X

Grassroots campaigns και αποτελέσματα

Η πρόσφατη καμπάνια KONY 2012 που έκανε το γύρο του κόσμου μέσα σε μια εβδομάδα και τώρα έχει πάνω από 88 εκατομμύρια views, μας έδειξε ότι ένα πολύ δυνατό story μπορεί να συγκινήσει κόσμο για να αναρτήσει το video, να κερδίσει awareness και τελικά να φέρει αποτελέσματα.

Το story που πριν από δύο μήνες αποθέωσε ο κόσμος, άρχισε σύντομα να έχει τρύπες. Ο παραγωγός του είχε κάποια νομικά προβλήματα και το video μετά ακούστηκε πως δεν παρουσίαζει όλα τα γεγονότα. Ήδη, το video που έβγαλε ένα μήνα μετά η ίδια οργάνωση, είχε πολλάκις μικρότερη απήχηση με λιγότερα από 2 εκατομμύρια views, παρόλο που κάποιος θα περίμενε πως εφόσον το πρώτο video καλούσε για την υποστήριξη του κόσμου για τη 20η Απριλίου που το κοινό θα κάλυπτε με αφίσες του Joseph Kony τους δρόμους κάθε πόλης, η καμπάνια ήταν μάλλον μια φούσκα: καλά αποτελέσματα γιατί πέτυχε τη συνταγή την πρώτη φορά, αλλά μικρά αποτελέσματα τελικά.

Η πλευρά λοιπόν που θα εξετάσουμε είναι το πώς μια καμπάνια μιας ιδέας ή ενός brand μπορεί να πετύχει μέσα από την υποστήριξη του community, να αναδειχθεί δηλαδή σε grassroots campaign.

Και η πρώτη ερώτηση που θέλω να κάνω για να ανάψω φωτιές είναι: Μπορεί; Κι αν μπορεί τι ποσοστό επιτυχίας έχει;

Σίγουρα ανά 2-3 μήνες υπάρχει κάτι που πιάνει την προσοχή μας, είναι αρκετά μεγάλο και ζητάει την προσοχή μας όχι για να προσφέρει κάτι (δώρο διαγωνισμού) αλλά για να προσφέρουμε εμείς κάτι (προσοχή, donation, sharing, επιστολή σε πολιτικούς κλπ).

Αλλά πόσα είναι εκείνα τα campaigns που ξεκινάνε έτσι δυναμικά και πιστεύοντας ότι θα έχουν την υποστήριξη του κόσμου;

Για να κάνω την παρομοίωση που είχα ακούσει, τα νούμερα είναι αντίστοιχα με εκείνους που ξεκινάνε για να γίνουν αστέρες του Hollywood και τελικά μια ζωή επιμένουν αλλά τελικά μόνο περιμένουν.

Δεν αρκεί μόνο να το θες, να το πιστεύεις. Χιλιάδες καμπάνιες περιμένουν να γίνουν superhits αλλά τελικά επηρεάζουν μόνο ένα μικρό κύκλο χρηστών.

Γιατί; Ίσως γιατί αρκετές καμπάνιες ξεκινάνε πιστεύοντας πως αν στηθούν λίγο, μετά θα τρέξουν από μόνες τους. Κάτι σαν το παλιό “build it and they will come” το οποίο σαν ρητό πέθανε προ πολλού για τις περισσότερες καμπάνιες.

Αν πραγματικά πιστεύεις ότι η δική σου η καμπάνια θα είναι διαφορετική, πώς θα αιχμαλωτίσει τη φαντασία του κόσμου γιατί είναι τόσο μοναδική και πως δεν χρειάζεται media, ατελείωτο PR, χτισμένο community και εκατοντάδες ώρες σε marketing efforts, τότε φρόντισε να έχεις πολύ καλό λόγο να το πιστεύεις…

(To be continued)

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.