X
    Categories: Social Media

Το Google+ δεν πριμοδοτείται από το Google πλέον

Ουκ ολίγες φορές άκουσα από πελάτες ή συναδέλφους ότι μια σελίδα στο Google+ είναι καλό να υπάρχει. Ισχύει, ότι καλό ειναι να υπάρχει, αν κάποιος θέλει να την έχει. Αλλιώς είναι σα να έχει κανείς και μια σελίδα σε κάποιο άλλο μικρό social network.

«Μα», μου λέγανε, «εκτός του ότι είναι ένα social network που ανεβαίνει πολύ γρήγορα, βοηθάει και πολύ στο SEO.»

Και εκεί προβληματίστηκα, γιατί η δήλωση αυτή περιέχει δύο μεγάλα λάθη:

  1. Ποιός λέει ότι το Google+ ανεβαινει πολύ γρήγορα στην Ελλάδα; Το χρησιμοποιούν ελάχιστοι οι οποίοι απλά πειραματίζονται ή είναι πολύ ειδικό κοινό (techies;)
  2. Τι σημαίνει «βοηθάει πολύ στο SEO»; Αν εννοούμε το να αναζητήσει ένας χρήστης ένα brand και ότι μαζί με το website της εταιρείας βγαίνει σαν δεύτερο ή τρίτο αποτέλεσμα η σελίδα στο G+ τότε ναι «βοηθάει». Αλλά τι είδους βοήθεια είναι αυτή, δεδομένου πως ο χρήστης έψαχνε εξ’ αρχής το συγκεκριμένο brand;

    Το θέμα είναι να βοηθάει όταν ο χρήστης δεν αναζητά το brand αλλά την κατηγορία, π.χ. εισιτήρια (και όχι Aegean Air). Αλλά στην πραγματικότητα εκεί το G+ δεν βοηθάει, ούτε βοηθούσε ποτέ.

Άρα λοιπόν, για μένα, το G+ ήταν και παραμένει ένα μέσο που αποτελεί waste of time για τους marketers.

Έρχεται λοιπόν σαν ταφόπλακα σε όσους το στηρίζανε για SEO λόγους, η ανακοίνωση του υπεύθυνου αναζήτησης του Google πως το G+ δεν στηρίζεται πλέον από τη μηχανή αναζήτησης, καθώς τα αποτελέσματά του δεν είναι ιδιαίτερα σχετικά και γιατί χαλάνε οι σχέσεις του Google με το Facebook, το Twitter και το MySpace.

Οι τρείς τους, δημιούργησαν ένα plugin που αποκλείει τα αποτελέσματα του G+ από το Google και το Twitter έχει αποσύρει από πέρσι τη συμφωνία του με το Google για να κάνει index όλων των tweets (ενώ το επιτρέπει στο Bing, τη μηχανή αναζήτησης της Microsoft).

Δεδομενου πως η αναζήτηση είναι το profitable μέρος των υπηρεσιών του Google και το G+ είναι ο loss leader τους, οι άνθρωποι δεν πρόκειται να συνεχίσουν να χαλάνε το καλό προϊόν προς όφελος ενός πεθαμένου προϊόντος τους.

Απλά τα πράγματα.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Η εμπειρία μου στο G+: μέχρι στιγμής συναντώ μόνο χρήστες που εκπέμπουν, aka χρήστες που σπαμάρουν ο ένας τον άλλο με το καταπληκτικό τους περιεχόμενο - δεν υπάρχουν καταναλωτές πληροφορίας. Α, έχω και την εικόνα προφίλ μου δίπλα από κάθε ανάρτησή μου στα SERPs, αυτό είναι κάτι ευχάριστο και το λες και SEO :)

  • Πάντως το marketing material του google ισχυρίζεται ότι σε επίπεδο adwords τα +1s επηρεάζουν το CTR των ads και προσωπικά υποψιάζομαι και το position των ads.

    Quote: "On average H&M has achieved a 22% CTR uplift on all
    AdWords campaigns thanks to implementing social extensions."

    Source: https://docs.google.com/gview?url=http://www.thinkwithgoogle.com/insights/uploads/940826.pdf&chrome=true

This website uses cookies.