X

Τα χρέη της Ekkeshi Consultants

Προσοχή: Ακολουθει προσωπική μου ιστορία για ένα πελάτη που δεν πληρώνει.

Σκοπός της ανάρτησης είναι η ενημέρωση της αγοράς και η προφύλαξη από κακούς πελάτες.

Υπάρχουν πελάτες και πελάτες. Κάποιοι από αυτούς είναι καλοί και κάποιοι όχι.

Αυτή είναι μια ιστορία για ένα πολύ κακό πελάτη.

Το καλοκαίρι του 2011, η εταιρεία Ekkeshi Consultants στην Κύπρο μας ζήτησε μια πρόταση για τον πελάτη της, την Cyta. Η Cyta, όπως πιθανώς γνωρίζετε, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία τηλεπικοινωνιών στην Κύπρο με περίπου 90% μερίδιο αγοράς.

Κάναμε μια πρόταση η οποία άρεσε πολύ στον πελάτη και μας ζητήθηκε να την υλοποιήσουμε. Επρόκειτο για μια μεγάλη καμπάνια η οποία έπαιξε και στην τηλεόραση αλλά και σε video clip του Μιχάλη Χατζηγιάννη. Διήρκησε για ένα μήνα, αρχής γενομένης της 5ης Σεπτεμβρίου 2011.

Περιείχε ανάπτυξη ενός website, όπου οι χρήστες θα συμμετείχαν σε διαγωνισμό αν τραγουδούσαν κάποιο τραγούδι στη webcam τους. Το βίντεο ανέβαινε live και οι χρήστες συγκέντρωναν ψήφους.

Μας ζητήθηκε να τρέξουμε και τα media γι αυτό το site, τα οποία αφορούν σε ένα καλό spending.

Τόσο στο website όσο στα media ζητήσαμε προκαταβολη, αλλά η Ekkeshi μας είπε ότι δε μπορούσε να χρηματοδοτήσει την ενέργεια του πελάτη της. Πήραμε την απόφαση να συνεχίσουμε χωρίς προκαταβολή, ζητώντας μόνο να επιβεβαιώσουμε τις ημερομηνίες πληρωμής που ήταν για τον Οκτώβριο.

Άλλωστε, όταν η Cyta είναι το αντίστοιχο του ΟΤΕ στην Κύπρο, δε φανταζόμασταν πως θα μπορεί η Ekkeshi να μη μας πληρώσει.

Τον Οκτώβριο το project τελείωσε, ο πελάτης έμεινε ευχαριστημένος, κατεβάσαμε το εν λόγω site αφού έληξε η χρησιμότητά του. Τέλος καλό, όλα καλά… εκτός από την πληρωμή.

Εκεί τότε ακούσαμε 1002 δικαιολογίες για τους λόγους καθυστέρησης της πληρωμής. Αρχικά έφταιγε το ότι δεν πλήρωσε ο πελάτης, κάτι που ποτέ δεν είχε συζητηθεί πριν. Μετά άλλαξε το τροπάριο σε άλλες δικαιολογίες.

Η πληρωμή αναβαλλόταν από μήνα σε μήνα, από βδομάδα σε βδομάδα. Ακόμα και από Παρασκευή σε Δευτέρα μας είπε η κυρία Eλένη Εκκέσιη ότι θα μας πληρώσει και ακόμα δεν έχει πληρώσει. Μετά από λίγο έπαψε να βγαίνει στο τηλέφωνο και είχε ήδη σταματήσει να απαντάει σε emails.

Κάλεσα το δικηγόρο μας, του εξήγησα την κατάσταση και ξεκίνησαμε τη διαδικασια debt collection. Για μία ακόμα φορά, η κυρία Ekkeshi έδωσε υποσχέσεις στο δικηγορικό μας γραφείο στην Κύπρο. Το γραφείο ακουγόταν πεπεισμένο ότι θα εισπράξει για λογαριασμό μας. Όταν ήρθε η ώρα της πληρωμής όμως, η κυρία Εκκέσιη πάλι δεν έβγαινε στα τηλέφωνα. Τώρα λοιπόν είμαστε στην αρχή της νομικής διαδικασίας για να εισπράξουμε τα χρωστούμενα.

Γιατί λοιπόν τα γράφω όλα αυτά εδώ;

Επειδή είναι μεγάλο βάρος, οικονομικό και ψυχολογικό, να μη μπορεί κάποιος να τηρήσει μια υπόσχεση που δίνει. Μπορώ να καταλάβω μια μικρή καθυστέρηση, αλλά δε θα κάτσω με σταυρωμένα χέρια όταν πρόκειται για κάποιο φέσι.

Έμαθα πως νομικά δεν έχω το δικαιώμα να ενημερώσω την κυρία Ekkeshi πως αν δεν μας πληρώσει τότε θα δημοσιεύσω το ιστορικό συνεργασίας μας, γιατί αυτό θεωρείται εκβιασμός.

Μπορώ όμως να δημοσιεύσω όλα αυτά που δημοσιεύω τώρα εφόσον είναι αληθή, μπορώ να τα αποδείξω με μαρτυρίες του δικηγορικού μου γραφείου και με emails και εφόσον δεν βάζω έναν όρο του τύπου «pay us or else…».

Με ενοχλεί το ότι κάποιος πιστεύει ότι μπορεί να αποφύγει το χρέος του και να αθετήσει την υπόσχεσή του. Το ότι μπορεί να πιστεύει ότι κάτι τέτοιο θα μείνει κρυφό είναι λάθος κίνηση, κατά τη δική μου κριση.

Και φυσικά είναι κακό για την αγορά. Αυτή την αγορά που αυτές οι κινήσεις την έχουν αφήσει να παραπαίει, να χρωστάει και να κλείνει εταιρείες.

Έτσι λοιπόν, βάζω το δικό μου λιθαράκι ενάντια σε τέτοιες πρακτικές.

Αγνοώ το όποιο επαγγελματικό κόστος μπορεί να έχει μια τέτοια κινηση δημοσίευσης χρεών και βάζω πιο πάνω το συλλογικό συμφέρον της αγοράς.

Χρησιμοποιώ λοιπόν τη δύναμη των social media για να δημοσιοποιήσω όσα γνωρίζω για την υπόθεση, ώστε όποτε κάποιος ψάχνει στο Google το όνομα της εταιρείας ή της κυρίας Εκκέσιη να βλέπει αυτή τη δημοσιεύση και να αναζητήσει το τι έγινε.

Γιατί; Επειδή αν το είχε κάνει κάποιος πριν από μένα γι αυτήν την εταιρεία, θα ήξερα ώστε να αποφύγω το κανόνι.

Update 24 Feb 2012: Ευχαριστώ δημόσια τους @netfreak, @ltheodori, @dimrac, @ykaralis, @sm_coach, @toatomo, @daremon, @pgezerlis για την υποστήριξή τους! Μαζί τα καταφέραμε σε μια μέρα το post είναι πρώτο αποτέλεσμα όταν κάποιος ψάχνει το όνομα της εταιρείας:

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Το μόνο αστείο (;) είναι που τέτοιο καιρό, με τόσες ασυνεπείς ελληνικές εταιρίες την έπαθες από κυπριακή!

  • Καλημέρα
    Απορώ πως κάποιος που έχει εμπειρία από την αγορά παθαίνει κάτι τέτοιο για πρώτη φορά (όχι ότι το αμφισβητώ. Θεωρώ πως τόσα χρόνια ήταν το σύνηθες και όχι η εξαίρεση!
    Όλα αυτά προέρχονταν (προέρχονται...) από τον τρελό τρόπο που είχε μάθει η αγορά να δουλεύει. Ο ένας με τα λεφτά του άλλου και το τελευταίος την πάταγε.
    Η Ελλάδα είναι ίσως η μόνη χώρα που λειτουργούσε με μεταχρονολογημένες επιταγές, κάτι που όπως γνωρίζετε, νομικά δεν ισχύει! Δηλαδή ακόμα και αν η επιταγή λήγει σε ένα χρόνο, έχετε δικαίωμα να απαιτήσετε να την εισπράξετε ΤΩΡΑ.
    Σε όλο τον κόσμο, στο εμπόριο ισχύει η ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΗ ΕΞΟΦΛΗΣΗ! Σπανιότατα η εξόφληση κατά την παράδοση, πόσο μάλλον η εξόφληση κάποια στιγμή αργότερα! Στην παροχή υπηρεσιών ισχύουν ανάλογες πρακτικές (π.χ. εγγυητική επιστολή τραπέζης). Πέρα από αυτό, αρκετές εταιρείες χρησιμοποιούν υπηρεσίες factoring / forfaiting για να είναι πλήρως καλυμμένες.
    Δεν είναι τυχαίο που οι τιμές στο εξωτερικό είναι σχεδόν πάντα φθηνότερες από την Ελλάδα. Όταν η πληρωμή σου γίνεται προκαταβολικά και όταν ξέρεις ότι δεν υπάρχει περίπτωση επιχειρηματικού κινδύνου, σαφώς και μπορείς να κάνεις τον κατάλληλο προγραμματισμό και να ρίξεις έτσι πολύ το κόστος σου.
    Σκεφθείτε αν εσείς με κάποιο μαγικό τρόπο μπορούσατε να πληρώσετε τους πάντες μετρητοίς, πόσο καλύτερες τιμές θα επιτυγχάνατε!

    Να καταθέσω και εγώ λοιπόν δυο περιστατικά για να μαθαίνουν οι νεώτεροι.
    Κάναμε δουλειές με την Κύπρο. Μικροπράγματα, όλο υποσχέσεις και τραινάρισμα στις πληρωμές αλλά σιγά σιγά και μετά από μεγάλη επένδυση σε κόπο και χρόνο είχαμε καταφέρει να έχουμε ένα μικρό κέρδος συνολικά π.χ. 5.000 €. Πλέον δουλεύαμε εκ του "ασφαλούς" κατά μία έννοια, διότι είχαμε αποφασίσει να αφήνουμε ανοιχτό τον πελάτη μέχρι αυτού του ποσού, οπότε αν κάτι γινόταν, θα ήταν τι είχαμε τι χάσαμε... Θα ερχόμασταν δηλαδή στα λεφτά μας...
    Σιγά σιγά καταφέραμε και κλείσαμε και μια δουλειά με ένα υπουργείο, αρκετά μέτρια αλλά ήταν ένα ξεκίνημα. Έτσι, μάθαμε τις προθέσεις του υπουργείου για το μέλλον.
    Φρόντισα λοιπόν έγκαιρα, να προσεγγίσω ανάλογες εταιρείες του εξωτερικού και να συνάψω συμφωνίες για προϊόντα που μελλοντικά θα χρειαζόταν το συγκεκριμένο υπουργείο.
    Περιμέναμε με μεγάλη υπομονή και κάθε τρεις και λίγο λέγαμε και εμείς στους ξένους, ό,τι μας έλεγαν... ότι δηλαδή ΘΑ γίνει διαγωνισμός...
    Ο διαγωνισμός έγινε (κοινοποιήθηκε) και ο "συνεργάτης μας" (ο οποίος δεν είχε την οικονομική επιφάνεια να κάνει τη δουλειά μόνος του) δεν μας είπε τίποτα... παρά το είπε σε κάποιους άλλους, οι οποίοι αθόρυβα, προσέγγισαν τους ξένους με γρήγορες κινήσεις. Οι ξένοι που περίμεναν κοντά 5 χρόνια... πείστηκαν φυσικά από τα λόγια των νέων συνεργατών (ότι ξέρετε σας κοροϊδεύουν και δεν ξέρουν τι γίνεται... και να ο διαγωνισμός και εμείς σίγουρα θα κατέβουμε...) και έδωσαν το λόγο τους στους άλλους!
    Ευτυχώς ένας από αυτούς στάθηκε πιστός και μας το σφύριξε... αλλά πλέον ήταν αργά. Προσέγγισα τους άλλους άμεσα... και τους εξήγησα το τι έγινε, αλλά η εντύπωση ήταν η ίδια... ότι εμείς τόσα χρόνια ιδέα δεν είχαμε και οι άλλοι πήραν τη δουλειά...
    Δεν υπήρχε πλέον και χρόνος να κατέβουμε στο διαγωνισμό οπότε χάθηκε μια πάρα πολύ μεγάλη και σίγουρη δουλειά, για την οποία εκτός από χρόνια είχαμε επενδύσει και κεφάλαια σε ταξίδια, προβολή των προϊόντων σε εκθέσεις δειγματισμούς κ.τ.λ.
    Τα συμπεράσματα δικά σας...

    Και μια και τα λέμε, να και μια άλλη πονεμένη ιστορία για να καταλάβετε πως λειτουργεί και εδώ δικαιοσύνη...
    Πριν αρκετά χρόνια, εμπορευόμασταν κάποια προϊόντα. Είχαμε μεγάλο πελατολόγιο. Κάποια στιγμή, ένας από τους πελάτες, σταμάτησε να πληρώνει...
    Πήγε ο πωλητής εκεί, άρχισαν οι γνωστές υποσχέσεις... φάγαμε έτσι αρκετό χρόνο.
    Κάποια στιγμή πάμε στα δικαστήρια...
    Αναβολές επί αναβολών, και όπως ξέρετε φάγαμε περίπου 7 χρόνια συν 1-2 από την αρχή της υπόθεσης...
    Φθάνει η ημέρα της τελευταίας δίκης όπου δεν μπορούσε να δοθεί άλλη αναβολή.
    Την κρίσιμη ώρα που καταθέτω εγώ, βγαίνει ο δικηγόρος του αντίδικου και λέει: πως κύριε ισχυρίζεστε ότι δεν σας πλήρωσε; εδώ έχει πληρώσει και μάλιστα στην ώρα του! και δείχνει στο δικαστήριο τις σχετικές αποδείξεις!!!!
    Ο τύπος είχε πάρει μια από τις πρώτες αποδείξεις (που είχε πληρώσει) πήγε σε ένα τυπογράφο και του είπε κάτι στο στυλ: ρε μεγάλε, τελειώνει το μπλόκ, και ο παλιος τυπογράφος βγήκες στη σύνταξη, μπορείς να μου φτιάξεις ένα ίδιο για να συνεχίσω; τύπωσε καμμιά δεκαριά μπλόκ, προφανώς σχεδόν ίδια, με αστείο κόστος, καλου κακού ούτε τιμολόγιο δεν έκοψε για να μη μπορει να βρεθεί κάτι τέτοιο... πλαστογράφησε και την υπογραφή του πωλητή...
    Κόκκαλο εμείς... είπαμε τα δικά μας, αθωώνεται λόγω αμφιβολιών... και κάνουμ επλέον μύνηση για πλαστογραφία...
    Σωστά καταλάβατε... άλλα 6-7 χρόνια (νομίζω λιγότερα πλέον αλλά πάντως αρκετά). Καταδικάζεται... κάνει έφεση... αναβολές πάλι, και είμαστε στην τελευταία ημέρα, στη δίκη που δεν μπορούσε να δοθεί αναβολή....
    Ας πούμε ότι το ποσό ήταν 3.000.000 δραχμές... Πριν μπούμε στην αίθουσα, μας πιάνει ο δικηγόρος του με αυτόν, και λέει στο συνέταιρό μου... να σας δώσουμε 1.500.000 να το κλείσουμε;
    Ο συνέταιρος (και ουσιαστικά ιδοκτήτης...) μετά από σχεδόν 12-14 χρόνια που τραβιόταν και με το φόβο ότι πάλι κάτι παλαβό θα έχουν στήσει λεει εντάξει...
    και έτσι χάσαμε τα μισά λεφτά...
    Γιατί σας τα λέω αυτά;
    Διότι μπήκαμε μέσα να γίνει η δίκη...
    Σηκώθηκε ο συνέταιρος και λέει, κύριε πρόεδρε εντάξει, με εξόφλησε πλήρως και δεν έχω άλλη απαίτηση...
    Σηκώνεται μετά αυτός και τον ρωτάει ο πρόεδρος... καλά τι έγινε τότε;
    Και αυτός λέει: παρεξήγηση κύριε πρόεδρε, δεν είχα ιδέα. Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΜΟΥ χωρίς να με ρωτήσει το ΕΚΑΝΕ και εγώ νόμιζα ότι όλα ήταν εντάξει...
    ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΘΩΩΝΟΥΝ!!! και ΔΕΝ διατάζουν την άμεση προσαγωγή του αδελφού του (έστω) αφού υπήρχε μαρτυρία ότι έκανε πλαστογραφία...

    Θέλετε και άλλα παραδείγματα; απορείτε ακόμα γιατί φτάσαμε ως εδώ με κανένα τομέα της οικονομίας να λειτουργεί με πρακτικά μηδέν παραγωγή και μηδέν εμπόριο;

  • Τι λες ρε φίλε. Για αυτό λέω πάντα τόσα χρόνια!!! ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ!. Όποιος τελικός πελάτης δεν έχει να δώσει προκαταβολή δεν σκοπεύει να πληρώσει. Και μάλιστα μεγάλη προκαταβολή να τσούξει, να το σκεφτεί καλά γιατί στην τελική τα συμφέροντά του πας να προστατεύσεις. Ναι η καθυστέρηση παίζει, αλλά το δούλεμα όχι.
    Π.χ. και οι διαφημιστικές λένε ότι δεν δίνουν προκαταβολές παρά κόψε τιμολόγιο και έλα σε 3-10 μήνες αλλά αν δεν το δεχτείς και σε θέλουν κάνουν πίσω. Ιδίως όταν είναι μεγάλος ο πελάτης. Δεν τίθεται θέμα θράσους αλλά κοινής λογικής. Έργο που θέλει 3 μήνες δουλειά πρέπει να προκαταβάλει λεφτά για να έχουν φαί να φάνε οι εργαζόμενοι σε αυτό. Έχει παρεξηγηθεί η λογική της πίστωσης.
    Πάλι καλά που δεν τους έκανες και το δικό τους το SM/SEO Marketing γιατί θα έπρεπε να ανταγωνιστείς τον εαυτό σου :-) με την τρέχουσα ενέργεια.
    Σε μια ενέργεια αποκάλυψης τέτοια μέσω e-marketing είχα συμμετάσχει στο παρελθόν όπου έπρεπε να αποκαλυφθεί ένας κακόβουλος τύπος και η γυναίκα του. Ένα χρόνο κάναμε ενέργειες και τον έμαθαν και οι πέτρες και του κλείσαμε τα "μαγαζιά" ενώ μας έκαναν τρομερό πόλεμο επί 12 μήνες plus. Οπότε σε καταλαβαίνω πως το αντιμετωπίζεις. Καιρός να γίνει αντιληπτή η δύναμη των social media, και της γνώσης των μηχανών αναζήτησης.

  • Έχουμε να δούμε ακόμα τέτοια! Μπράβο πάντως, καλά έκανες και το είπες, κι εγώ είμαι πολύ υπέρ. Μακάρι να έγραφα κι εγώ όλους αυτούς που χρωστάνε, τουλάχιστον να μην το παίζουν καμπόσοι στις παρέες τους...

  • Δυστυχως η Ekkeshi εκανε το ίδιο πράγμα σε πολλές άλλες εταιρείες στην Κύπρο για τους ίδιους ακριβώς πελάτες. Αυτή την στιγμή δρασηριοποιείται κάτω απο την ομπρέλλα διαφημιστικού γραφείου στην Κύπρο σαν υπάλληλος ή σας εξωτερικός συνεργάτης με την προυπόθεση ότι θα τους μεταφέρει το πελατολόγιο της. Φίλε Γιώργο μιλαμε για εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που καρπώθηκε απο διαφημιστικά γραφεία στη Κύπρο εισπράσσοντας τους πελάτες της χωρίς να πληρώνει τις υποχρεώσεις της. Μιλάμε η συγκεκριμμένη "κυρία" έχει γίνει η αιτία να καταστραφούν επιχειρήσεις..και κανείς να μην μπορεί να κάνει τίποτε... Μακάρι να βρείτε την λύση αλλά απο ότι φαίνεται είναι πολύ ταλαντούχα στο να κάνει της μαφίες της ...

  • Nα ρίξω μια ιδεα! Δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι ανάλογο ήδη (αν υπάρχει ενημερώστε).
    Να γίνει μια σελίδα η forum η δεν ξέρω τι άλλο, εσείς γνωρίζετε καλύτερα που να δημοσιεύονται οι περιπτώσεις αυτές έτσι ώστε να αποφεύγονται τέτοιοι επαγγελματίες
    Είμαι παθών χρόνια τώρα λόγο επαγγέλματος και θα ήθελα κάποια στιγμή να υπάρξει αλληλεγγύη μεταξύ των επαγγελματιών

This website uses cookies.