suit
  • 1,547 Followers
    Follow @suitGR
  • 3474 Fans
  • 3,611 Members

The New Stuff - Suit digital marketing

Content · Guest posts · Online Marketing
Oct 18 2012

B2B marketing: μια άλλη προσέγγιση

Δημήτρης Αθανασιάδης


Λίγοι θα διαφωνήσουν ότι παρά τα άσχημα που συνεπάγεται η οικονομική κρίση, δεν παύει να αποτελεί και μια ευκαιρία από την πλευρά ότι ωθεί πολλές επιχειρήσεις να δοκιμάσουν τα νέα μέσα προώθησης και να στραφούν στο online marketing.

Και ενώ αυτό συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια στις B2C επιχειρήσεις, τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερες B2B επιχειρήσεις ωθούνται από τις καταστάσεις να δοκιμάσουν αυτόν τον νέο τρόπο να κάνουν γνωστά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους αλλά και να πετύχουν πωλήσεις.

Βέβαια, οι προωθητικές ενέργειες που δουλεύουν πολύ καλά ή σχεδόν αβίαστα στις B2C επιχειρήσεις, στην περίπτωση του B2B απαιτούν σημαντικές προσαρμογές προκειμένου να αποδόσουν.

Ας δούμε επιγραμματικά τα εργαλεία και τις μεθόδους που έχει στη διάθεση του το online marketing και πως αλλάζει ο χειρισμός τους όταν μιλάμε για B2B.

Pay per click Καμπάνιες: Στην περίπτωση του B2B το κόστος αυξάνεται σημαντικά (ακόμα και πάνω από 1 ή 2 ευρώ το κλικ) και παρόλο που τα περιθώρια κέρδους είναι σαφώς μεγαλύτερα – γενικά μιλώντας – εδώ η δαπάνη σε PPC είναι πολύ εύκολο να “ξεφύγει” πριν κανείς δει αποτελέσματα. Επιπλέον, κατά τεκμήριο τα Β2B προϊόντα και οι υπηρεσίες είναι πιο περιορισμένα από πχ τους εκατοντάδες κωδικούς που μπορεί να προσφέρει ένα eshop – έτσι οι δυνατότητες βελτιστοποίησης επίσης λιγοστεύουν. Τα περιθώρια λάθους επομένως είναι πολύ περιορισμένα και καλό είναι η όποια προσπάθεια να γινει με μικρά και προσεκτικά βήματα – και σίγουρα υπό την ευθύνη ενός έμπειρου συγκεκριμένα σε B2B PPC επαγγελματία.

Search Engine Optimisation: Αυτό το εργαλείο είναι ίσως κάτι στο οποίο μπορεί να βασιστεί μια B2B επιχείρηση για να φέρει αποτελέσματα ανεξαρτήτως του αντικειμένου της. Μπορεί το όφελος να είναι σχετικά μακροπρόθεσμο αλλά αυτό είναι αποδεκτό όταν μιλάμε για B2B. Όπως είπαμε στο PPC, ακριβώς λόγω του πιο περιορισμένου εύρους υπηρεσιών που προσφέρονται, οι βασικές on-site αλλαγές που μπορούν να γίνουν στη σελίδα μιας B2B επιχείρησης σχετικά γρήγορα “εξαντλούνται” οπότε πρέπει κανείς να εστιάσει εκτός site. Έτσι, τεχνικές link-building μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι οποίες όμως έχουν ένα λόγο παραπάνω να ακολουθούν αυστηρά τις σωστές πρακτικές μιας και αποτελούν ένα από τα λίγα διαθέσιμα κανάλια.

Content marketing I – Email/blogging: Μπορεί κανείς να χωρίσει το content marketing σε long και short form – email και blogging από τη μία και Facebook, Twitter κλπ από την άλλη.

Όταν μιλάμε για B2B email campaigns, τα πράγματα είναι σαφώς ιδιαίτερα. Έτσι, εδώ δύσκολα θα αποδώσει πχ μια email-only προσφορά – που μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές πωλήσεις σε B2C επιχειρήσεις. Έπόμενως, παρόλο που σπάνια αποσκοπούμε σε direct conversions, είναι απαραίτητο για να έχουμε μια ολοκληρωμένη εταιρική παρουσία να συμπεριλαμβάνεται και το email στα εργαλεία μας – και όχι μόνο χάριν πληρότητας.

Συγκρίνοντας πάντα με B2C, από τη μία μια επιχείρηση “αγοράζει” πιο σπάνια και από την άλλη της παίρνει περισσότερο για να αποφασίσει που θα επενδύσει. Αυτό δίνει χρόνο σε εργαλεία όπως μια συστηματική email καμπάνια, να εντυπώσει την προωθούμενη επιχείρηση στους ενδιαφερόμενους, να κρατήσει ζεστό και ζωντανό το brand στο μυαλό του, να τους ωθήσει αργότερα να το συμπεριλάβουν αυτόματα στη λίστα της έρευνας αγοράς που θα κάνουν και να τους επηρρεάσει θετικά μέχρι την τελική αγορά.

Παράλληλα, το blogging είναι κεφαλαιώδους σημασίας γιατί είναι μέσω αυτού που μια επιχείρηση μπορεί να αναδείξει το ανθρώπινο δημόσιο πρόσωπό της. Εκεί και μόνο εκεί βασικά μπορεί να μιλήσει όπως πρέπει για τις διαδικασίες και τις προκλήσεις τις, τις σωστές πρακτικές, τις εξελίξεις της (προσλήψεις, εκθέσεις που συμμετέχει, νέα προϊόντα κλπ) αλλά και του χώρου, ακόμα και τον ανταγωνισμό της. Γενικά ενώ για μια B2C επιχείρηση το blog μπορεί να θεωρηθεί απλά nice-to-have (μόνο κ μόνο λόγω των εναλλακτικών καναλιών που υπάρχουν), όταν μιλάμε για B2B δύσκολα μπορεί κανείς να αντικαταστήσει την αξία του blog. Ναι, απαιτεί πολύ ενέργεια και πόρους (ανθρωποώρες, χρήματα κλπ) για να γίνει σωστά και δύσκολα μετράει κανείς όλο το εύρος από τα οφέλη του. Τελικά όμως η δυνατότητα που δίνει σε μια επιχείρηση να δημιουργήσει για τον εαυτό της την εικόνα που θέλει και να την καταστήσει τον κατεξοχήν προορισμό-αυθεντία για τις υπηρεσίες που προσφέρει, δε συγκρίνεται με τίποτα.

Content marketing II – Facebook/Twitter: Εδώ η πεπατημένη λέει ότι μια σοβαρή επιχείρηση δε θα ωφεληθεί αν ασχοληθεί (ή ακόμα και ότι θα είναι επιβλαβές να ασχοληθεί) με πιο casual μέσα όπως το Facebook και το Twitter. Αυτό σε ένα βαθμό είναι σωστό – ο κόσμος χρησιμοποιεί εν πολλοίς αυτά τα δίκτυα για χαλάρωση και όχι για αγορές, έρευνα αγοράς κλπ. Όμως, μπορούν να λειτουργήσουν βοηθητικά:

  • Ναι, μπορεί να στηθεί και να υποστηριχθεί μια “σοβαρή” σελίδα στο Facebook η οποία θα καλύψει – μαζί με το Twitter – το κενό που αφήνει το email και το blog για μικρότερου μήκους ενημέρωση. Καμιά φορά αρκεί μια φωτογραφία ή ένα link απλά.
  • Όχι, δεν έχει νόημα να τρέξει κάποιος διαγωνισμός που θα μοιράζει iPad ή κάτι αντίστοιχο αλλά σε ειδικές περιπτώσεις ίσως μπορεί να υπάρξει νόημα για μια custom Facebook app.
  • Ναι, μπορεί όλο αυτό να υποστηριχθεί από διαφημίσεις στο Facebook. Δε χρειάζεται να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα στον προϋπολογισμό αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι ακόμα και στο B2B τελικά άνθρωποι αποφασίζουν για τις εταιρικές αγορές. Και τελικά εκτός από το να τους φέρει στο blog ή την εταιρική ιστοσελίδα, πρέπει κανείς να πάει εκεί και εκεί που βρίσκονται.
  • To Τwitter είναι ιδανικό για λόγους engagement. Δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείς και να συμβάλλεις στις κουβέντες που γίνονται για το αντικείμενο σου – απλά στην Ελλάδα των 230Κ+ χρηστών δε μπορεί να έχει πολύ ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Επιπλέον εργαλεία: Υπάρχουν κι άλλα εργαλεία όπως πχ podcasts ή webinars ή άλλου είδους περιεχόμενο όπως e-book ή presentations που μπορεί να επικαλεστεί κανείς αλλά γενικά για τη μικρή αναλογικά ελληνική αγορά και αυτά μόνο συμπληρωματικά μπορούν να λειτουργήσουν. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αποδίδουν εφόσον μπορεί να ανακυκλωθεί υλικό από άλλα κανάλια (πχ να μετατραπούν blogposts σε ebook ή μια ομιλία σε presentation) ώστε στο λόγο όφελος/κόστος τους να κρατιέται ο παρονομαστής χαμηλός.

Το LinkedIn ως το κατεξοχήν εταιρικό εργαλείο χρήζει ιδιαίτερης μνείας. Στην Ελλάδα ο κόσμος δεν το χρησιμοποιεί ιδιαίτερα και έτσι εκ των πραγμάτων είναι λίγες οι δυνατότητες του. Οι διαφημίσεις έχουν απλησίαστα CPC και σε κάθε περίπτωση το PPC δεν μπορεί να αποδώσει εύκολα για το B2B όπως είπαμε. Η συμμετοχή σε γκρουπ σχετικών με το αντικείμενο από κάποιον εκπρόσωπο της εταιρείας ίσως έχει αποδώσει μεμονωμένα αλλά γενικά δεν υπάρχει κρίσιμη μάζα για κάτι τέτοιο. (Αυτό αποτελεί και ευκαιρία ταυτόχρονα για όσους κάνουν το πρώτο βήμα σύντομα και καταφέρουν να δημιουργήσουν μια κοινότητα επαγγελματιών στο αντικείμενο τους στο LinkedIn). H εύρεση συνεργατών και σύναψη συνεργασιών ίσως μπορούσε να αποτελέσει ένα δυνατό σημείο του μέσου – αλλά στην Ελλάδα και τη μικρή αγορά της η προσωπική επαφή είναι τελικά αναντικατάστατη. Συνολικά επομένως, το LinkedIn μόνο συμπληρωματική λειτουργία μπορεί να παρέχει.

Συνοψίζοντας, τo B2B online marketing έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με τις B2B επιχειρήσεις καθ’ αυτές – συγκρίνοντας πάντα με τις B2C: μεγάλοι χρόνοι μέχρι να δει κανείς αποτελέσματα, μεγαλύτερα ποσά σε απόλυτα νούμερα και εργαλεία και τεχνικές που απαιτούν συγκεκριμένους χειρισμούς. Σε κάθε περίπτωση όμως παραμένει κοινός παρονομαστής το ότι και για τις εταιρικές αγορές άνθρωποι ψάχνουν, ρωτούν και τελικά άνθρωποι τις ολοκληρώνουν οπότε τελικά και αυτού του είδους η προώθηση πρέπει να βασίζεται στις ίδιες αρχές.

Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Content · Guest posts · Online Marketing

b2b · blogs · Content · ebook · email · Facebook · linkedin · marketing · presentations · seo · Twitter · webinar

Δημήτρης Αθανασιάδης

Ο Δημήτρης Αθανασιάδης δραστηριοποιείται στα social media από το 2000, με πολυετή και ουσιαστική εμπειρία σε παροχή συμβουλευτικής σε επιχειρήσεις. Επί του παρόντος προσφέρει υπηρεσίες διαδικτυακής προώθησης, μεταξύ άλλων, στο megaventory.com, τη λύση στο cloud για τη διαχείριση αποθήκης μικρών επιχειρήσεων.

Professional Diploma in Digital Marketing

Έλα στο πρόγραμμα που έχει εκπαιδεύσει πάνω από 1.700 επαγγελματίες και μάθε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Digital Marketing.

Professional Diploma in Digital Marketing.

 

Έναρξη προγράμματος: 13 Ιανουαρίου 2020

 

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

Αναζήτηση

Αγγελίες

Η Socialab βρίσκεται σε περίοδο ανάπτυξης και αναζητά:

  • Intern
  • HR Developer / Head Hunter
  • Business Developer
  • Digital Conceptual Copywriter
  • SEM/PPC Expert
  • SEO Guru
  • Web Designer
  • Web Developer

Για τα skills που απαιτεί κάθε θέση και για τη διαδικασία, επισκεφθείτε τη σελίδα καριέρας.

Meet the Team!

Socialab Team Socialab Team

What's Hot

  • Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

Τι είναι το suit.gr;

Το suit.gr είναι πνευματικό παιδί του Γ. Αναγνωστόπουλου. Ξεκίνησε το 2009 με σκοπό να εκπαιδεύει όσους ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν στο digital marketing.

Σήμερα, η αρχισυντάκτριά του είναι η Φαίη Καρρά, PR Manager στη Socialab. Το περιεχόμενο του suit.gr σήμερα αποσκοπεί στο να ενημερώνει για τις αλλαγές του online περιβάλλοντος, δρώντας συμπληρωματικά με το Professional Diploma in Digital Marketing που διδάσκει η Socialab στο ALBA, όπου το κοινό μπορει να εκπαιδευτεί για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στα ψηφιακά μέσα.

Find Us

Archives

Tags

advertising adwords analytics bloggers blogs brand branding business Content content marketing crisis digital marketing edgerank email engagement Facebook facebook ads fb-page fb ads fb pages future google instagram iphone jobs linkedin marketing Mobile News pinterest roi seo snapchat socialab Social Media social media marketing stats tips trends tv Twitter video Viral viral video youtube

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting

Αναζήτηση

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

  • 1890
    Posts
Copyright suit.gr © 2023 | Το suit.gr είναι ένα asset που διαχειρίζεται η Socialab Advertising IKE, το πρώτο digital-first 360° agency.

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Ρυθμίσεις CookieΑποδοχή ΕπιλεγμένωνΑποδοχή όλων
Πολιτική Cookies

Επισκόπηση απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Aπαραίτητα
Always Enabled

Τα απαραίτητα cookie είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

CookieTypeDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-non-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Non Necessary".
PHPSESSID0This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy011 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
__cfduid11 monthThe cookie is set by CloudFare. The cookie is used to identify individual clients behind a shared IP address d apply security settings on a per-client basis. It doesnot correspond to any user ID in the web application and does not store any personally identifiable information.
Λειτουργικά

Τα λειτουργικά cookie βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, η συλλογή σχολίων και άλλων λειτουργιών τρίτων.

CookieTypeDurationDescription
bcookie02 yearsThis cookie is set by linkedIn. The purpose of the cookie is to enable LinkedIn functionalities on the page.
Cookie απόδοσης

Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου που βοηθούν στην παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.

CookieTypeDurationDescription
YSC1This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.
_gat01 minuteThis cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
__utma02 yearsThis cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmb030 minutesThe cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc0The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. The cookie is not used by ga.js. The cookie is used to enable interoperability with urchin.js which is an older version of Google analytics and used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits.
__utmt010 minutesThe cookie is set by Google Analytics and is used to throttle the request rate.
__utmz05 monthsThis cookie is set by Google analytics and is used to store the traffic source or campaign through which the visitor reached your site.
Διαφημιστικού σκοπού

Τα cookie διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.

CookieTypeDurationDescription
fr12 monthsThe cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE12 yearsUsed by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
uid01 yearThis cookie is used to measure the number and behavior of the visitors to the website anonymously. The data includes the number of visits, average duration of the visit on the website, pages visited, etc. for the purpose of better understanding user preferences for targeted advertisments.
VISITOR_INFO1_LIVE15 monthsThis cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Analytics

Τα αναλυτικά cookie χρησιμοποιούνται για να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookie βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.

CookieTypeDurationDescription
GPS030 minutesThis cookie is set by Youtube and registers a unique ID for tracking users based on their geographical location
_ga02 yearsThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, camapign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assigns a randoly generated number to identify unique visitors.
_gid01 dayThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the wbsite is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages viisted in an anonymous form.

Προτιμήσεις

Τα cookie προτιμήσεων χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση των προτιμήσεων των χρηστών για την παροχή προσαρμοσμένου περιεχομένου για τους χρήστες, όπως η γλώσσα του ιστότοπου ή η τοποθεσία του επισκέπτη.

CookieTypeDurationDescription
lang0This cookie is used to store the language preferences of a user to serve up content in that stored language the next time user visit the website.