X

Social Media Marketing για όλους;

Την Κυριακή που πέρασε έδινα μια συνέντευξη σε μια νεαρή δημοσιογράφο, η οποία ενδιαφερόταν να μάθει για το πώς το facebook μας επηρεάζει ως καταναλωτές.

Προσπάθησα να δίνω σύντομες και περιεκτικές απαντήσεις ώστε να μείνουμε μέσα στα πλαίσια του χρόνου που μου ζήτησε, αλλά υπήρχε μια συγκεκριμένη ερώτηση στην οποία δυστυχώς δεν το κατάφερα και η απάντηση πήρε τον τετραπλάσιο χρόνο από αυτόν που θέλαμε.

Η ερώτηση λοιπόν ήταν «To social media marketing είναι για όλους;»

Ήταν ίσως μόνη ερώτηση η οποία ήθελε εμπειρία για να απαντηθεί. Είναι επίσης μια ερώτηση η οποία ίσως σε ένα ή δύο χρόνια θα έχει μια διαφορετική απάντηση.

Η δική μου απάντηση λοιπόν είναι ήταν πως ίσως να μην είναι για όλους στην παρούσα μορφή του social web. Αλλά σίγουρα είναι για τα περισσότερα από τα προϊόντα που βάζουμε στο μυαλό μας.

Για παράδειγμα, με εντελώς διαφορετικό τρόπο θα πρέπει να προωθηθεί ένα προϊόν το οποίο κοστίζει ένα ευρώ στον τελικό καταναλωτή και διαφορετικά ένα προϊόν των 15 χιλιάδων ευρώ.

Διαφορετικά πράγματα υπάρχουν να ειπωθούν για μια υπηρεσία που απευθύνεται σε επαγγελματίες απ’ ότι για ένα προϊόν που απευθύνεται σε εφήβους. Και αυτό κατ’ επέκταση σημαίνει ότι θα χρησιμοποιηθούν διαφορετικά εργαλεία, με διαφορετικές μεθόδους κάθε φορά.

Κάποια προϊόντα και υπηρεσίες είναι πιο εύκολο να συζητηθούν σε ένα ανοικτό κοινωνικό μέσο, ενώ άλλα είναι taboo ή τα ίδια τα προϊόντα απαιτούν μια αδιαφανή διαδικασία προώθησής τους.

Κατ’ επέκταση, τα social media δεν έχουν για όλους την ίδια αξία.

Για παράδειγμα, δε μπορώ να προωθήσω τις πετσέτες του Bed & Bath με την ίδια ευκολία που θα προωθούσα την Cosmote. Υπάρχουν λιγότερα πράγματα να πεις για το προϊόν, κι αυτό από μόνο του είναι dealbreaker αρκετά συχνά.

Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις.

Ακόμα κι αν το προϊόν είναι σχετικά άγνωστο στο ευρύ κοινό όπως μπορεί ας πούμε να είναι ένα σφουγγάρι, κι ακόμη κι αν απευθύνεται σε ένα πολύ εξειδικεύμενο κοινό, αν το προϊόν είναι καλό σε αυτό που κάνει, μπορεί να φέρει πολύ μεγάλο αποτέλεσμα και κουβέντα. Και τότε ξέρεις ότι πραγματικά τα πάντα είναι πιθανά.

Και ξαφνικά, μέσα από κάτι που απλά για μένα ξεκίνησε σαν ένα απλό πείραμα για να δω το traction που μπορεί να έχουν κατηγορίες προϊόντων τα οποία δύσκολα κανείς google-άρει ενεργά στο Internet, προκύπτει και ένα μεγάλο πλεονέκτημα:

Αν κάποιος γνωρίσει την κατηγορία προϊόντων σου μέσα από το δικό σου brand, δε θα σκεφτεί ποτέ να πάρει άλλη. Και η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν και σφουγγαράκια άλλης εταιρείας που κάνουν την ίδια δουλειά και είναι και φτηνότερα. Αλλά δεν είναι μπλε-άσπρα, οπότε ποιός από τους παραπάνω θα πάει να τα αγοράσει;

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.