X

Online προξενήτρα

Ξεφεύγοντας λίγο από το κομμάτι του social media marketing και ψάχνοντας λίγο το πώς τα social media επηρεάζουν τις ανθρώπινες σχέσεις, δε μπορώ να μην παρατηρήσω όχι μόνο αυτό που έλεγα τις προάλλες για το zoo και το πόσοι γνωστοί μου γνώρισαν εκεί το άλλο τους μισό, αλλά γενικά για το πόσοι γνωρίζονται online.

Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελούν οι φίλοι μου Αλέξανδρος και Ωρελή που γνωρίστηκαν στο facebook και έγιναν πασίγνωστοι τον περασμένο μήνα όταν ο Αλέξανδρος έκανε online πρόταση γάμου στην Ωρελή μέσα από ένα καταπληκτικό website που έφτιαξε, το Will You Marry Me. Ήξερα και τους δύο από παλιότερα και μάλιστα ήμουν παρών την πρώτη φορά που βγήκανε ως ζευγάρι πλέον με φίλους τους, την Τσικνοπέμπτη του 2009. Το website είναι η πρώτη δημόσια online πρόταση γάμου στην Ελλάδα. Φυσικά θα ακολουθήσουν πολλές ακόμα.

Άρα λοιπόν όταν τέτοια πράγματα συμβαίνουν γύρω μας και ότα τα 3 στα 8 ζευγάρια που παντρευτήκανε μέσα στο 2009 στις ΗΠΑ γνωρίστηκαν online, τότε είναι πολύ πιθανό το ίδιο ποσοστό να ισχύει και στην Ελλάδα για τα ζευγάρια που θα παντρευτούν το 2014 και γνωρίζονται μεταξύ τους φέτος. Και δεν υπολογίζω ζευγάρια τα οποία τελικά δεν παντρεύονται, έτσι;

Αυτό που βλέπω λοιπόν είναι πως όπως στο retail, έτσι και στο προξενιό, ο offline κόσμος αποδυναμώνεται όλο και περισσότερο.

Ακόμα και όταν το κίνητρο δεν είναι εμπορικό, για την αγορά ενός προϊόντος, αλλά καθαρά ανθρώπινο και συναισθηματικό στρεφόμαστε και πάλι στο Internet (facebook, zoo, blogs, email). Μέχρι πριν 5 χρόνια ο τρόπος για να βρούμε κάποιον θα ήταν να κοινωνικοποιηθούμε με τους φίλους μας σε κάποιο meeting point – κατάστημα εστίασης (cafes, bars, clubs). Και σε αντίθεση

Όπως το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς πρέπει να ανταγωνιστεί το Amazon, έτσι τα περισσότερα meeting points πρέπει να ανταγωνιστούν τα social media.

Όταν το “location, location, location” που είναι το mantra του retail αποδυναμώνεται όχι μόνο στο εμπόριο αλλά και στις ανθρώπινες σχέσεις, τότε πόσο σχετικός με τον μοντέρνο κόσμο μπορεί να είναι εκείνος ο decision maker σε μια εταιρεία που παίρνει αποφάσεις για το μέλλον (και όχι το παρόν) αν ο ίδιος δεν συμμετέχει στα social media για να δει προς τα πού κατευθύνεται η κοινωνία;

Όπως είπε και κάποια στο χώρο της διαφήμισης όταν είδε την παρουσίασή μου για τα social media, “Εμάς στη σχολή δε μας τα μάθανε αυτά!”

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Έχει αντικαταστήσει τα πάντα όλα γιατί τα διαθέτει όλα.
    Ο κόσμος όλος μία μικρή γειτονιά!

  • Αχ αυτή η γειτονιά, αν μου επέτρεπε και η Apple να αγοράσω το iPad στη δική μου γειτονιά, πόσο θα μου άρεσε! :)

This website uses cookies.