The New Stuff - Suit digital marketing

Νέα έρευνα ΙΕΛΚΑ: Το καλάθι του καταναλωτή αποκαλύπτει…

Vivian Papazoglou


Καθιερωμένη εβδομαδιαία εξόρμηση ή έκτακτη παράκαμψη από το δρόμο;

Όπως και να έχει μια βόλτα στα σούπερ μάρκετ αποτελεί αναπόφευκτο κομμάτι για τη συντήρηση του νοικοκυριού μας. Πως όμως έχει επηρεαστεί η ζήτηση των προϊόντων τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα;

Η οικονομική κρίση, όπως προκύπτει και από τις καταναλωτικές έρευνες του ΙΕΛΚΑ, δείχνει να έχει επηρεάσει δραματικά την αγοραστική συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή. Συνολικά στο διάστημα της τελευταίας τετραετίας, η πλειοψηφία των καταναλωτών, σε ποσοστό που υπερβαίνει το 60%, δηλώνει ότι έχει μειώσει τις αγορές του στο σούπερ μάρκετ. Πιο συγκεκριμένα, οι δαπάνες σε είδη διατροφής μειώθηκαν κατά 21,4% την πενταετία 2010-2014. Επόμενο είναι λοιπόν τα αγαθά πολυτελείας να περνάνε σε δεύτερη μοίρα.

Από την άλλη, έκπληξη προκαλεί πως παρά τη μείωση του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, έχει αυξηθεί η επισκεψιμότητα τους, δηλαδή ο μέσος καταναλωτής πηγαίνει περισσότερες φορές σε σχέση με παλιά. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αναζήτηση των βασικών αγαθών σε ευκαιριακές τιμές. Το 60% της μείωσης της συνολικής δαπάνης αποδίδεται κυρίως στις προσφορές. Όπως προκύπτει από στατιστικά, 9 στους 10 καταναλωτές επιδίδονται πλέον σε ένα “κυνήγι προσφορών”, λόγω της συνεχούς μείωσης του “θησαυρού” τους.

super market

Σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες, μεγάλη άνοδο έχουν σημειώσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή τα προϊόντα που παράγουν οι αλυσίδες καταστημάτων, χάρις στην ελκυστικά χαμηλή τιμή τους. Παρά τη μείωση των τιμών σε επώνυμα προϊόντα, παραμένουν εξίσου ανταγωνιστικά καταλαμβάνοντας μεγάλο μερίδιο αγοράς σε είδη νοικοκυριού, ειδικά σε χαρτικά και καθαριστικά. Λιγότερο αντίκρισμα έχουν στους κλάδους των ποτών και των τροφίμων καθώς οι καταναλωτές παραμένουν περισσότερο πιστοί στα αγαπημένα τους brands. Συνολικά η μείωση της δαπάνης που παρατηρείται αποδίδεται κατά 40% στην στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και κατά 60% στην στροφή στις προσφορές.

Τα τρόφιμα λοιπόν είναι το προϊόν στο οποίο οι καταναλωτές επενδύουν το μεγαλύτερο μέρος του μηνιαίου εισοδήματος τους. Ωστόσο, συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με το δίλημμα: “ντόπια ή εισαγόμενα”; “Μήπως θα πρέπει να στηρίξω περισσότερο την ελληνική παραγωγή”; ή “μήπως τα  εισαγόμενα είναι καλύτερα ποιοτικά και μάλιστα πιο οικονομικά”; Τα τελευταία χρόνια αν και το ποσοστό των καταναλωτών που δίνουν βάση κυρίως στην τιμή και όχι στην προέλευση παραμένει ακόμη υψηλό, όλο και πιο έντονη φαίνεται να είναι η στροφή των καταναλωτών στα εγχώρια προϊόντα και στις επιχειρήσεις, αποβλέποντας στην ταχύτερη ανάκαμψη της οικονομικής κρίσης.

Βασιζόμενοι στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ για το 2016, προβλέπεται πως το καλάθι των καταναλωτών θα χαρακτηριστεί “ελαφρύτερο” καθώς δηλώνουν ότι σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες τους ενώ ταυτόχρονα οι αγορές τους θα είναι πιο στοχευμένες και λιγότερο αυθόρμητες. Με αυτό τον τρόπο, οι προσφορές είναι βέβαιο πως αναμένεται να γνωρίσουν ακόμα μεγαλύτερη άνθιση.

Καταλήγοντας λοιπόν, τα brands οφείλουν να δώσουν περισσότερα κίνητρα αν θέλουν να παραμείνουν πιστοί οι Έλληνες καταναλωτές. Χρειάζονται φρέσκες ιδέες και καινοτόμες καμπάνιες ώστε να υπενθυμίζουν την σταθερή ποιότητα των προϊόντων τους. Θεωρείται πια δεδομένο, σε αυτές τις εποχές που ζούμε, η ανάγκη για συνεχόμενες δελεαστικές προσφορές, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, γεγονός που πρέπει να υπολογιστεί στα σταθερά πλέον διαφημιστικά έξοδα των brands. Είναι πρόκληση για τα επώνυμα προϊόντα να μείνουν στο κέντρο της προσοχής της αγοράς και πόσο μάλλον να προσελκύσουν “νέο αίμα ” μιας και οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί και ενημερωμένοι.

Advertising · Social Media

Alcohol Drinks · FMCG - Food · Food Platform · Super Market/ Mall

Vivian Papazoglou

Η Βίβιαν έχει οικονομικό υπόβαθρο. Τον τελευταίο καιρο ανακαλύπτει το χώρο του digital marketing και τις προοπτικές του. Σήμερα εργάζεται στη Socialab ως project manager και βλέπει τη δουλειά της ως μια δημιουργική πρόκληση.

Recently Published

»

5 Χρήσεις των Google Trends για την ενίσχυση του SEO σας!

»

Το Facebook ανακοινώνει την εισαγωγή διαφημίσεων στο WhatsApp μέσα στο 2019.

»

Πως να ξεχωρίσει το brand σου στο Instagram

»

8 βήματα για να μειώσετε το υψηλό CPC στο AdWords

top-kpis-to-measure-your-customer-experience-levels
»

KPI’s – Βασικοί δείκτες απόδοσης

website
»

Τα 6 σημαντικότερα προβλήματα των εταιρικών websites το 2019

»

Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του marketing!

»

Πώς να οργανώσεις τα Content Digital Assets σαν επαγγελματίας.

remarketing-vs-retargeting
»

Retargeting vs Remarketing

»

Πώς να βελτιώσετε το ranking των διαφημίσεών σας στο Google Ads

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο