X

Social Media για μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς

«Τα social media είναι ένας νέος τρόπος για να αντιληφθούμε νέες αγορές.»

«Τα social media είναι facebook.»

«Τα social media είναι Τwitter.»

«Τα social media τα κάνουν όλοι.»

«Tα social media είναι ένα άλλο κανάλι και εργαλείο marketing.»

Αυτές είναι κάποιες απαντήσεις που έχω ακούσει κατά καιρούς για τα social media. Δεν ξέρω αν είναι ένα μόνο από αυτά ή όλα από αυτά ή και πολλά ακόμα περισσότερα. Ξέρω επίσης πως ίσως να μην σας ενδιαφέρει καθόλου ένας ακόμα ορισμός των social media (μια που πιστεύω οτι δεν υπάρχει κάτι τόσο συγκεκριμένο για να εντάξει κανείς κάτι τόσο αόριστο).

Ένα όμως είναι σίγουρο η δύναμη που ελέγχει – προσδιορίζει μια εταιρία ή φίρμα (brand) μετακινείται από τις εταιρίες και τους οργανισμούς στα ίδια τα άτομα και τις κοινότητες.

Και αυτό είναι και το πιο σημαντικό απο όλα τα παραπάνω – το word of mouth είναι το μέλλον του μάρκετινγκ είναι εκείνο που επηρεάζει τις συζητήσεις και διαμορφώνει την εικόνα ενός οργανισμού ή ενός προϊόντος. Πόσο μάλλον όταν αυτό το «προϊον» είναι ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός που εξαρτάται και αυτο-προσδιορίζεται απο την δύναμη και την «εικόνα» που έχουν γιαυτον τα ίδια τα άτομα ή τα μέλη μιας κοινότητας.

Με αυτό λοιπόν το σκεπτικό – το οποίο αποτελεί και πρόκληση για εμάς – αναλάβε η Adheaven τα social media του Green Design Festival – ένα event του μη κερδοσκοπικού οργανισμού BrainLab. Το φεστιβάλ αποτελεί την αφορμή για αυτή την πρόκληση. Εδώ λοιπόν δεν έχουμε να κάνουμε με ένα προϊόν που «χτίζουμε» την μπράντα του και που τα αποτελέσματα των social media , πρέπει να μεταφραστούν σε πωλήσεις  – conversions – αλλά για ένα event του οποίου η επιτυχία θα εξαρτηθεί σημαντικά απο την αποδοχή και την διαχείριση φήμης που θα γίνει τόσο απο τα παραδοσιακά μέσα όσο και από τα ηλεκτρονικά κανάλια επικοινωνίας (facebook, youtube, twitter, vimeo, flickr, κ.α.).

Για το Green Design Festival (ολοκληρώσαμε ένα customised Facebook Fan Page + twitter)  ακολουθήθηκε η παρακάτω στρατηγική βασισμένη σε τρείς λέξεις κλειδιά:  “μοιράσου”  “άκουσε” “ψάξε”.

  1. “Ψάξε”: Ψάξε που είναι το κοινό σου, σε ποιά κανάλια βρίσκεται και τι παρακολουθεί. Δεν πρέπει να εφεύρουμε το “τροχό” να ξεκινήσουμε από το μηδέν σε νέα κανάλια και να αφιερώσουμε χρόνο για να βρούμε το κοινό μας. Βρίσκουμε το κοινό μας και πάνω εκεί “χτίζουμε” την κοινότητα.
  2. “Άκουσε”: Πριν ξεκινήσεις το οτιδήποτε δες και άκουσε τι λέει ο κόσμος για το προϊον που έχεις αναλάβει. Μπες μέσα στην συζήτηση, ρώτησε, ξεκίνησε την κουβέντα και…
  3. “μοιράσου” με όλο αυτό τον κόσμο την εμπειρία, εξήγησε πως αυτό το προϊόν θα βελτιώσει , θα αλλάξει μια καθημερινότητα, αλλά ποτέ μην δημιουργήσεις προσδοκίες για τις οποίες το προϊόν σου δεν μπορεί να ικανοποιήσει, γιατί τότε όλα μπορούν να γυρίσουν εναντίον σου.  Τα social media έχουν να κάνουν με εξωστρέφεια ειδικά όταν έχεις να κάνεις με έναν μη-κερδοσκοπικό οργανισμό.

Το κάθε προϊόν είναι μια ιστορία. Βρες την και εξιστόρησε την. Το πόσο καλά θα την εξιστόρηση και με την σειρά σου θα εμπνεύσεις τον κόσμο να την μεταφέρει και σε άλλους είναι αυτό που θα προσδιορίσει και την επιτυχία του προϊόντος σου στα social media.

Απλά εδώ φρόντισε το “παραμύθι” σου να μην έχει δράκο…

Dimitris Rizoglou: Ο Δημήτρης Ριζόγλου είναι συνιδρυτής της Adheaven.net και ταυτόχρονα υπεύθυνος για τα social media και το SEO της εταιρίας και των πελατών της. Έχει εργαστεί πάνω σε πολιτικές καμπάνιες (social media) αλλά και ταυτόχρονα έχει δουλέψει στο εξωτερικό (Η.Π.Α.) πάνω σε μηχανές αναζήτησης, τεχνολογίες online marketing και online διαφήμισης.

This website uses cookies.