X

Μήπως ο διαγωνισμός που τρέχετε στο facebook είναι… παράτυπος;

Σήμερα, πιο εύκολα από ποτέ, δίνεται η δυνατότητα στα brands να τρέξουν online διαγωνισμούς με εκπληκτικά αποτελέσματα. Και βέβαια, σχεδόν η πλειοψηφία αυτών τρέχει μέσα από το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο στη χώρα μας, το facebook.

Προσωπικά πιστεύω στους διαγωνισμούς αρκεί να υπάρχει σκέψη, στρατηγική και στόχος ώστε:

✓ να ενισχυθεί η διαδραστικότητα
✓ να ενεργοποιηθούν οι fans/followers κοκ
✓ να ενισχύει η μάρκα τη d την e-mail data base της…
✓ … και κατ’ επέκταση διευρύνει τη βάση της
✓ να ενδυναμωθεί το brand awareness & κυρίως το Top of Mind Awareness

Ειδικά όμως στο Facebook, πλατφόρμα την οποία ουσιαστικά “δανειζόμαστε”, οφείλουμε να ακολουθούμε τους όρους και τις προϋποθέσεις που έχει θέσει ώστε να μην θεωρηθούμε “παράτυποι”!

Και να αναρωτιέστε τι μπορεί να γίνει σε μια τέτοια περίπτωση, απλά να σας ενημερώσω ότι πρόσφατα “κατέβηκε σελίδα” αυτή της Velvet Burge στη Ν. Ζηλανδία, 9.000 fans χάθηκαν επειδή πολύ απλά δεν ακολούθησε τα Promotions Guidelines για τον διαγωνισμό που έτρεξε.
Δυστυχώς, αυτές τι μέρες βλέπουμε ολοένα και περισσότερες “παρασπονδίες” και μάλιστα κάποιες από αυτές διαφημίζονται κιόλας.

Ποιά λάθη πρέπει να αποφεύγουμε ώστε να είμαστε σύμφωνοι με τους όρους που θέτει το facebook;  

Λάθος: #1. Δε πρέπει να χρησιμοποιείται  τα “χαρακτηριστικά” του facebook ως μηχανισμό για τον διαγωνισμό.

Για παράδειγμα:
➢ κάνε like στη σελίδα μας και κέρδισε ή
➢ κάνε share ή tag τη φωτογραφία ή
➢ άφησε ένα μήνυμα και μπες στην κλήρωση…
Οι όροι του Facebook είναι σαφής και κατηγορηματικοί:   “You must not condition registration or entry upon the user liking a Wall post, or commenting or uploading a photo on a Wall.

Λάθος #2. Δεν χρησιμοποιείται ειδική εφαρμογή (app) για να τρέξει ο διαγωνισμός.

Ο πιο κατάλληλος τρόπος για να τρέξετε ένα διαγωνισμό είναι μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή. Αν και οι περισσότερες εταιρίες, κυρίως οι μικρότερες σε μέγεθος τείνουν να το ξεχνάνε (για λόγους οικονομίας) ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος και βέβαια τα οφέλη μικρότερα. 
Για παράδειγμα, χωρίς τη χρήση της εφαρμογής χάνεις όλα τα στοιχεία και τη συμπεριφορά του χρήστη με αποτέλεσμα να μη μπορείς να διευρύνεις τη database  σου.

Λάθος #3. Οι νικητές ανακοινώνονται στην brand page.

Ο όρος του Facebook είναι σαφής για άλλη μία φορά: “You must not notify winners through Facebook, such as through Facebook messages, chat, or posts on profiles (timelines) or Pages”. Η ειδοποίηση λοιπόν πρέπει να γίνεται με email, το οποίο έχεις πάρει από τους χρήστες μέσα από την εφαρμογή και με κανέναν άλλο τρόπο.

Λάθος #4. Τα δώρα δεν έχουν καμία σχέση με το brand.
Γνωστό πια το αστείο: “και αν κάτι πάει στραβά στον διαγωνισμό, δώσε δώρο ένα iPad…”. Οι καταναλωτές “ακολουθούν” τα brands γιατί συνδέονται μαζί τους λόγω του αξιακού συστήματος που αντιπροσωπεύουν. Κάθε brand παλεύει, πολεμά για να χτίσει τη δική του περιοχή. Οι καταναλωτές που θα συνδεθούν με ένα brand σας μέσω ενός διαγωνισμού δε πρέπει να το κάνουν επειδή θέλουν το iPad.
 Έτσι κι αλλιώς, μετά την κλήρωση θα φύγουν.
 Είστε ένα ταξιδιωτικό γραφείο; Τι πιο όμορφο να δώσετε δώρο ένα Σαββατοκύριακο στο Παρίσι…

Λάθος #5. Έλλειψη της επικοινωνίας.

Θα είμαι απόλυτος. Αν δεν το διαφημίσετε, δε θα περπατήσει. Facebook ads,  Facebook post ads, Sticker στη συσκευασία σας, αναφορά στις καταχωρίσεις και στο site σας. Με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, ο κόσμος πρέπει να μάθει ότι κάνετε διαγωνισμό. Διαφορετικά όλη η προσπάθεια θα πάει στράφι.

Και αυτά είναι μόνο η αρχή…

George Anastasakis: Ο Γιώργος Αναστασάκης είναι έμπειρο στέλεχος της διαφημιστικής αγοράς και τώρα δραστηριοποιείται στο χώρο του digital marketing και των social media.

View Comments (0)

  • Σωστά !! Ευχαριστόυμε για το υπέροχο άρθρο και ελπίζουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα, να μην ακούμε απο τους πελάτες μας ... "Μα όλοι το κάνουν !!"

  • Πολύ χρήσιμο άρθρο...
    Θα μπορούσατε μήπως να με παραπέμψετε -εάν γνωρίζετε- σε συγκεκριμένα contest apps, για να μπορώ να τα δω και να τα αξιολογήσω σύμφωνα με τις ανάγκες μου;

This website uses cookies.