X
    Categories: Case Studies

Διαχείριση περιεχομένου

Κάθε λεπτό ανεβαίνουν πάνω από 20 ώρες εικόνας και ήχου στο YouTube (ή 100 χρόνια κάθε μέρα), την δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο μετά το Google.

Σύμφωνα με τη Margaret Stewart του YouTube, επειδή ένας μεγάλος αριθμός αυτών των videos περιέχουν μουσική, το YouTube έχει συμφωνήσει με τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες ώστε να τους δίνει την επιλογή να διαχειριστούν την πνευματική τους ιδιοκτησία όπως θέλουν κάθε φορά που ανεβαίνει κάτι που περιέχει τη μουσική τους.

Αυτό είναι το Content ID system, το οποίο αναλύει κάθε δευτερόλεπτο από κάθε video (με ένα τρόπο παρόμοιο με αυτό της εφαρμογής Shazam για το iPhone) για να βρει αν το βίντεο περιέχει περιεχόμενο χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη του.

Ο ιδιοκτήτης του περιεχομένου έχει το δικαίωμα να αιτηθεί την αφαίρεση του ήχου και το αίτημά του θα πραγματοποιηθεί μέσα από το Content ID system με έναν πολύ αυτοματοποιημένο τρόπο.

Σε γενικές γραμμές φυσικά, οι δισκογραφικές δεν επιτρέπουν σε κανέναν να χρησιμοποιεί το περιεχόμενό τους και κόβουν τα πάντα. Ή σχεδόν τα πάντα.

Πέρσι το καλοκαίρι αυτό άλλαξε όταν η Jill και ο Kevin παντρεύτηκαν.

Και στην εκκλησία είπαν να ξεφύγουν λίγο από την πατρόπαράδοτη παράδοση της νύφης από το μπαμπά της στο γαμπρό, οπότε έκαναν αυτό:

Σχεδιάσανε τη χορογραφία, την εκτέλεσανε, τραβήξανε τα πάντα σε video και το ανεβάσανε στο YouTube.

Φυσικά το YouTube ειδοποίησε τη Sony Music που έχει τα δικαιώματα για το κομμάτι Forever που χρησιμοποιήσανε για το χορευτικό.

Και η Sony τότε ανάμεσα στα χιλιάδες βίντεο που ελέγχει και απορρίπτει κάθε μέρα, είπε  «πλάκα έχει το video, μην κόψεις τον ήχο».

Το video δεν άρεσε μόνο στη Sony Music αλλά και σε πολύ άλλο κόσμο. Γυρνώντας από το μήνα του μέλιτος, το ζευγάρι βρήκε εκατομμύρια views για το video τους που είχε γίνει viral. Σήμερα έχει 55 εκατομμύρια views.

Παράλληλα, όμως η Sony Music κατάφερε να αναστήσει το ξεχασμένο κομμάτι του Chris Brown μετά από 18 μήνες χάρη σε αυτό το video. Και όχι μόνο να το αναστήσει αλλά και να το κάνει να γίνει #4 στο iTunes, το οποίο είναι μόνο ένα από τα σημεία στα οποία πωλείται.

Ποιό είναι το συμπέρασμα;

Η πειρατεία σκοτώνει τη μουσική από τότε που βγήκε το mp3 πριν 20 χρόνια. Και τι κάνουν οι δισκογραφικές όλα αυτά τα χρόνια; Αντιστέκονται.

Εσύ τι κάνεις για να αξιοποιήσεις τα νέα μέσα;

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.