X

Πώς οι μηχανές online booking ξεπέρασαν τη Google

Έχουμε μπει για τα καλά στο καλοκαίρι του 2014 και οι εν δυνάμει τουρίστες/παραθεριστές βρίσκονται στη κορυφή του γολγοθά της αναζήτησης ξενοδοχείων και καταλυμάτων εν όψει των καλοκαιρινών αδειών.

Η συγκεκριμένη αναζήτηση έχει περάσει από πολλά σταδια όσον αφορά την ψηφιακή της μορφή τα τελευταία 20 χρόνια. To online booking μπορεί να άργησε να γίνει κομμάτι τις ψηφιακής ζωής μας, αλλά δεν μπορεί κανείς πλέον να σκεφτεί ότι θα κλείσει δωμάτιο σε κάποιο ξενοδοχείο χωρίς να μπει στο ίντερνετ, είτε για να κλείσει δωμάτια online είτε για να ψάξει για φωτογραφίες ξενοδοχείων και των δωματίων τους. Και εδώ έγκειται η μεγάλη αλλαγή που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.

Παλιότερα ξεκινούσαμε την αναζήτηση μας ψάχνοντας στο Google όρους όπως «ξενοδοχεία στο Χ νησί» και συνεχίζαμε επιλέγοντας από τα αποτελέσματα εκείνα τα ξενοδοχεία που είχαν website και κατ’ επέκταση κυρίως φωτογραφίες και σε δεύτερο επίπεδο τιμές. Στη συνέχεια τηλεφωνούσαμε στα ξενοδοχεία που μας ενδιέφεραν για περισσότερες πληροφορίες και κλείναμε δωμάτια τηλεφωνικά.

Τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Όλο και περισσότερος κόσμος αντιλαμβάνεται την δυναμική των online booking sites και πηγαίνει απευθείας σε αυτά παρακάμπτοντας το Google και την πολύωρη αναζήτηση (πόσω μάλλον τον χρόνο που γλυτώνει από το να υπολογίζει κόστη και να κάνει συγκρίσεις, κάτι που πλέον επωμίζονται τα συγκεκριμένα sites). Αυτό καταδεικνύουν και τα παρακάτω αποτελέσματα από το Google Trends. Ενώ οι αναζητήσεις του όρου «ξενοδοχεία» παρουσιάζουν σταθερή μείωση μέσα στην τελευταία δεκαετία, οι αναζητήσεις για συγκεκριμένα online booking sites ανεβαίνουν με αυξητικούς ρυθμούς.

Πηγή: google.com/trends

 

Πηγή: google.com/trends

Και άπαξ και ένας χρήστης μείνει ικανοποιημένος από ένα τέτοιο site, δεν θα το ξαναψάξει στο Google την επόμενη φορά που θα το χρειαστεί, αλλά θα πάει απευθείας στην σελίδα, παρακάμπτοντας ουσιαστικά το Google και αχρηστεύοντας εν κατακλείδι τις SEO/SEM προσπάθειες όσων προσπαθούν να «κλέψουν» επισκέπτες από τους leaders του κλάδου, οι οποίοι έχουν ήδη κτίσει το πολυπόθητο awareness και επενδύουν πλέον στο σωστό customer support/public relations μέσα από τα social media και τα λοιπά digital marketing εργαλεία (original content, comments, testimonials κλπ).

Νικόλας Γρηγορίου: Ο Νικόλας κατά δήλωσή του είναι online από το 1994 και γι αυτό το λόγο δεν εντυπωσιάζεται εύκολα. Στον ελεύθερό του χρόνο είναι Account Manager στη Socialab.

View Comments (0)

  • Δεν λένε και πολλά 2 αναζητήσεις χώρια αν δεν τις βάλεις μαζί στο ίδφιο γράφημα να δεις τάξη μεγέθους. Επίσης hint: γράψε το "ξενοδοχεια" χωρίς τόνο

  • Πολύ γενικευμένη προσέγγιση, μάλλον θα συμφωνήσω με τον "thanassis".

    Θέλεις περισσότεα στοιχεία για να ισχυριστείς τα παραπάνω.

    Κατ' αρχάς δε θα έπρεπε να περιοριστείς στην ελληνική έννοια. Επίσης θα αξιολογήσεις το ζήτημα της κρίσης. Τέλος το search term "booking.com" έχει τον ίδιο όγκο αναζητήσεων έτσι ώστε να δούμε αν σίγουρα παίρνει τη σκυτάλη από το "ξενοδοχεια".

    Κάποια σίγουρα αποτελούν ενδείξεις αλλά θέλει πολύ δουλειά για να ισχυριστείς τα παραπάνω.

    Καλή συνέχεια.

  • Νομίζω πως βάζοντας booking μπορεί να περιλαμβάνουμε ΜΙΚΡΟ αριθμό από αναζητήσεις για άλλα booking, αλλά παράλληλα στο γράφημα δε βλέπουμε το ΜΕΓΑΛΟ αριθμό από direct hits, δηλαδή όσους πληκτρολογούν booking.com στην address bar (και γι αυτό δεν έβαλα booking.com στο google, γιατί οι περισσότεροι θα το βάζουν στην address bar, δεδομένου ότι μάλλλον μιλάμε για χρήστες που είναι πιο web-savvy από τον average user).

    Agreed? :)

This website uses cookies.