X
    Categories: Fail

Haagen Dazs

Κάθομαι για ένα ραντεβού στα Haagen Dazs της Αγίας Παρασκευής. Χρειάζεται να βγάλω και laptop, οπότε το βγάζω να δείξω κάποια πράγματα. Ρωτάω το σερβιτόρο αν έχουν WiFi και μου λέει ναι.

Συνδέομαι λοιπόν στο WiFi τους με το ευφάνταστο όνομα hagendas.

Δε θα ασχοληθώ με τα δυο umlaut πάνω από το ένα a, γιατί είναι και θέμα πληκτρολογίου και ίσως και αποδοχής από κάποιες συσκευές, κάτι σαν τη Nestle που κανονικά έχει και τόνο στο δεύτερο e.

Προφανώς, δεν είναι δύσκολο να καταλάβω πώς το Haagen Dazs έγινε hagendas από τον τεχνικό που ήρθε και το έστησε και δεν κάθισε να ασχοληθεί με το brand της εταιρίας.

Πόσοι όμως κάνουν κάτι αντίστοιχο με τις marketing ενέργειές τους και δεν προσέχουν όχι μόνο το τι λέγεται γι’ αυτούς από τρίτους, αλλά ούτε καν πώς γράφεται το όνομά τους από τους ίδιους;

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Καλησπέρα,

    κάτι τέτοιο δεν πήρε η Coca cola και το έκανε να παίξει ως πλεονέκτημα της;

    Πόσο εύκολα το Coca - cola έγινε cola, κόλα, Coke, Κόκα, 3 κόλες και ούτο καθεξής.

    Θέλω να πω πως για ένα μικρό brand ο έλεγχος του τρόπου που προφέρεται και γράφεται από τρίτους είναι εύκολη δουλειά.

    Στα μεγάλα brands ίσως ο σωστός έλεγχος επιτυγχάνεται με την οικειοποίηση του λάθους ή τουλάχιστον, την φιλία με αυτό!
    Και σκέψου πως με Facebook, twitter, friendfeed και Καμιά εκατοστή χιλιάδες blogs, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο έχουν απλά το ρόλο του Θεατή.

  • Klou,

    Έχεις ωραίο take, αλλά από τια παραλλαγές που ανέφερες, η μόνη που υιοθετήθηκε από την εταιρεία ήταν η Coke, η οποία παίζει μόνο σε αγγλόφωνες χώρες. Στην Ελλάδα κανείς δε ζητάει μια Coke.

    Τα κόκα, κόλα, κόλες κλπ είναι δικές μας εφευρέσεις και συντμήσεις, όχι της εταιρείας. Άρα πόσο συνάδει αυτό με το branding που θέλουν να κάνουν;

  • Δεν συνάδει με το branding που θέλουν να κάνουν, αλλά πόσο στο χέρι τους είναι, αλήθεια;
    Μιλάμε για ένα global brand και αναφέραμε λίγες παραλλαγές σε 1 γλώσσα.
    Αναρρωτιέμαι τι γίνεται στα ισπανικά, ιταλικά, ρώσικα κτλ και τι παραλλαγές ίσως υπάρχουν εκεί.

    Η Coke, υιοθέτησε το Coke γιατί ήταν η αγγλική παραλαγή.

    Αντίστοιχα ένα μεγάλο Ελληνικό brand, θα μπορούσε να υιοθετήσει μια Ελληνική παραλαγή. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο θα πρέπει η παραλλαγή αυτή να τηρεί κάποια στοιχεία και το σημαντικότερο αυτών, είναι η αποδοχή του κόσμου και το θετικό νόημα.

    Βέβαια πιστεύω πως το παραπάνω θέμα δεν έχει καμία σχέση με το hagendas, το οποίο δεν είναι αποτέλεσμα παραλαγής και οικειοποίησης του brand από το κοινό, αλλά αποτέλεσμα του τεχνικού που βαριόταν να κοιτάξει την ταμπέλα και έγραψε το πρώτο πράγμα που του ήρθε στο μυαλό.

    Ήθελα απλώς να συμπληρώσω τον τρόπο με τον οποίο οι παραλλαγές, πολλές φορές μπορούν να οδηγήσουν σε θετικά αποτελέσματα marketing

This website uses cookies.