The New Stuff - Suit digital marketing

Μπορεί το Facebook να αλλάξει το Online Publishing;

Vassiliki Plemmenou


Πρόσφατα το Facebook αποκάλυψε το νέο του μεγάλο βήμα. Το κυρίαρχο social network επιχειρεί την είσοδό του στο χώρο του Online Publishing, κάνοντας συμφωνίες με τους μεγαλύτερους εκδοτικούς οργανισμούς στον κόσμο.

Το σχέδιο προβλέπει την ανάρτηση περιεχομένου από τους εκδότες απευθείας στο Facebook, χωρίς δηλαδή να το αναδημοσιεύουν από το site τους. Αυτό σημαίνει πως πλέον οι χρήστες δεν θα χρειάζεται να κλικάρουν σε κάποιο link το οποίο θα τους οδηγήσει εκτός πλατφόρμας, κάτι που βοηθά το Facebook να κρατήσει τους χρήστες του περισσότερη ώρα on-site και να κερδίσει χρήματα μέσω των διαφημίσεων.

Εάν αναρωτιέστε τι έχουν να κερδίσουν οι publishers από αυτήν τη σύμπραξη, η απάντηση είναι πως το Facebook θα τους προσφέρει μερίδιο από τα κέρδη των διαφημίσεων για κάθε κομμάτι απευθείας ανάρτησης περιεχομένου. Άρα και οι δύο πλευρές -το Facebook και οι Publishers- βγαίνουν κερδισμένες! Υπάρχει σαφώς ένα σημαντικό κίνητρο για τους εκδότες να εμπλακούν σε αυτό, παράλληλα, όμως, υπάρχουν πιθανές εμπλοκές οι οποίες ενδεχομένως να προκαλέσει δεύτερες σκέψεις σε κάποιους πριν το επιχειρήσουν.

Ένα βασικό ζήτημα που προκύπτει σε αυτό το concept, είναι πως εκείνοι που θα δημοσιεύουν περιεχόμενο απευθείας στο Facebook θα υποχρεούνται να ακολουθούν τους κανονισμούς του Facebook. Εάν, για παράδειγμα, το Facebook αποφασίσει να αλλάξει τον αλγόριθμο με τον οποίο διανέμει το περιεχόμενο στους χρήστες του ή να τροποποιήσει τους όρους της συμφωνίας, οι εκδότες θα είναι δεσμευμένοι σε κάθε νέο καθεστώς, μην έχοντας κανέναν έλεγχο και καμία ευελιξία, όπως θα είχαν στην περίπτωση που θα χρησιμοποιούσαν δικά τους assets.

Κάτι ακόμη που πρέπει να σκεφτούν οι publishers πριν αναμειχθούν σε αυτό το νέο εγχείρημα, είναι το γεγονός ότι προσεγγίζοντας περισσότερο κοινό μέσω Facebook πιθανόν να χάσουν επισκέπτες από το δικό τους website. Αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί ιδιαίτερα ζημιογόνο όσον αφορά το on-site ad revenue. Εδώ, λοιπόν, δημιουργείται το εξής ερώτημα: είναι το Facebook διατεθειμένο να δώσει στους publishers μερίδιο ισάξιο της ζημίας που θα υποστούν από τη μείωση των επισκέψεων στο site τους;

Ένα επιπλέον όφελος που θα έχουν όσοι ξεκινήσουν από νωρίς αυτήν τη συνεργασία με το Facebook είναι πως, όσο το σύστημα βρίσκεται στα πρώτα στάδια, το Facebook θα προσπαθεί συνεχώς να αποδείξει πως είναι λειτουργικό και -πάνω απ’ όλα- συμφέρον για τους εκδότες. Έτσι, θα προσπαθούν διαρκώς να αξιοποιήσουν στο μέγιστο κάθε δυνατότητα προώθησης του περιεχομένου στο κοινό. Εάν αυτό πετύχει, τότε όλες οι πλευρές θα είναι ευχαριστημένες και ακόμη περισσότεροι publishers θα θέλουν να ενταχθούν. Βέβαια, όσο περισσότεροι είναι οι εκδότες που θα συμμετέχουν, τόσο περισσότερο θα είναι το περιεχόμενο που θα προωθείται στο κοινό και, συνεπώς, τόσο περισσότερο θα μειώνεται το reach με τον καιρό.

Ένα πολύ σημαντικό ζήτημα το οποίο πρέπει οπωσδήποτε να αναλογιστούν οι publishers που σκέφτονται να συμμετέχουν, είναι πως το Facebook θα έχει τον πλήρη έλεγχο των data του κοινού τους. Οι συνήθειες, η θεματολογία, ο τύπος του content που προτιμούν οι αναγνώστες είναι πληροφορίες ιδιαίτερα πολύτιμες για το Facebook, τις οποίες θα ενσωματώσει στα δικά του databanks. Θα έχουν σίγουρα και οι publishers πρόσβαση σε τέτοιου είδους data, τα οποία όμως θα είναι εντελώς έξω από το δικό τους έλεγχο.

Αυτή η νέα προσπάθεια αποτελεί σίγουρα μια πρόκληση για τους publishers, οι οποίοι θα πρέπει να σκεφτούν καλά τα θετικά και τα αρνητικά μιας τέτοιας σύμπραξης με τον κολοσσό των social media. Το Facebook ομολογουμένως μπορεί να επηρεάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά και τις συνήθειες των χρηστών, κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να γίνει σε μια ισορροπία και προς όφελος μεν του Facebook, κυρίως όμως προς όφελος των publishers και των χρηστών.

Facebook · News · Social Media

facebook news · News · online publishing

Vassiliki Plemmenou

Η Βασιλική έχει 2ετή εμπειρία ως Social Media Manager σε μεγάλο Δημοσιογραφικό Οργανισμό, είναι όμως new entry στο χώρο των digital agencies. Ως Account Executive μαθαίνει συνεχώς καινούργια πράγματα για το Digital Marketing και είναι μονίμως ενθουσιασμένη γι'αυτό! Welcome her to the digital world!

Recently Published

»

Διαφοροποιηθείτε διηγούμενοι ιστορίες με τεχνολογίες Mixed Reality

»

Γιατί πρέπει μια επιχείρηση να έχει προφίλ στα social media

»

5 Τρόποι που η χρήση Analytics μπορεί να συμβάλει στην βελτιστοποίηση του SEO σας.

email-marketing-
»

Είναι το email marketing ακόμη αποτελεσματικό;

»

Πως να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη σελίδα “About Us”.

»

Facebook Messenger Bots: Το επόμενο βήμα για το brand σας!

»

Πώς και γιατί να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο A/B Test.

ROI
»

Πως να μειώσετε το κόστος στις διαφημίσεις του Instagram και να αυξήσετε την απόδοση επένδυσης (ROI)

»

Πως το Digital Marketing μπορεί να βοηθήσει μία crowdfunding καμπάνια

»

5 tips για τη δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο