X

Διαχείριση κρίσης χθες στο Facebook

Το Golden Brands μάλλον το γνωρίζετε. Είναι ένα fashion e-shop από τη Χρυσή Ευκαιρία, το οποίο σύμφωνα με όσα λέει στο About Us, η φιλοσοφία τους βασίζεται σε 3 βασικές αξίες:

«

  • Eat your own dogfood: Προωθούμε μόνο προϊόντα που είτε έχουμε δοκιμάσει, είτε είμαστε σίγουροι ότι και εμείς θα αγοράζαμε.
  • No asterisks: Πιστεύουμε στην ειλικρίνεια και τη διαφάνεια – αυτό που γράφουμε ή λέμε, αυτό είναι!
  • Customer Centricity & Service: Και εμάς μας εκνευρίζουν οι μεγάλες αναμονές στο τηλέφωνο ή το αγενές service! Αν έχετε μία ερώτηση ή απορία, επικοινωνήστε μαζί μας και θα απαντήσουμε όσο πιο γρήγορα και ποιοτικά γίνεται!

»

Απλά, όμορφα, ξεκάθαρα ως εδώ. Και μάλιστα γνωρίζοντας ανθρώπους που στελεχώνουν το Internet Team της Χρυσής Ευκαιρίας που είναι η ιδιοκτήτρια εταιρεία, μπορώ να πω ότι τα όσα γράφουν συνάδουν με τα όσα έχω δει ως τώρα.

Χθες λοιπόν άρχισαν να με ρωτάνε αναγνώστες μου το κατά πόσο θα σχολιάσω τα όσα γίνονται στη σελίδα του Golden Brands στο Facebook. Μέχρι εκείνη τη στιγμή δήλωνα άγνοια.

Μπαίνω λοιπόν στη σελίδα Golden Brands και βλέπω μια ανάρτηση στην οποία γίνεται κακός χαμός, καθώς υπάρχει μια συζήτηση γύρω από μια προσφορά που έχει το GB για τα παπούτσια TOMS.

Η συζήτηση στο σημείο που την πρόλαβα περιστρέφεται γύρω από το ότι τα προϊόντα ενδεχομένως να μην είναι αυθεντικά, για το ότι δεν υποστηρίζεται ο φιλανθρωπικός χαρακτήρας των TOMS και άλλα διάφορα.

Η συζήτηση στη σελίδα φαίνεται να είναι ελλειπής καθώς δεν εμφανίζονται όλα τα σχόλια (hidden? deleted?) και εγώ δεν είμαι εξπερ στο να κρίνω την αυθεντικότητα των παπουτσιών. Μπορώ όμως με σιγουριά να πω ότι αυτό που συμβαίνει στη σελίδα είναι τρολλάρισμα για να βγάλει τον community manager εκτός εαυτού. Και μάλλον σε κάποια σημεία το πετυχαίνει.

Καλώ μια εξπέρ σε θέματα μόδας, την A-list fashion blogger Αλεξία Σακελλαρίου, να μου δώσει την άποψή της αφού παρακολουθεί τα fashion shops πιο στενά (και σκέφτηκα ότι μπορεί να ξεχωρίσει την αυθεντικότητα των παπουτσιών από τη φωτογραφία).

Η άποψή της: Ναι, τους τρολλάρουν αλλά η GB το χειρίστηκε άσχημα. Όταν ας πούμε άλλοι όπως το Πλαίσιο χειρίζονται το τρολλάρισμα πολύ πιο cool σε καθημερινή βάση δε μπορεί ένα άλλο μεγάλο e-shop να είναι τόσο επιθετικό. Τα trolls είναι ψεύτικα προφίλ και ίσως και ανταγωνιστές. Όσο για την αυθεντικότητα, δε μπορεί να είναι σίγουρη, αλλά με διαβεβαίωσε πως το GB δεν είναι κάνα μαγαζάκι να παίζει με τέτοια πράγματα.

Πέρα από την Αλεξία πάντως, μια πηγή μου που αναφέρει πως είναι πιο κοντά στο θέμα μου λέει πως υπάρχει και ιστορία πίσω από αυτό που φαίνεται, την οποία θα θελήσει να μου φανερώσει σε δεύτερο χρόνο, αφού δει πως θα εξελιχθεί η ιστορία με τα TOMS. Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοεί, θα το δούμε φαντάζομαι.

Σε email που έστειλα αργά χθες το βράδυ στον Product Operations Manager του GoldenGroup δεν έλαβα απάντηση μέχρι τη σύνταξη και τον προγραμματισμό αυτής της ανάρτησης τα μεσάνυχτα.

Πάντως με τις πληροφορίες που έχουμε ως τώρα, για την αυθεντικότητα των TOMS δε μπορώ να ξέρω (εμένα μια χαρά μου φαίνονται) και το θέμα μας σαν digital marketing blog δεν είναι αυτό. Όποιος ενδιαφέρεται να έχει μια επίσημη απάντηση γι αυτό μπορεί να στείλει στην TOMS και να περιμένει απάντηση.

Το θέμα μας -και η άποψή μου- είναι:

  1. εν μέρει στο ότι η εταιρία φαίνεται να έχει σβήσει ή κάνει hide σχόλια, αν και μπορεί να έχουν διαγραφεί από τους ίδιους τους χρήστες. Όχι ότι αυτό είναι τόσο κακό, καθώς εξαρτάται από τις συνθήκες.
  2. κυρίως στο ότι το moderation τους από αυτά που πρόλαβα να δω φάνηκε να ήταν χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία. Υπάρχουν αναφορές από τη GB στα δικαιώματά της ως εταιρεία, στα περί νομικών μέτρων ενάντια στους χρήστες. Αυτό είναι κάτι στο οποίο αν ξέρεις ότι έχεις να κάνει με trolls το χειρίζεσαι διαφορετικά, χωρίς να χρειαστεί να γίνεις το θέμα της ημέρας.

Συμφωνείτε;

 

 

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Επειδή συνδιαχειρίζομαι κι εγώ fun page εταιρείας, συνήθως τα ποστ που διαγράφονται είναι υβριστικού περιεχομένου ή άσχετου διαφημιστικού περιεχομένου. Τα hidden επίσης δεν αποκρύπτονται από όλους τους χρήστες, απλά μπορύν να τα δουν μόνο οι χρήστες που είναι "φίλοι" του χρήστη που τα πόσταρε.

    • Καλησπέρα Laura, ναι, συνήθως έτσι είναι, αλλά εδώ φαίνεται να συνέβη κάτι διαφορετικό.

      Επίσης, τo hide γνωρίζουμε όλοι τι κάνει, αλλά εδώ φαίνεται να έχει γίνει delete (από το χρήστη ή τον admin).

  • Απλά μια διευκρίνηση,

    Αυθεντικά μπορεί να είναι αλλά παρόμοιο κατάστημα με ίδια λογική στο παρελθόν έχει "μπλέξει" και έχει ισχυριστεί μαϊμού προϊόν απο τον προμηθευτή καθώς είναι 100% σίγουρο οτι τα προϊόντα που πουλάνε δεν είναι αγορασμένα από τα καταστήματα αυτά αλλα με παρακαταθήκη.Δηλώνοντας έτσι άγνοια για το αν είναι αυθεντικά.

    Σε αυτή την αγορά υπάρχουν πάρα πολλοί εισαγωγείς οι οποίοι δεν ξέρουν πολλές φορές ούτε οι ίδιοι αν είναι μαιμού ή όχι τα προιόντα τους. Εδώ γνωστές εταιρίες με τσάντες πανακρίβου και ήταν μαιμού και βουηξε όλο το Κολωνάκι.Οπότε μην είμαστε και πάντα 100% σίγουροι για τα προιόντα.Χωρίς να μιλάω για το συγκεκριμένο περιστατικό.

  • Μαλώνετε για το τι διαφορετικό κάνει το hide από το delete?

  • την κρίση την δημιούργησε το ίδιο το Goldenbrands - από και πέρα δεν μιλάμε για διαχείριση κρίσης αλλά για κάλυψη απάτης.Tα tOMS είναι τόσο αυθεντικά, όσο και τα Ralph Lauren που είχε πριν λίγους μήνες ή τα A&F που θα βγάλει μεθαύριο.Φυσιολογική λοιπών η "κρίση" από ανθρώπους που διαμαρτύρονται για την πώληση μη αυθεντικών προϊόντων!
    Μεταξύ μας όλα αυτά και κουβέντα να γίνεται, τα μισά είναι sold out...οπότε μήπως καλός το χειρίστηκε ο social media manager ? δεν ξέρω έχω μπερδευτεί.. : )

  • "Σε αυτή την αγορά υπάρχουν πάρα πολλοί εισαγωγείς "
    σε αυτήν την αγορά John οι εισαγωγείς είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού!- το παράδειγμα που αναφέρεις είναι απλά ένας μύθος της espesso.

    Aγαπημένε George για να μην βγουμε offtopic, θεωρώ οτι ήταν λάθος το delete των Post. Ακόμα και εαν αυτοί ήταν troll έπρεπε να μείνουν. Όχι τίποτα άλλο δεν πρόλαβα και να τα διαβάσω..

    • Sorry Kalcy αλλά δεν διαβάζω Espresso και μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας στον χώρο του ενδύματος νομίζω οτι γνωρίζω πολύ καλά πόσοι εισαγωγείς και παραεισαγωγείς υπάρχουν!Αφού στην Ελλάδα που όλοι ξέρουμε όλοι θέλουν να εισάγουν και να έχουν μεγαλύτερα κέρδη.Με ότι προβλήματα συνεπάγεται όλο αυτό.

  • Γιώργο, τα μηνύματα έγιναν delete απο τους ίδιους χρήστες... γιατί ήθελαν να δημιουργήσουν θέμα... αθέμιτου ανταγωνισμού! Είναι λογικό κάποιοι να θορυβήθηκαν μιας και τα εν λόγω παπούτσια τα έδιναν σε τιμή χαμηλότερη από αυτή που διατίθονται σε μαγαζιά (άλλωστε αυτό το ανέφερες και εσύ). Κατά τα άλλα... δεν θα διαφωνήσω με τις θέσεις σου!

  • Τα μηνύματα (κάτω από την φωτό) της καμπάνιας δεν σβήστηκαν από τους χρήστες αλλά από τον admin. Τα χτεσινά απογευματινά μηνύματα σβήστηκαν σήμερα το πρωί. Λογικά είχε πάει 17.00 και είχαν σχολάσει τα παιδιά.
    -Εδώ τίθεται το ερώτημα ..¨έχει ωράριο ο social media manager ; “
    Τα μηνύματα στο Wall του funpage έχουν παραμείνει, καλός κατ'εμέ, αν και πλέον η κατάσταση δεν σώνετε.
    -Μεταξύ μας, επαναλαμβάνω, δεν τρέχει τίποτα, σε μια βδομάδα όλοι θα το έχουμε ξεχάσει..-
    Εχτές στις 00.00 η καμπάνια κατέβηκε (αν και έληγε στις 28/4) Στην λήξη της είχε 9/21 μοντέλα sold out . Το πρωί ήταν πάλι online με 21/21 sold out. Παγκόσμια πρωτοτυπία να κάνεις πωλήσεις με down σελίδες- Το κορυφαίο; Είναι κάτω και η καμπάνια της A&F. Τυχαίο ;

    Τελικά το θέμα το χειρίστηκαν σωστά ή όχι ;

    Θεωρώ ότι η ζημιά που θα υποστεί το brand με βάση την αναγνωρισιμότητα του, επισκεψιμότητα του, κτλ είναι απειροελάχιστη..

  • Μια χαρά το χειρίστηκαν. Απόδειξη, ότι κάθεστε κι ασχολείστε μαζί τους. Τσάμπα διαφήμιση τους κάνετε.

    Επίσης, αν είναι να μιλάμε για κρίση, καθότι και λίγο βαρύγδουπη η λέξη, θα πρέπει να μας παρουσιάσετε και κάποια παραδείγματα εταιριών που λόγω παρόμοιων περιστατικών στη σελίδα τους στο Facebook τελικά είχαν πρόβλημα με τις πωλήσεις τους σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Εννοώ ελληνικών εταιριών. Διαφορετικά δεν υπάρχει κρίση.

This website uses cookies.