X
    Categories: Mobile

Ingress και κάτι βασικό

Έχω επανηλλειμένως αναφέρει πως το currency στο Digital Marketing είναι η προσοχή του χρήστη.

Από τα τέσσερα δευτερόλεπτα που θα δώσει ο χρήστης στο να διαβάσει την ανάρτηση μιας brand page στο facebook από τα βράδια που θα αναλώσει ψάχνοντας σε websites, blogs, YouTube και forums για να αποφασίσει ποιό αυτοκίνητο είναι αυτό που θα του καλύψει τις ανάγκες καλύτερα, τα brands ανταγωνίζονται για το User Attention.

Αυτός είναι ο λόγος που πολλές φορές είμαι πολύ σκεπτικός απέναντι σε πελάτες που θέλουν πράγματα τα οποία πιστεύω δε θα κερδίσουν το UA και κατ’ επέκταση θα έχουν να επιδείξουν τραγικά αποτέλεσματα στο τέλος, όταν κάποιος βάλει κάτω το ποσοτικό κομμάτι που επιτάσσει η εποχή: πόσα ξόδεψα για να κερδίσω πόση προσοχή από πόσους ανθρώπους.

Και για όσους μπορούν να κάνουν και αυτή την άσκηση, το πάμε και ένα βήμα παρακάτω: Πώς εξαργυρώνεται αυτό σε πωλήσεις; Ποιό είναι το ROI μου;

Γι αυτό το λόγο πολύ συχνά θα με ακούσετε να είμαι αντίθετος σε mobile apps ή microsites, αν αυτά δεν εξυπηρετούν κάποια ανάγκη του χρήστη αλλά και του πελάτη ταυτόχρονα. Έτσι, ενώ είμαι πολύ υπέρ κάποιων λειτουργικών apps όπως το TaxiBeat, βρίσκω πολλές branded εφαρμογές να μην έχουν καμία τύχη γιατί είναι μόνο self-serving.

Έτσι λοιπόν, θέλω να αρχίσω να σας δείχνω ποιά είναι η διαφορά μεταξύ των πραγματικά engaging apps και των “meh…”

Η Niantic Labs της Google έβγαλαν το πρώτο massive mult-player online παιχνίδι με augmented reality. Ονομάζεται Ingress.

Τι κάνει αυτό το νέο παιχνίδι; Κανείς δεν ξέρει ακόμα ακριβώς (αλλά μπορείτε να διαβάσετε περισότερα πράγματα στο AllThingsD για ένα preview). Με κάποιο τρόπο χρησιμοποιεί πραγματικές τοποθεσείς και μνημεία ώστε να υπάρχει interaction και να μπορεί ο καθένας να παίξει από το κινητό του.

Δείτε το video για μια πρώτη γεύση, γιατί προς το παρόν το Ingress είναι σε closed beta και συμμετέχουν μόνο όσοι έχουν πρόσκληση.

Τι σχέση έχει όλο αυτό με το digital marketing;

Έχει πολύ μεγάλη σχέση.

Η πρώτη σχέση είναι πως αυτό ακούγεται πως θα είναι ένα παγκόσμιο project, θα είναι on-going και θα εμπλέκει κάπως και εμπορικά καταστήματα. Υποψιάζομαι πως δεν εννοούν τα μικρά.

Αλλά το δεύτερο, πέρα από το τι κάνει το Ingress, είναι το ότι πρέπει να ανοίξουμε τα μάτια μας. Υπάρχουν εταιρείες εκεί έξω τα οποία ανταγωνίζονται για την προσοχή του χρήστη, που αφοσιώνουν την ύπαρξή τους (όχι μόνο ένα κομμάτι του marketing budget τους) και ανεβάζουν τον πήχυ σε τόσο ψηλό σημείο που αν τα brands δεν ανταποκριθούν γρήγορα, θα χάσουν την επαφή με το χρήστη στο πιο σημαντικό μέσο: το ψηφιακό.

Μικρός αστερίσκος:

Τέτοιες εφαρμογές είναι αυτές που μπορούν να κάνουν τη διαφορά για το ποιά πλατφόρμα επικρατεί εμπορικά. Ως τώρα το iPhone είχε με διαφορά καλύτερη πρόσβαση σε προγραμματιστές και εφαρμογές, αλλά αν αυτή η εφαρμογή δεν βγει για iPhone (επειδή το Google θα έχει περισσότερα να κερδίσει με την προώθηση του Android), αν και είναι λίγο νωρίς να πω κάτι τέτοιο, θεωρώ ότι μια τέτοια εφαρμογή μπορεί αν ανατρέξει τα δεδομένα στις ισορροπίες iOS – Android, αν είναι τόσο καλή όσο προωθείται να είναι.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.