέρει όμως το hashtag στο Facebook, στους χρήστες του, αλλά και στο online marketing;

  • Facebook: Αρχικά, η μάχη με το Twitter  για την πιο «προσωπική» online εφημερίδα αναζωπυρώνεται και προκαλεί το ενδιαφέρον. Επίσης, θα μπορούσε να αποτελέσει «big deal» (ιδανικό σενάριο) αν κάποιες εταιρίες σταματήσουν τα ads budgets από το Twitter και τα μετακινήσουν στο Facebook. Τέλος, η φύση του Facebook, ως κάτι πιο προσωπικό και κλειστό, μετατρέπεται, γίνεται πιο messy και εισχωρεί στον κόσμο των real-time news.
  • Facebook users: Ο χρήστης αποκτά μια «νέα» δυνατότητα, κάτι διασκεδαστικό, ενώ με τη δυνατότητα που του προσφέρει το grouping σε activities, news και events, μπορεί να σχολιάζει σε μεγαλύτερο εύρος και να ενημερώνεται σε real time. Αν και κάποιες αντιδράσεις έχουν ήδη ξεκινήσει… leaveyourhashtagsontwitter
  • Online Marketing: Εδώ, η κατάσταση μάλλον περιπλέκεται και η απάντηση στην ερώτηση για το τι θα επιφέρει το hashtag, να δοθεί καλύτερα όταν το δούμε στην πράξη. Σίγουρα όμως το κλίμα που επικρατεί είναι «μουδιασμένο»… Αρχικά, οι συνομιλίες από τις σελίδες των brands θα αλλάξουν κατεύθυνση προς τις ξεχωριστές ροές των hashtags. Αυτό σημαίνει μείωση του engagement της σελίδας του brand. Επίσης, τα hashtags θα ενεργούν ως ρεύμα, με αποτέλεσμα οι χρήστες δεν θα μπορούν να βρουν ολοκληρωμένο το content του brand. Από την άλλη πλευρά όμως, μπορεί να λειτουργήσει και ως «hotbed», δηλαδή σαν ένα επιπλέον εργαλείο μέτρησης της κοινής άποψης. Το «what people talking about» μπορεί να σταθεί αρωγός στο strategy της εταιρίας, ώστε να στοχεύσει καλύτερα το κοινό που επιθυμεί και να προσαρμοστεί στα trends.

Τελικά, καθετί καινούργιο πάντα θα αντιμετωπίζεται με καχυποψία και ειρωνεία. Από την άλλη, η δημιουργία νέων «εργαλείων» στο online marketing, μπορεί να επιφέρει αναπάντεχα αποτελέσματα και να ανοίξει νέους ορίζοντες.

Προσωπικά, δεν είμαι σίγουρη αν ο average user θα χρησιμοποιήσει το hashtag,  αλλά όπως και να έχει μια δοκιμή… #θαμαςπείσει.

 

 

Vasia Roufa: Η Βάσια Ρούφα είναι Account Executive στη Socialab και έχει αρθρογραφήσει και σε ειδησεογραφικό site.

This website uses cookies.