X
    Categories: Facebook

Θρησκευτικές γιορτές και εταιρική digital επικοινωνία

Κατά πόσο είναι επικοινωνιακά σωστό για μια εταιρεία στην Ελλάδα να απευθύνεται στο σύνολο του κοινού της σαν να είναι όλοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι;
Σίγουρα η πλειοψηφία είναι – είτε τυπικά, είτε ενεργά – και έτσι οι περισσότεροι το θεωρούμε λογικό να ευχηθούμε με ένα μαζικό status update «Χριστός Ανέστη» το Πάσχα.
Ναι, αλλά όταν η εν λόγω εταιρεία είναι πολυεθνική και έχει σε ισχύ αυστηρά global guidelines και επίσημη στρατηγική επικοινωνίας για το τι είναι politically correct σε σχέση με σχόλια θρησκευτικού περιεχομένου; Tricky stuff!

Σε πιο επίκαιρο παράδειγμα: Το να γράψει μια εταιρεία στο Facebook page της «Χρόνια πολλά σε όλους όσους γιορτάζουν σήμερα» τον Δεκαπενταύγουστο είναι όπως το να ευχηθεί τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου «Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες». Σίγουρα cheesy, αλλά positive. Το βλέπουν όλοι, απευθύνεται σε μερικούς και δεν προσβάλει κανέναν.

Το να ανεβάσει όμως θρησκευτικές ευχές συνοδευόμενες από αντίστοιχες εικόνες, μπορεί να θεωρηθεί από irrelevant (στην καλύτερη περίπτωση) έως patronizing (για άθεους και άτομα που είναι πολιτιστικά ευαισθητοποιημένα με θέματα θρησκείας) ή ακόμα και ξεκάθαρα προσβλητικό (για άτομα άλλης θρησκείας). Θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε κάποιο crisis ή/και σε συστάσεις από τη μητρική εταιρεία, αν πρόκειται για πολυεθνική.

Ενημερωτικά να αναφέρουμε ότι στο δυτικό corporate κόσμο συνηθίζεται οι ευχές όπως “Merry Christmas” ή “Happy Hanukkah” να μην χρησιμοποιούνται πια και να έχουν αντικατασταθεί με το πιο γενικό και ασφαλές “Happy Holidays“.

Εσείς έχετε πολιτική επικοινωνίας σχετικά με θέματα θρησκευτικής και πολιτισμικής φύσης; Εδώ στην Ελλάδα, με τις δεδομένες πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, πως πιστεύετε ότι θα πρέπει να χειριστούν οι εταιρείες και οι επαγγελματίες της επικοινωνίας τέτοιου είδους θεματολογία;

Πηνελόπη Καπνουλά: Η Πηνελόπη είναι μια από τις πρώτες fashion bloggers στην Ελλάδα και έχει εργαστεί στον τομέα της επικοινωνίας. Το blog της, Fashion Architect, αποτελεί σημείο αναφοράς και πηγή έμπνευσης για πολλές fashion bloggers.

This website uses cookies.