X

To flashmob του ΕΟΤ

Από το blog του Θ. Γεωργακόπουλου πληροφορήθηκα για το flashmob του ΕΟΤ. Διαβάζοντας το άρθρο του ήμουν άμεσα γεμάτος με αρνητισμό πριν ακόμα το δω.

Αφού το είδα, δεν άλλαξε κάτι. Επικοινωνιακά μου φάνηκε λειψό. Είναι λίγο “2010” σε ένα χώρο που κάθε χρονιά από την επόμενη απέχουν δεκατίες.

Το καλό είναι ότι το video μέσα σε ελάχιστες μέρες έχει πάρει ένα καλό αριθμό views.

Το κακό δεν έχει αρέσει στους περισσότερους που ασχολήθηκαν με το να σχολιάσουν.Τη στιγμή που το είδα (μεσημέρι Σαββάτου), περίπου τα δύο τρίτα των χρηστών που ψήφισαν με το μηχανισμό like / dislike είπαν πως δεν τους άρεσε το video.

Επίσης, στα σχόλια γίνεται ένας πανικός με πολλά σχόλια τόσο κατά της Υπουργού, κ. Όλγας Κεφαλογιάννη, όσο και κατά της σπατάλης για το video και πολλών άλλων παραμέτρων.

Εγώ είμαι στη μέση. Χαιρετίζω ότι επιτέλους κάποιος έκανε κάτι καινούριο σε σχέση με όλες τις δημοσιοϋπαλληλίστικες σαχλαμάρες που δεν έχουν αλλάξει πνεύμα από τα 80s μέχρι χθες, αλλά από την άλλη αναγνωρίζω ότι το user attention απαιτεί κάτι περισσότερο γιατί -υποθέτω- πως ο μεγαλύτερος όγκος όσων κάνουν share το video το κάνουν όχι γιατί πιστεύουν ότι είναι ένα καλό flashmob αλλά επειδή νιώθουν την ανάγκη να νιώσουν υπερήφανοι για τη χώρα τους.

Λίγα brands μπορούν να ξεφύγουν με μέτριο περιεχόμενο, επειδή έχουν φανατικούς οπαδούς από πίσω. Συνήθως είναι κράτη, θρησκείες, ομάδες (αθλητικές και άλλες), πρόσωπα, lovebrands και brands στον τομέα της ψυχαγωγίας. Οι άλλοι κρίνονται πιο σκληρά.

Ελπίζω να δούμε κι άλλες marketing ενέργειες από τον ΕΟΤ. Πιο digital, πιο ψαγμένες, πιο long-term και πιο αποτελεσματικές.

UPDATE 20 Nov 2012:

To video κατέβηκε από τον επίσημο λογαριασμό στο YouTube αλλά το ανέβασε άλλος χρήστης στο Daily Motion. Πλέον δεν έχω διαβάσει ούτε ένα ΜΜΕ το οποίο να έχει θετική άποψη για το video.

UPDATE 21 Nov 2012:

Από σχόλιο του Φώτη (ένας είναι ο Φώτης στα digital) μάθαμε πως το video ξαναναρτήθηκε στο account του Visit Greece εκ νέου σήμερα, χάνοντας τα αρχικά views βέβαια. Αυτή τη φορά με κλειστά σχόλια και κλειστά ratings, για να μη μπορεί κανείς να τους μαγαρίσει. Αυτά πληρώνει ο ΕΟΤ όταν ακολουθεί πρακτικές “last year” στα social media και όταν δεν έχει κάποιο connection με το community που προσπαθεί να στοχεύσει.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Εδώ και ένα μήνα ο ΕΟΤ μαζί με το Υπουργείο Τουρισμού μας παρουσιάζουν σε διάφορες εκδηλώσεις το νέο επικοινωνιακό πλάνο τους και την στρατηγική μαρκετινγκ για την επόμενη χρονιά. Υπάρχουν αναλυτικές οι παρουσιάσεις τους στο http://www.gnto.gov.gr/el/%CE%94%CE%95%CE%9B%CE%A4%CE%99%CE%91-%CE%A4%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%A5

    Η προσωπική και επαγγελματική μου άποψη σχετικά με το συγκεκριμένο flashmob, δεν είναι θετική, αλλά οφείλω να αναγνωρίσω ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, ο ΕΟΤ συνδέει έστω και λεκτικά τις έννοιες Τουρισμός & Στρατηγική Μαρκετινγκ και εμπλέκουν αρκετά τον ιδιωτικό φορέα.

    Σαφώς θα γίνουν λάθη και πράγματα που δεν ταιριάζουν στην αισθητική και την δική μας νοοτροπία ως επαγγελματίες, θα νιώσουμε οτι αυτά που για εμάς στις επιχ/σεις είναι common sense και τους κρατικούς φορείς είναι σαν να ανακαλύπτουν τον τροχό, αλλά ας ελπίσουμε στο καλύτερο.

  • Τραγικό, το ότι κατέβηκε...

    Από κει και πέρα, ξέρουμε ποια εταιρεία το έφτιαξε;

    Θα διαφωνήσω ελαφρώς με την προλαλήσασα Δήμητρα - μπορεί να βλέπουμε κάποια σύνδεση μεταξύ Τουρισμού και Marketing (πάντα υπήρχε, ασχέτως πόσο κακή ή αποτελεσματική), αλλά... στρατηγική; Δεν διακρίνω καμμία.

    • Ενταξει και εγω δεν την διακρίνω, αλλά μετά από τελευταίες επαφές που είχα σε συνέδρια με στελέχη του ΕΟΤ, είδα πραγματικά οτι υπάρχει διάθεση αλλαγή ως προς το καλύτερο και για αυτό ελπίζω...

      • Νομίζω πως ναι, η πρόθεση υπάρχει και με το άνοιγμα που κάνουν σε μεγάλες διαφημιστικές. Από την άλλη είμαστε τόσο απελπιστικά πίσω στο κομμάτι αυτό, με τόσο μεγάλο πεδίο δράσης, που η διάθεση και μόνο δεν μου λέει και πολλά...

        Και μετά έχεις και τη φάτσα της Κας Υπουργού μέσα στο βίντεο και καταλαβαίνεις πως δεν έχει αλλάξει και τίποτα.

        • εξ' ορισμού το flashmob δεν έπρεπε να την περιλαμβάνει μέσα... fail

          • Και μια που το ανέφερες, τί στο καλό κάνει ένα flashmob στο οποίο από τη φύση του δεν μπορεί να συμμετάσχει κανένας περαστικός; Εκτός κι αν κουβαλάνε τo break dancing στο αίμα τους οι Αγγλούκοι...

  • Νομίζω ότι μεγάλο ρόλο παίζει ο τρόπος που θα προσεγγίσεις την συγκεκριμένη ενέργεια και που ακριβώς θα εστιάσεις. Σαν ιδέα δεν είναι άσχημη, είναι πρωτότυπη και ακολουθεί τα trends, και σίγουρα είναι κάτι καινούργιο για "εμάς". Τώρα αν το αναλύσουμε τεχνικά ή στρατηγικά τότε σίγουρα πολλά μπορούμε να πούμε και σίγουρα θα υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι μια ένδειξη ότι θέλουμε να αλλάζουμε πράγματα και ψαχνόμαστε, σίγουρα πρέπει να αποφευχθούν στο μέλλον μεγάλα λάθη όπως η εμφάνιση της Υπουργού στο ίδιο το flashmob που στην πραγματικότητα αυτόματα το ακυρώνει όπως και το τελικό pack shot μαζί και με τους συντελεστές. Ίσως αργότερα σε ένα follow up με ένα κλασικό behind the scenes video να ήταν πιο χρήσιμη και αναμενόμενη.

  • http://www.youtube.com/watch?v=-JTRGyZFKeE
    http://www.youtube.com/watch?v=YimngJj_TR8

    Ενταξει, ειναι συρτακι πάλι ναι... αλλά εχει πιο πολύ σχέση με την χώρα (γιατί εχουμε την φημη των φοβερων break dancers) και εμπλοκή με τον κόσμο που είναι και το ζητούμενο και αυτο της Ottawa δεν φαίνεται τόσο στημένο...

This website uses cookies.