The New Stuff - Suit digital marketing

Προσαρμογή μιας παγκόσμιας καμπάνιας σε εγχώρια δεδομένα

Vasso Valti


Το “Live True” είναι η νέα παγκόσμια καμπάνια που ξεκίνησε για το ουίσκι Dewar’s.

Το video της καμπάνιας παρουσιάζει ζωές αληθινών ανθρώπων που είτε εμπνέουν με τις πράξεις τους είτε ψάχνουν να εμπνευστούν προκειμένου να «Ζήσουν Αληθινά».

Εκείνο που προσδίδει χαρακτήρα στη διαφήμιση είναι η φωνή που ακούγεται να διαβάζει στίχους από το ποίημα του Charles Bukowski , “So you Want to Be a Writer?”, θέλοντας να τονίσει ότι αν κάτι δεν το επιθυμείς πολύ και για ανιδιοτελείς σκοπούς, μην το κάνεις καθόλου.

Αν και το concept είναι ιδιαίτερο και το αποτέλεσμα άρτιο και ενδιαφέρον, το ελληνικό κοινό δεν φάνηκε να το αποδέχεται με θέρμη. Στη σελίδα του brand στο Facebook ήταν ποικίλα τα σχόλια κάτω από το βίντεο που πρόσβαλλαν και γελοιοποιούσαν το θέμα του.

Γιατί όμως μια δημιουργική καμπάνια όπως το “Live True” να μην έχει την ανάλογη ανταπόκριση στη χώρα μας με αυτή του εξωτερικού; Η αιτία ίσως να βρίσκεται όχι τόσο στο ίδιο το concept όσο στη διαχείριση αυτού. Στο Facebook συχνά επικρατεί η ψυχολογία της μάζας.

Όταν τα σχόλια κάτω από ένα post είναι στην πλειοψηφία τους αρνητικά, τότε συνήθως αυτά θα συνεχίσουν, ενώ τα θετικά θα είναι πιο σπάνια λόγω του φόβου της μειοψηφίας. Για το λόγο, αυτό οτιδήποτε υβριστικό θα πρέπει να αφαιρείται άμεσα προκειμένου να προστατεύεται τόσο το brand όσο και οι fans του.

Screen Shot

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, λοιπόν, τα αρνητικά σχόλια άργησαν πάνω απο μια μέρα να διαγραφούν, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αντίθετο buzz από το επιδιωκόμενο.

Είναι καίριας σημασίας να υπάρχει πάντοτε ένας Community Manager που θα διαχειρίζεται τα σχόλια των χρηστών, θα ελέγχει τη σελίδα και θα ανταποκρίνεται αναλόγως, όσο το δυνατόν σε πραγματικό χρόνο.

Πέρα όμως από το moderation των σχολίων στα social media, μια παγκόσμια καμπάνια χρειάζεται να προσαρμόζεται στα μέτρα της κάθε χώρας. Συχνά, μια ιδέα που έρχεται από το εξωτερικό είναι πιθανό να αντιμετωπιστεί ως «ξενόφερτη», με λίγα λόγια το κοινό να μην μπορεί να την αποδεχθεί καθώς δεν την θεωρεί «οικεία» ή στα δικά του γούστα.

Μήπως λοιπόν, μια παγκόσμια καμπάνια θα έπρεπε να συνοδεύεται με το release κάποιου teaser ή τη διεξαγωγή κάποιας άλλης ενέργειας που θα «προετοιμάζει» το κοινό;

Τέλος, κατά πόσο ένα τέτοιο αίσθημα περιορίζεται μόνο σε μια συγκεκριμένη καμπάνια και κατά πόσο αφορά το γενικότερο image ενός brand; Αυτό είναι ένα ερώτημα που ίσως να πρέπει να προβληματίσει έναν brand manager.

Facebook · Social Media

campaign · crisis · global · local

Vasso Valti

Η Βάσω Βαλτή είναι φοιτήτρια στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting