X
    Categories: Social Media

Διαχείριση online φήμης…

… ή online reputation management όπως είναι ευρέως γνωστό στις μακρινές εκείνες δυτικές χώρες, η αγορά των οποίων καμία σχέση δεν έχει με την ελληνική.

Τι είναι αυτό; Αυτό είναι το να γνωρίζεις τι υπάρχει για σένα (είτε προσωπικά, είτε ως brand) στο Internet και να φροντίζεις τα όσα υπάρχουν και σε βλάπτουν να είναι όσο πιο μακριά γίνεται από τα μάτια των πελατών σου.

Σε προσωπικό επίπεδο, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι δε θα ήθελες να κυκλοφορεί για σένα μια φήμη ότι είσαι κακός επαγγελματίας, καθώς δεν είναι λιγοι εκείνοι οι δυνητικοί εργοδότες ή οι συνεργάτες οι οποίοι θα σε γκουγκλάρουν πριν σε δούν.

Σε προϊόντικό επίπεδο, αυτό εφαρμόζεται σε περισσότερα πεδία. Ιδιαίτερα στη χώρα μας είμαστε και λίγο περισσότερο γκρινιάρηδες απ’ ότι θα έπρεπε, οπότε πάντα υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι δεν έχουν μείνει ευχαριστημένοι.

Ένα καλό παράδειγμα είναι αυτό που ανάρτησε πρόσφατα ο Γιώργος Χαραλαμπάκης στο Facebook, το Conn-X του ΟΤΕ, το οποίο αν το ψάξει κάποιος θα βρει τα εξής αποτελέσματα στο Google:

Ανάμεσα στα αποτελέσματα είναι τα εξής:

  • Ένα μόνο site το οποίο αναφέρεται θετικά το Conn-X και είναι το προϊόντικό site.
  • Τέσσερα sites τα οποία αφορούν στην υπήρεσία Connex που δεν έχει να κάνει με το Conn-x του ΟΤΕ, αλλά το Google θεωρεί πως μάλλον αυτό εννοούσαμε όταν αναζητήσαμε το conn-x αφού δεν υπάρχουν πολλά αποτελέσματα για conn-x.
  • Πέντε sites από χρήστες (blogs, forums, portals) που αναφέρουν την υπηρεσία Conn-X του ΟΤΕ ως Connex. Και τα πέντα αυτά sites κάνουν πολύ άσχημες περιγραφές για την υπηρεσία με λέξη όπως: απάτη, σπάσιμο, στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα, βοήθεια, αποσυνδέσεις, πρόβλημα, απαράδεκτη.

Το Conn-X λοιπόν χρήζει άμεσα υπηρεσιών online reputation management. Και δεν είναι το μόνο. Αρκετές εταιρείες έχουν τέτοιο πρόβλημα είτε ανήκουν στο χώρο των υπηρεσιών όπου το αγαθό είναι άυλο, είτε στο χώρο των αυτοκινήτων όπου το προϊόν είναι όχι μόνο χειροπιαστό αλλά και ακριβό.

Και αυτό είναι μόνο μια πλευρά του reputation management. Για φανταστείτε τι έχω να διαβάσω αν μπω σε κάποιο εξειδικευμένο forum όπως είναι το adslgr.com, τον χώρο όπου συζητιούνται αποκλειστικά θέματα για υπηρεσίες των ISPs.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.