X
    Categories: Facebook

Mini Crisis: IKEA Greece

Mini-crisis είχαν να αντιμετωπίσουν χθες στην ΙΚΕΑ, αφού μετά από μειώσεις μισθού που ανακοίνωσε η εταιρεία στους εργαζόμενους, οι εργαζόμενοι προέβησαν σε στάση εργασίας και αποκλεισμό της εισόδου του καταστήματος στην Εθνική Οδό.

Η κρίση ήταν μάλλον κυρίως operational και λιγότερο επικοινωνιακή, αλλά σίγουρα είχε ένα ενδιαφέρον fallout στη σελίδα τους στο Facebook.

Πολύ γρήγορα το τελευταίο post της σελίδας γέμισε με 100+ σχόλια, τα περισσότερα επικριτικά.

Η εταιρεία απάντησε με μια λεπτομερή ανακοίνωση με ακριβή νούμερα, γιατί προφανώς σε οποιαδήποτε κρίση, κάθε μεριά μπορεί επισήμως ή ανεπισήμως να υποστηρίζει ό,τι θέλει. Έτσι λοιπόν, η εταιρεία απάντηση με συγκεκριμένα νούμερα.

Εκεί προστέθηκαν άλλο τόσα σχόλια, η πλειοψηφία των οποίων κινούταν προς την κατεύθυνση «Ντροπή σας, αυξήσεις έπρεπε να δίνετε, εγώ δεν ξαναπατάω.»

Παράλληλα, κάποιος admin μάλλον είχε επιβαρυνθεί με την αφαίρεση των χυδαίων σχολίων. Προσοχή, όχι αρνητικών αλλά χυδαία διατυπωμένων. Έχει διαφορά. Και αυτό γνωστοποιήθηκε στους χρήστες και επισημα, για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις.

Η προσωπική μου φιλελεύθερη άποψη λίγη σημασία έχει, αλλά εξετάζοντας το θέμα καθαρά από άποψη επικοινωνιακή, μάλλον θα έλεγα πώς η κρίση ελάχιστα επηρέασε το ευρύ κοινό, το οποίο σε γενικές γραμμές μάλλον δεν έχει κάτι να μοιράσει με την αλυσίδα.

Τα περισσότερα από τα 300 – 400 σχόλια και user posts δεν φαίνονται να περιέχουν κάτι παραπάνω από μια οργή γενικού τύπου, από αυτές που γρήγορα ξεφουσκώνουν.

Κάποια σχόλια φαίνονται να προέρχονται από άτομα πιο κοντά στο θέμα (εργαζόμενους ή φίλους αυτών) τα οποία θέλουν να βγάλουν πράγματα στη φόρα σχετικά με τιμολογιακές πολιτικές, κάποια «ύποπτα» deals της αλυσίδας καθώς και ιστορίες από τα 70s και 80s για την ΙΚΕΑ στο εξωτερικό ή για την κατάρρευση κτιρίου του ομίλου Φουρλή στα 90s. Προσωπικά νιώθω ότι το κοινό δεν πείστηκε, αλλά δεν είμαι και τόσο κοντά στο θέμα.

Παρόλα αυτά, άλλοι που είναι κοντά στο θέμα φέρετε να κράτησαν μια πιο ήπια στάση, όπως αυτή η κυρία η οποία υποστήριξε την αλυσίδα ανοικτά και πέσανε αρκετοί να την φάνε.

Ομως, ο (μικρός για τα μεγέθη της σελίδας) αριθμός των αρνητικών σχολίων, ο αριθμός των μοναδικών χρηστών και η μάλλον μέτρια ένταση του user-generated content δεν είναι και τόσο αποθαρρυντικά για άλλες εταιρείες που φοβούνται να κάνουν βήματα στα social media λόγω του όποιου συλλόγου εργαζομένων.

Το ότι το κοινό δεν αντέδρασε ιδιαίτερα άσχημα είναι μάλλον ενδεικτικό του ότι την κατάσταση τη χειρίστηκαν καλά και γρήγορα οι υπεύθυνοι και ότι το ευρύ κοινό μάλλον εξοικειώνεται με ένα μέσο στο οποίο μπορεί εύκολα να «κράξει» αλλά δεν βρίσκει την αξία να το κάνει αν δεν έχει καλό λόγο.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Αναρωτιέμαι, μήπως οι χρήστες δεν μπαίνουν στο παιχνίδι των αρνητικών σχολείων όχι επειδή δεν πείστηκαν όπως γράφεις αλλά επειδή ξέρουν πως θα απευθυνθούν ξανά και ξανά στο κατάστημα όταν χρειαστούν κάτι για το σπίτι. Μήπως δηλαδή λειτουργούν "ενοχικά", πώς θα γράψουν "ντροπή σας, εγώ δεν ξαναπατάω" όταν ξέρουν πως τα Χριστούγεννα εκεί θα είναι. Αν συμφωνείς με το παραπάνω ίσως συμφωνήσεις και πως αυτό είναι αποτέλεσμα και καλού μάρκετινγκ τόσων ετών, η συμπάθεια προς την εταιρία "μπλοκάρει" αρχικά τις αρνητικές αντιδράσεις. Ε και φυσικά εδώ που τα λέμε τα ΙΚΕΑ είναι σχεδόν μονοπώλιο στις φθηνές λύσεις, πρακτικά αδύνατο να μην τα ξαναεπισκεφθεί κάποιος.

    • Agreed! Σίγουρα και η σχέση που έχουν με το κοινο ως μοναδικός value for money retailer σε αυτό το μέγεθος αλλά και λόγω προηγούμενης καλής δουλειάς του marketing νομίζω έχουν βοηθήσει πολύ στο να μη συμμετέχει το κοινό στο να εντείνει την κρίση.

This website uses cookies.