X
    Categories: Social Media

Η Γλώσσα Μου (μέρος 1ο)

Έχετε παρατηρήσει το πως αλλάζει η γλώσσα μας λόγω των social media;

Η πρώτη μου παρατήρηση έχει να κάνει με τη χρήση του γραπτού λόγου για κοινωνικές επαφές. Αυτό είχε ξεκινήσει πάνω από μια δεκαετία νωρίτερα με το SMS αλλά φυσικά παίρνει άλλη διάσταση όταν η επικοινωνία από one-to-one γίνεται one-to-many (να μη σας πω και one-to-too-many).

Αυτό αποκαλύπτει διάφορα προβλήματα, ειδικά σε όσους δεν είχαν συνηθίσει μέχρι χτες να επικοινωνούν με το γραπτό λόγο. Η Κακή ορθογραφία και γραμματική αλλά και η ελλειπής χρήση των σημείων στίξης είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά αυτού του trend.

Μάλιστα, σε ότι αφορά σε κακή ορθογραφία δε το βλέπουμε αυτό μόνο σε user generated media αλλά και σε ειδησεογραφικά portals. Είναι λογικό αν σκεφτεί κανείς πως δεν υπάρχουν ακόμα οι δομές (ή και τα budgets) για το σωστό έλεγχο κειμένων. Άλλωστε, στο Internet, έχει μεγαλύτερη σημασία το περιεχόμενο παρά η ορθογραφία του.

Παρατήρηση δεύτερη: Έχει γίνει αποδεκτή η χρήση των greeklish, η οποία εμφανίζεται στη δημιουργία περιεχομένου όσων δεν ήταν παραγωγοί πριν από 2-3 χρόνια. Με λίγα λόγια, οι παλιότεροι συνηθίζουν πιο συχνά να γράφουν στα ελληνικά σε σχέση με τους νεότερους χρήστες. Πιθανόν να έχετε δει τον αντίκτυπο αυτού του trend στην τελευταία διαφήμιση του Milko όπου τα γραπτά κείμενα είναι greeklish, καθώς θέλουν να μιλήσουν σε εικοσάρηδες. Επί τη ευκαιρία όμως, δείτε τι λέει και η Σοφία για την εταιρική χρήση των greeklish.

Η τρίτη μου παρατήρηση είναι πως έχει αυξηθεί και η χρήση και των αγγλικών. Όταν απευθύνεσαι σε πλήθος κόσμου και δεν έχεις απλά μια συζήτηση με κάποιους κολλητούς, και όταν γνωρίζεις ότι κάποιοι φίλοι σου δεν μιλάνε ελληνικά, τότε κάποιες φορές θέλει να πεις κάποια πράγματα στα αγγλικά. Ή αν μένεις σε κάποια άλλη χώρα θα τα πεις στη γλώσσα εκείνης της χώρας.

Τι αλλαγές σημαίνουν αυτά τα trends για την επικοινωνία και κυρίως την παραγωγή περιεχομένου από τους χρήστες;

To be seen αλλά και to be continued

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.