X

Corporate Social Responsibility

Σας έχω πει ότι πιστεύω ακράδαντα ότι τα social media είναι υπεύθυνα για τη βελτίωση του κόσμου γύρω μας;

Εξηγώ:

Δεν είναι τυχαίο που το CSR, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) αυξάνεται όσο αυξάνεται η χρήση των social media.

Οι καταναλωτές προτιμούν να ξέρουν ότι οι εταιρείες που επιλέγουν δε δρουν ανεύθυνα ή ενάντια στο κοινωνικό σύνολο. Η επιτυχία της πρόσφατης social καμπάνια ενάντια στην Nestle το έδειξε αυτό, καθώς δύο πολυεθνικές εταιρείες έκαναν στροφή 180 μοιρών στις πρακτικές τους σε λιγότερο από δύο μήνες, αλλάζοντας συνταγές στα προϊόντα τους.

Όσο λοιπόν η πληροφόρηση των καταναλωτών αυξάνεται λόγω της χρήσης του Internet, τόσο αυξάνεται και η πληροφορία που λαμβάνουν για το κάθε brand με το οποίο σχετίζονται.

Αν ας πούμε μέχρι χτες ήσουν πελάτης της Vodafone και δε διάβαζες ποτέ το φυλλαδιάκι που έστελναν περιοδικά για τις δραστηριότητές τους για την ΕΚΕ, τώρα το πιο πιθανό είναι ότι θα διαβάσεις κάτι σχετικό στο Τρωκτικό, σε κάποιο άλλο blog περί οικολογίας ή από φίλους σου στο facebook, μόλις η εταιρεία κάνει κάποιο κοινωνικό ατόπημα. Και επειδή η πληροφόρηση δεν έρχεται ελεγχόμενη, κατευθυνόμενη και στρατευμένη αλλά φυσική, χαοτική κι ελεύθερη, οι πιθανότητες να την πιστέψεις και να επηρρεαστείς είναι πολύ μεγαλύτερες.

Ας μην ξεχνάμε ότι ένα brand το οποίο είναι δυνατό στον offline κόσμο, μπορεί στο Internet να έχει την ίδια δύναμη με ένα ανώνυμο blog που άνοιξε χτες. Και αυτό, ναι, είναι τρομακτικό για το brand. Είναι σαν να ζει διαρκώς κάτω από την ομπρέλα του μεγάλου αδερφού. Και τι γίνεται όταν ζεις με το μεγάλο αδερφό; Προσέχεις!

Και όταν προσέχεις, γίνεσαι καλύτερος γιατί ξέρεις πως αν παραφερθείς θα το μάθουν οι καταναλωτές σου και κάποιοι εξ’ αυτών θα σε τιμωρήσουν με το να προτιμήσουν τον ανταγωνιστή σου.

Και με το να προσέχουν τις αποφάσεις τους οι εταιρείες, παίρνουν πιο κοινωνικά υπεύθυνες αποφάσεις. Γίνονται καλύτερες. Και όταν ο πλουτοπαραγωγικός μηχανισμός γίνεται καλύτερος και παίρνει αποφάσεις που δεν αφορούν μόνο το κέρδος αλλά και την κοινωνική δικαιοσύνη και το περιβάλλον, τότε γίνονται και οι καταναλωτές πιο υπεύθυνοι. Γιατί σε ένα κόσμο με τόση διαφάνεια καταλαβαίνουν ότι δεν τους παίρνει να συνεχίζουν επ’ άπειρον το κακό της υπόθεσης.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.