X

Μπορώ να κάνω διαγωνισμό στη σελίδα μου;

Η απάντηση είναι όχι, δεν μπορείς.

Ο λόγος είναι πως οι κανόνες του Facebook απαγορεύουν ξεκάθαρα τους διαγωνισμούς σε μια σελίδα είτε αυτό είναι δημόσια στον τοίχο ή είτε στις φωτογραφίες. Τα promotions guidelines του Facebook αναφέρουν μεταξύ άλλων:

You will not administer a promotion through Facebook, except through an application on the Facebook Platform. Administration includes operation of any element of the promotion, such as collecting entries, conducting a drawing, judging entries, or notifying winners.

Αυτό σημαίνει ότι δε μπορεί κανένας διαγωνισμός ή έστω και μέρος αυτού (συλλογή συμμετοχών, κλήρωση, επιτροπή ή ακόμα και ειδοποίηση νικητών) να γίνει χωρίς τη χρήση κάποιας εφαρμογής.

Στο παραδείγμα που δίνει το Facebook παρακάτω στην ίδια σελίδα αποσαφηνίζει ακόμα περισότερα λέγοντας:

You cannot:  Condition entry in the promotion upon a user providing content on Facebook, such as posting on a Wall of a Page,  uploading a photo, or posting a status update.

Οι αλλαγές στα promotions guidelines του Facebook έγιναν την 1 Δεκεμβρίου 2010, καθώς τα πράγματα προηγουμένως ήταν λίγο πιο εύκολα, καθώς επιτρέπονταν τα promotions αν η σελίδα επένδυε κάποιο ποσό για media buying στο Facebook και τότε αυτομάτως και κάθε διαγωνισμός νομιμοποιούταν, εκτός αν αφορούσε σε απαγορευμένη κατηγορία προϊόντων.

Πλέον όμως οι έλεγχοι του Facebook εντατικοποιούνται καθώς το Facebook θέλει να «σπρώξει» πελάτες σε digital agencies που ξέρουν να καθοδηγήσουν τους πελάτες τόσο σε μια εφαρμογή που θα ενοχλήσει λιγότερο τους χρήστες του, όσο και σε συμπληρωματικές λύσεις διαφήμισης που συνήθως συνοδεύουν τους διαγωνισμούς (αλλά δεν είναι επ’ ουδενί λόγο απαραίτητες).

Ποιός είναι ο κίνδυνος;

Ο κίνδυνος είναι το ότι υπάρχει το ρίσκο να δεχτεί η σελίδα reports από οποιονδήποτε (καλοθελητή, ανταγωνιστή ή απλά πικραμένο παίχτη που δεν κέρδισε σε αυτόν ή άλλο διαγωνισμό) και να κλείσει.

Το πόσα reports χρειάζονται για να κλείσει μια σελίδα δεν είναι σαφές, αλλά ο κίνδυνος είναι υπαρκτός.

To Facebook έκλεισε διαγωνισμό που είχε κάνει το IKEA για να προωθήσει το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος στη Σουηδία στη σελίδα του προφίλ του διευθυντή του καταστήματος. Δεδομένου ότι ένα προφίλ μπορεί να έχει το πολύ μέχρι 5.000 χρήστες, θεωρούμε δεδομένο πως μια σελίδα δε χρειάζεται να φτάσει μεγάλο αριθμό χρηστών για να κλείσει. Ομοίως, δε χρειάζεται να είναι η σελίδα στις ΗΠΑ για να ισχύουν τα guidelines του Facebook, αφού ο συγκεκριμένος διαγωνισμός γινόταν στη Σουηδία.

Το να κλείσει μια σελίδα μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή και χωρίς καμία προειδοποίηση από το Facebook.

Υπάρχει βέβαια πάντα η διασικασία της έφεσης (appeal) της διαδικασίας αλλά αυτό είναι κάτι που παίρνει μέρες και έχει αβέβαιο αποτέλεσμα. Αν για οποιοδήποτε λόγο γίνει report η σελίδα μας θα θέλουμε να είναι εντελώς καθαρή προκειμένου ακόμα και αν κλείσει να είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή για έλεγχο, αντί να είμαστε ανά πάσα στιγμή υπόλογοι για το τι συμβαίνει στη σελίδα μας και να τη χάσουμε παντελώς, χάνοντας ουσιαστικά ένα κανάλι owned media που έχουμε χτίσει.

Τέλος, υπάρχουν περιπτώσεις όπου έχουν διαγραφεί και profiles χρηστών που ήταν διαχειριστές της σελίδας, οπότε δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο τι κάνετε και στο πώς το κάνετε.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.