X

Το κακό προϊόν

«Και πώς προτείνετε δηλαδή να προωθήσουμε το Χ, κύριε Αναγνωστόπουλε;»

Η ερώτηση έρχεται από τον (ας τον πούμε) κ. Παπαδόπουλο, άνθρωπο ο οποίος έχει ψιλιαστεί ότι κάτι κάνουν οι ανταγωνιστές του στα social media, αλλά δεν έχει καταλάβει ακριβώς τι κάνουν, πώς το κάνουν και πάνω απ’ όλα δεν έχει καταλάβει τι κάνει αυτός στραβά. Όπου Χ, βάλτε ένα οποιοδήποτε προϊόν.

«Κοιτάξτε, θα πρέπει πρώτα να καταλάβω λίγα περισσότερα για το Χ. Θα μπορούσαμε να το έχουμε για να το δούμε όπως το βλέπουν οι πελάτες σας;»

Όπερ και εγένετο.

Μου ήρθε το προϊόν. Το είδα. Και ήταν χάλια.

Το να μεταφέρω άσχημα νέα δεν είναι η καλύτερή μου, αλλά έπρεπε:

– Καλησπέρα σας, ο Αναγνωστόπουλος είμαι.

– Μάλιστα, το είδατε το Χ;

– Ναι, το είδα. Ήθελα μάλιστα να σας ρωτήσω αν είναι στην τελική του μορφή ή πρόκειται για κάποιο beta.

– Τι εννοείτε; Όχι, όχι, στην τελική του μορφή είναι.

– Κοιτάξτε, τότε νομίζω ότι τα social media δεν είναι για το Χ.

– Τι εννοείτε;

– Νομίζω ότι δεν θα έχει πολλούς φανατικούς το Χ όταν βγει στην αγορά.

Γιατί το λέτε αυτό;

– Η δική μου εμπειρία με το Χ είναι πως δε θα ήθελα να είχα πληρώσει γι’ αυτό όταν υπάρχουν τόσες άλλες εναλλακτικές.

– Μα αυτή δεν είναι η δουλειά σας; Να το προωθήσετε;

Εκεί άρχισε μια μεγάλη συζήτηση που μάλλον αξίζει να συνοψίσω και όχι να παραθέσω αυτολεξεί.

Δυστυχώς τα social media δεν είναι διαφήμιση σε στυλ προπαγάνδας όπου λέγοντας καλά πράγματα για το προϊόν μπορούμε να υποθέσουμε πως κάτι από αυτά θα μείνει. Γιατί οι πρώτοι που θα το αγοράσουν, θα δουν ότι δεν είναι καλό και θα φροντίσουν να το μάθουν και οι υπόλοιποι.

Βέβαια, δεν λέω ότι δε μπορεί να αρέσει σε ένα μέρος του κοινού και όχι σε άλλο. Αυτό συμβαίνει με όλα τα προϊόντα.

Αυτό που λέω είναι πως αν το προϊόν είναι πολύ πιθανό να μην αρέσει στο μεγαλύτερο μέρος του κοινού που καλείς να το αγοράσει, ή αν τους αφήνει παγερά αδιάφορους, αν σε ενδιαφέρουν οι πελάτες πριν το αγοράσουν και δε σε ενδιαφέρουν αφού το αγοράσουν, τότε τα social media μάλλον δεν είναι για σένα.

Δοκίμασε να το διαφημίσεις, να βγάλεις το μήνυμα που θέλεις εσύ προς τα έξω και να μην έχει αντίλογο.

Και μετά φτιάξε ένα καλύτερο προϊόν, γιατί αν δε θέλουν οι πελάτες σου να μιλήσουν για τα προϊόντα σου, πολύ σύντομα θα έχεις πρόβλημα.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Σύνηθες πρόβλημα αυτό που περιγράφεις. Δυστυχώ στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ακόμα πολλές εταιρίες που να αντιλαμβάνονται πως το customer feedback είναι εργαλείο βελτίωσης του προϊόντος.

    Κανονικά ένα social media engagement για τέτοιου είδους επιχειρήσεις θα έπρεπε να έχει στόχο να οδηγήσει σε ένα νέο καλύτερο προϊόν και ανάδειξη της διάθεσης του Παπαδόπουλου να μιλήσει ως ανοικτή εταιρία με το κοινό που θα τον βοηθήσει να βελτιώσει το προϊόν του.

  • Από το "customer feedback", υπάρχουν πολλές εταιρείες που θέλουν μόνο το πρώτο και καθόλου το δεύτερο.

    Τι να γίνει που σύντομα δε θα τους βγαίνουν τα κουκιά...

This website uses cookies.