X
    Categories: Interactive

Η σημασία των χρωμάτων

Έχω δει αρκετά άρθρα για τη σημασία των χρωμάτων, αλλά αυτό που έκανε share πρόσφατα ο Γιώργος Ευστρατιάδης διαφοροποιείται γιατί ονομάζεται «Γιατί είναι το facebook μπλε;»

Το άρθρο εξηγεί πως ο Mark Zuckerberg επέλεξε το μπλε γιατί έχει αχρωματοψία και δε βλέπει εξίσου έντονα το πράσινο και το κόκκινο. Θα συμφωνήσω μαζί του γιατί κι εγώ έχω δυσχρωματοψία, όπως και περίπου το 8% των ανδρών της καυκασιανής φυλής.

Πέρα όμως από αυτό, το άρθρο μιλάει για τα χρώματα που έχουν επιλέξει τα διάφορα social media για τα buttons τους. Είναι ένα καλό test για να δείτε αν αναγνωρίζετε από που προέχεται κάθε κουμπάκι με βάση το χρώμα του.

Μετά την κλασική συσχέτιση χρωμάτων και συναισθημάτων, τα δείγματα από logos ανάλογα με το χρώμα και το συναίσθημα που προκαλούν κ.ά., υπάρχει και ένα πολύ ωραίο παράδειγμα από ένα website που πειραματίστηκε με δύο χρώματα στα κουμπάκια του για να καταλήξει στο πιο είναι το αποτελεσματικό:

Το αποτέλεσμα είναι πως το κόκκινο κουμπί είχε ένα conversion rate κατά 21% υψηλότερο από το πράσινο κουμπί, παρόλο που στην offline ζωή μας έχουν συνδέσει το πράσινο χρώμα με την ασφάλεια και το ξεκίνημα (σκέψου σηματοδότες).

Είναι νωρίς για να μιλήσουμε για UI/UX θέματα και conversion rates; Ίσως. Αλλά θα το ξανακάνουμε.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • "το κόκκινο κουμπί είχε ένα conversion rate κατά 21% υψηλότερο από το πράσινο κουμπί"

    Conversion rate (με την έννοια ότι ο χρήστης ολοκλήρωσε την x ενέργεια) ή click rate; Μάλλον το δεύτερο, νομίζω. Επομένως, μπορεί το πράσινο κουμπί να είχε μεγαλύτερο conversion rate παρά το μικρότερο click rate.

    • Εύστοχη η παρατήρηση. Τα άρθρα τα οποία δημοσιεύουν την έρευνα αναφέρουν από τη μία "overall conversion" και από την άλλη "click rate", δες π.χ. εδώ:
      http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/20566/The-Button-Color-A-B-Test-Red-Beats-Green.aspx

      Αν αυτό είναι το single point of entry για το conversion path μας (που νομίζω ότι είναι) και αν το κόκκινο κουπί είναι το μόνο που άλλαξε (ceteris paribus), τότε "a 21% increase in the conversion of this page is potentially a 21% increase to all downstream metrics" όπως λέει και στο άρθρο.

This website uses cookies.