X
    Categories: Facebook

Ούτε group, ούτε profile

Φαίνεται να υπάρχει μια σύγχυση μεταξύ του τι πρέπει να κάνει ένα brand στο facebook: προφίλ, group, page;

Η απάντηση είναι πως το brand πρέπει να φτιάξει ένα page (σελίδα) στο Facebook και τίποτα από τα άλλα. Αυτό ισχύει για την πλειοψηφία των brands.

Το γιατί αυτή είναι η σωστή απάντηση έγκειται στο τι προσφέρει η κάθε επιλογή και γιατί οι άλλες επιλογές είναι λάθος.

Ξεκινάμε με το γιατί δεν πρέπει το brand να έχει προφίλ:

Τα προφίλ (profiles) δεν επιτρέπεται να αναπαριστούν brands, εταιρείες, προϊόντα ή οτιδήποτε άλλο πέρα από φυσικά πρόσωπα εν ζωή. Όλα τα άλλα είναι ενάντια στους όρους χρήσης του Facebook.

Και αν αυτό δε σας φοβίζει, αρκεί να σας πω πως μόλις οι φίλοι σας φτάσουν στο σημείο που θέλετε, είναι πολύ εύκολο να βρεθεί κάποιος ο οποίος απλά θα πατήσει το κουμπάκι που λέγεται “Report” και μόλις επιληφθεί της υπόθεσης κάποιος από το Facebook θα δει ότι δεν πρόκειται για πραγματικό πρόσωπο αλλά για brand.

Και έτσι πολύ απλά ο λογαριασμός αυτός θα κλείσει, παίρνοντας μαζί του και τους φίλους σας, οι οποίοι μάλιστα δε θα μπορούσανε ποτέ να ξεπεράσουν τους 5.000.

Συνεχίζουμε με το γιατί το brand δεν πρέπει να έχει group:

Τα groups έχουν κάποια πλεονεκτήματα: Μπορούν να στείλουν μήνυμα στα μέλη τους όταν αυτά είναι κάτω από 5.000 σε αριθμό και μπορούν να ελέγχουν ποιός γίνεται μέλος και ποιός όχι.

Από αυτά τα δύο πλεονεκτήματα, μόνο το πλεονέκτημα του μηνύματος είναι αυτό που πραγματικά αξίζει για τα περισσότερα brands, αλλά κι αυτό χάνεται μόλις τα μέλη φτάσουν το μαγικό αριθμό των 5.000 χρηστών. Και αυτός είναι ένας αριθμός που θα πρέπει να είναι στόχος για τα περισσότερα καταναλωτικά brands.

Άρα, γιατί λέμε πως η σωστή απάντηση είναι το να κάνει κάποιος page; Γι αυτούς τους λόγους:

Ο βασικότερος λόγος είναι ότι μια σελίδα μπορεί να έχει απεριόριστους «φίλους» (επισήμως λεγόντουσαν fans μέχρι προσφάτως, τώρα απλά αναφέρονται ως χρήστες που έχουν κάνει Like). Το γεγονός πως η δραστηριότητα της σελίδας φαίνεται στο news feed των fans της είναι ίσως το μεγαλύτερο marketing εργαλείο.

Επίσης όμως μια σελίδα προσφέρει στατιστικά χρήσης για το τι έχει συμβεί σε αυτή καθημερινά. Κατ’ αυτό τον τρόπο μπορούμε και να αξιολογήσουμε το πώς τα πηγαίνει η online δραστηριότητά μας και να συνδέσουμε εύκολα την online δραστηριότητα με τα αποτελέσματα των χρηστών.

Αν το έχετε μόνο facebook group ή profile, η μόνη μου συμβουλή είναι αλλάξτε. Αλλάξτε όσο ακόμα μπορείτε.

Update 8 Feb 2011: Πλέον τα groups έχουν χάσει την ιδιότητά τους να στέλνουν μήνυμα στο mailbox του κάθε μέλους τους με τον ερχομό του νέου messaging του facebook.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.