X
    Categories: Facebook

Βοηθάνε τα hashtags στο Facebook;

Τα hashtags έχουν μπει στη ζωή των χρηστών του Facebook εδώ και κάνα δίμηνο επίσημα, αν και πολλοί τα χρησιμοποιούσαν από πριν.

Το θέμα είναι όμως τι γίνεται με τις σελίδες. Μια σελίδα έχει κάτι να κερδίσει με το να χρησιμοποιεί hashtags στα updates της;

Η κοινή λογική είναι πως καποιος χρήστης που δεν είναι fan μπορεί να πατήσει σε ένα hashtag (π.χ. #greece) για να χαζέψει κι άλλο σχετικό περιεχόμενο και έτσι μπορεί να πέσει πάνω στο περιεχόμενο της σελίδας που χρησιμοποιήσε το συγκεκριμένο hashtag. Δεν συμβαίνει συχνά, αλλά μπορεί να συμβεί.

Όμως, μία πρώτη έρευνα από την πηγή που ξέρετε ότι αγαπάω για τέτοια θέματα, γιατί έχει πρόσβαση στα δεδομένα 1.000.000 και πλέον σελίδων από όλο τον κόσμο, λέει πως τα hashtags κάνουν κακό στα στατιστικα της σελίδας καθώς τα posts που έχουν hashtags τα βλέπουν λιγότεροι απ’ ότι τα κανονικά posts, αφού έχουν χαμηλότερο viral reach.

Συνεχίζοντας, ακόμα και το Engagement που για τις περισσότερες σελίδες είναι στο 0,25%, στα posts με hashtags είναι χαμηλότερα κατά 12%, δηλαδή στο 0,22%, σύμφωνα με το ERC.

Και τέλος, έχουν επίσης χαμηλότερο organic reach, αφού τα posts αυτά φτάνουν σε περίπου 7% μικρότερο κοινό απ’ ότι ο μέσος όρος των posts.

Η εμπειρία αυτή με τα hashtags είναι αντίθετη με τα αποτελέσματα που βλέπουμε στο Twitter και προς το παρόν δε φαίνεται να υπάρχει μία στάνταρ απάντηση στο γιατί συμβαίνει αυτή η μείωση στο Facebook πέρα ίσως από το πώς τα brands χρησιμοποιούν τα hashtags. Αν λοιπόν ένα post έχει hashtags εις βάρους του υπόλοιπου copy, τότε το post είναι πιθανό να πάει χειρότερα από άλλα posts της ίδιας σελίδας (ceteris paribus, φυσικά).

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.