The New Stuff - Suit digital marketing

Multichannel και Omnichannel στρατηγικές: τι είναι και ποιες οι διαφορές τους

Efi Vardia


Οι multichannel και omnichannel είναι στρατηγικές marketing που χρησιμοποιούνται συνεχώς στο digital marketing και ιδιαίτερα στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στοχεύουν στην αύξηση του engagement rate αλλά και στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Τι ακριβώς είναι όμως και ποια η σημασία τους για τις σύγχρονες επιχειρήσεις; Η omnichannel στρατηγική είναι αυτή που απευθύνεται σε όλα τα κανάλια, τόσο σε online πλατφόρμες όσο και σε offline ενώ η στρατηγική multichannel βασίζεται στην ίδια φιλοσοφία απλά δεν έχει παρουσία σε όλα τα κανάλια αλλά σε κάποια από αυτά. Η κάθε επιχείρηση αποφασίζει σε ποια από τα κανάλια που υπάρχουν θα προωθήσει τα προϊόντα και της υπηρεσίες της.

Ποιες είναι όμως οι διαφορές των δυο στρατηγικών;

Οι δύο στρατηγικές έχουν πολλές ομοιότητες αλλά υπάρχουν και κάποιες διαφορές. Στη στρατηγική multichannel η επιχείρηση επιλέγει κάποια από τα κανάλια (συνήθως τα online κανάλια) για να προωθήσει τα προϊόντα και της υπηρεσίες και συνήθως μέσα από αυτά τα επιλεγμένα κανάλια προσπαθεί να πετύχει όλους ή τους περισσότερους στόχους που έχει καθορίσει, όπως την αύξηση του engagement rate αλλά και την προσέλκυση περισσότερων πελατών. Ενώ αντίθετα με τη στρατηγική omnichannel οι επιχειρήσεις στοχεύουν στην πιο άμεση και εύκολη εξυπηρέτηση των ήδη υπαρχόντων αλλά και νέων πελατών καθώς με την παρουσία τους σε όλα τα κανάλια είναι πιο εύκολο οι πελάτες να ενημερωθούν από οποιοδήποτε μέσο και να κάνουν τις αγορές τους.Η στρατηγική omnichannel έχει ως στόχο το να κάνει πιο εύκολη τη διαδικασία για τους πελάτες κατά τη διάρκεια των αγορών τους.

Επιπλέον μέσω της omnichannel διαδικασίας η επιχείρηση στοχεύει στην απόκτηση οικειότητας με τους πελάτες τους καθώς όταν οι πελάτες τους μένουν ευχαριστημένοι από την εξυπηρέτηση το μόνο σίγουρο είναι ότι θα συνεχίσουν να είναι πελάτες για πολύ καιρό ακόμα.

 

 

Οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη στρατηγική multichannel καθώς έχει πιο άμεσα αποτελέσματα. Ενώ για τη στρατηγική omnichannel συνήθως οι επιχειρήσεις που την ακολουθούν χρειάζεται να δουλέψουν πιο παραγωγικά για να πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσει.

Τέλος, η κάθε μία στρατηγική ξεχωριστά έχει αποτελέσματα και είναι σημαντική για την σχεδίαση του marketing plan της εταιρείας. Το σημαντικό είναι όμως το να θέσετε τους στόχους που θέλετε να πετύχετε και έπειτα να διαλέξετε τη στρατηγική εκείνη που θα σας ταιριάζει περισσότερο.

 

Social Media

multichannel · omnichannel

Efi Vardia

H Έφη Βάρδια είναι απόφοιτη του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Εργάζεται στον τομέα του Digital Marketing και ενδιαφέρεται συνεχώς να μαθαίνει τα τελευταία digital trends.

Recently Published

»

5 Χρήσεις των Google Trends για την ενίσχυση του SEO σας!

»

Το Facebook ανακοινώνει την εισαγωγή διαφημίσεων στο WhatsApp μέσα στο 2019.

»

Πως να ξεχωρίσει το brand σου στο Instagram

»

8 βήματα για να μειώσετε το υψηλό CPC στο AdWords

top-kpis-to-measure-your-customer-experience-levels
»

KPI’s – Βασικοί δείκτες απόδοσης

website
»

Τα 6 σημαντικότερα προβλήματα των εταιρικών websites το 2019

»

Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του marketing!

»

Πώς να οργανώσεις τα Content Digital Assets σαν επαγγελματίας.

remarketing-vs-retargeting
»

Retargeting vs Remarketing

»

Πώς να βελτιώσετε το ranking των διαφημίσεών σας στο Google Ads

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο