X
    Categories: Social Media

Orange is the new black

Δεν πάνε παρά μόνο λίγοι μήνες από τότε που μίλησα για το House of cards, τη νέα σειρά του Netflix. Σε αντίθεση με άλλες σειρές, η συγκεκριμένη σειρά έγραψε μάλλον ιστορία αφού άλλαξε τα δεδομένα στο τι σημαίνει “τηλεοπτική” σειρά.

Ο πρωταγωνιστής της σειράς, Kevin Spacey, έδωσε μια υπέροχη ομιλία αναφέροντας κάποια νούμερα από το χώρο της τηλεόραση στις ΗΠΑ δείχνοντας πως τα τηλεοπτικά δίκτυα έχουν δύο επιλογές: είτε να δώσουν τον έλεγχο του περιεχομένου στους τηλεθεατές είτε να τους χάσουν τελείως.

Τώρα το Netflix επιστρέφει με μια νέα σειρά. Λέγεται Orange is the new black και έχει κι αυτή κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά, τα οποία δε θα πέρναγαν εύκολα σε μια τηλεοπτική σειρά: Η σειρά πραγματεύεται τη ζωή μιας γυναίκας στις γυναικείες φυλακές. Παρουσιάζει μερικούς ασυνήθιστους χαρακτήρες. Συζητάει ευαίσθητα θέματα όπως η έκτρωση, το οποίο δε θα περνούσε εύκολα στην παραδοσιακή τηλεόραση (σε αντίθεση με τη βία, τον πόλεμο, τα ναρκωτικά κ.ά). Και είναι η πραγματική ιστορία της Piper Kerman.

Σαν σειρά προσωπικά δε με συγκίνησε, αλλά κι αυτό είναι ένδειξη ότι μπορεί να απευθύνεται σε ένα άλλο κοινό. Στο web, σε αντίθεση με την τηλεόραση, μπορεί να έχεις ένα πολύ μικρότερο κοινό και να είσαι βιώσιμη σειρά.

Οι σειρές παίζουν με διαφορετικούς κανόνες από τις ταινίες. Έχουν μικρότερο budget ανά χρόνο τηλεθέασης και παράλληλα έχουν περισσότερο χρόνο για να μας επιτρέψουν να γνωρίσουμε τους χαρακτήρες τους. Άρα δε χρειάζονται ένα μεγάλο όνομα για πρωταγωνιστή, χρειάζονται μόνο μια ενδιαφέρουσα ιστορία.

Οι σειρές του netflix είναι ακόμα πιο διαφορετικές. Είναι φτιαγμένες για binge-watching, ώστε να μην κουράζουν τον hard-core ενθουσιώδη τηλεθεατή. Και παράγονται ολόκληρες σεζόν πριν βγούνε στο αέρα, δεν παράγονται ανά επεισόδιο.

Τέτοια trends δείχνουν ότι αλλάζει το σκηνικό σε ό,τι αφορά το home entertainment. Περισσότερος έλεγχος από τους καταναλωτές σημαίνει ότι υπάρχουν νέοι παίκτες στην αρένα. Σημαίνει ότι ως καταναλωτές χωριζόμαστε σε περισσότερα niches. Σημαίνει πως θα υπάρξουν νέα μοντέλα από τα οποία το home entertainment industry θα βγάζει κέρδος. Και σημαίνει διαφορετικές ευκαιρίες για product placement και διαφήμιση.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Πιστευω ειναι καιρος να δημιοργηθουν δυνατοτες διαφημισης στις αμερικανικες σειρες σε διεθνες επιπεδο αφου διεθνης ειναι πια και η απηχηση τους. Μεσω διαδικτυου εννοω. Και αφου βεβαια πρωτα υπαρξουν νομιμη τροποι παρακολουθησης. Ξερω, θα περιμενω πολυ!

This website uses cookies.