X

Τηλεόραση και περιεχόμενο

Γρήγορη ερώτηση:

Ποιές τηλεοπτικές εκπομπές έχουν σταθερά τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην Ελλάδα;

Όχι-τόσο-γρήγορη απάντηση:

Οι εξής τρεις:

  • Ράδιο Αρβύλα
  • Αλ Τσαντίρι
  • Όλα ’10

Τι κοινό έχουν και οι τρεις αυτές εκπομπές;

  • Αφενός και οι τρεις αυτές εκπομπές απαιτούν έμπνευση και αποτελούν προϊόντα των ανθρώπων που τα δημιουργούν. Για παράδειγμα, οι Ειδήσεις παραμένουν ίδιες αν φύγει ο παρουσιαστής. Αν όμως φύγει ο Λαζόπουλος από το Αλ Τσαντίρι, τότε το Αλ Τσαντίρι απλώς δεν θα υφίσταται.
  • Είναι κοντά στα θέματα που απασχολούν τον κόσμο: Και οι Ειδήσεις για την κρίση μιλάνε, και αυτές οι εκπομπές για κρίση μιλάνε. Αλλά ποιοί καταφέρνουν να είναι πιο κοντά στο κοινό τους; Ποιοί καταφέρνουν να κάνουν τον κόσμο να συμμετέχει;
  • Κάνουν πρόγραμμα με περιεχόμενο που κατά βάση δεν είναι δικό τους: Και οι τρεις παίρνουν περιεχόμενο από άλλες εκπομπές, ακόμα και άλλων καναλιών, και τα σχολιάζουν. Αλλάζουν τα λόγια, προσθέτουν μουσική, συνδέουν άσχετα θέματα μεταξύ τους. Γενικά μεταποιόυν ένα πρωτογενές περιεχόμενο και παράγουν ένα καινούριο, το οποίο είναι πιο ενδιαφέρον για τους τηλεθεατές τους. Αλλάζουν το πακετάρισμα και έτσι αλλάζει το σύνολο.
  • Είναι σε κύριο λογο ζωντανές, πράγμα που τους επιτρέπει να είναι και διαδραστικές: Η ομάδα του Ράδιο Αρβύλα ρωτάει χαβαλετζίδικες ερωτήσεις στις οποίες οι τηλεθεατές καλούνται να απαντήσουν με τις δικές τους ατάκες. Αντίστοιχα ο Λάκης εκτός του ότι γυρίζεται μπροστά σε ζωντανό κοινό, η κοινωνική ευαισθησία του Λάκη είναι απαράμιλλη καθώς διαβάζει επιστολές τηλεθεατών που τον άγγιξαν ή αναφέρεται σε προβλήματα κάποιου στο κοινό ώστε να υπάρξει ευαισθητοποίηση.

Τι μας λένε αυτά;

Μας λένε ότι το περιεχόμενο παραμένει βασιλιάς, όπως ήταν πάντα. Όμως η φύση του περιεχομένου αλλάζει. Ο κόσμος έχει ανάγκη να δει κάτι και να ενθουσιαστεί. Μπορεί αυτό που βλέπει να τον κάνει να γελάσει, ή να τον κάνει να σκεφτεί, ή ακόμα και να του ανοίξει το μάτι (Θέμο, για σένα μιλάω και τις καλεσμένες σου). Αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα τον κάνει να βαρεθεί.

Μας λένε επίσης ότι ο κόσμος θέλει να συμμετέχει. Ο κόσμος δεν είναι χαζός και δεν τον ενδιαφέρει να τον αντιλαμβάνονται έτσι. Δε θέλει μονόδρομη επικοινωνία. Θέλει να συμμετέχει, αν έχει κάτι να πει. Και επίσης δε θέλει να λαμβάνει κατευθυνόμενη πληροφορία. Οι εκπομπές αυτές είναι πρώτες στο να τσαλακωθούν οι ίδιες πριν τσαλακώσουν άλλους, κι έτσι δε μένουν στο απυρόβλητο.

Και κάτι ακόμα που λένε αυτές οι εκπομπές είναι ότι φυσικά και δε γίνεται να αρέσεις σε όλους. Το θέμα είναι να βρεις όμως όλους στους οποίους αρέσεις και να τους κάνεις να σε θέλουν σταθερά. Και αυτό το έχουν καταφέρει. Η Αρβύλα εκτός του ότι έχει από ένα καινούριο group που δημιουργούν οι fans της κάθε εβδομάδα, έχει και τουλάχιστον 3 apps στο ελληνικό iPhone app store με ηχητικά κλιπς τα οποία χρησιμοποιούν οι παραγωγοί της.

Υπάρχουν τρόποι να γίνεις social. Αρκεί να είσαι έτοιμος να σηκώσεις τα μανίκια όταν οι άλλοι σηκώνουν τα χέρια.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Ευχαριστούμε και ελπίζουμε να σας βλέπουμε συχνά στις σελίδες μας! Δεχόμαστε και προτάσεις για σχολιασμό socialmediaκά θέματα στη μόδα. :)

  • Εξαιρετικό post.

    Χαίρομαι που θίγεις το θέμα του engagement του τηλεθεατή, δηλαδή κάποιου που συμμετέχει σε ένα παραδοσιακό μονόδρομο μέσο που χωρίς την παρουσίαση και την χρήση του Internet (άντε και τον sms επειδή είσαι εσύ) δεν θα συμμετείχε στην διαδικασία παραγωγής του περιεχομένου που καταναλώνει.

    Κάτι που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι οι εν λόγω εκπομπές, μιλούν με ειλικρίνεια στο κοινό τους χωρίς να κρύβονται πίσω από της τηλεοπτικές νόρμες και τα scripts

    Περιμένουμε posts για την αγορά των social media εν μέσω ύφεσης :)

  • Α ναι, ειλικρίνεια. Σωστά!

    Και διάθεση για στραπατσάρισμα, κάτι που δε βλέπω να υπάρχει αλλού...

This website uses cookies.