X
    Categories: Future

We’re all bloggers now

Θυμάμαι είχα -μαζί με τον Αλέξανδρο- το πρώτο online ελληνικό περιοδικό, τους Κυβερνογράφους, το 1995. Ένα ομαδικό webzine όπως το λέγαμε (δεν υπήρχε η λέξη blog τότε) που ξεκίνησε με τη συμβολή πέντε ανθρώπων και μέχρι το τέλος του είχαν περάσει από εκεί μέσα πάνω από 50 διαφορετικές πένες.

Blog όπως το εννοούν οι περισσότεροι ξεκίνησα για πρώτη φορά το 2004. Αυτό με βάζει μάλλον μέσα στους πρώτους 100 bloggers στη χώρα. Και μετά ξεκίνησα ένα δεύτερο -επαγγελματικό- το 2005, το οποίο κράτησα μέχρι το 2007 και μετά το διέγραψα. Και πολλοί με γνώρισαν μέσα από ένα μηνιαίο newsletter που έγραφα για τους Siteowners για καμιά διετία.

Ο blogger αυτή τη στιγμή έχει ένα κάποιο status ανάμεσα στους επαγγελματίες του κλάδου επικοινωνίας. Χαμηλότερο από αυτό του επαγγελματία δημοσιογράφου, αλλά υψηλότερο από αυτό του μέσου καταναλωτή.

Παράλληλα όμως, οι bloggers αυξάνονται και πληθύνονται. Ο οποίοσδήποτε μπορεί να γίνει blogger με μια γρήγορη επίσκεψη στο Blogger (πλατφόρμα του Google), WordPress ή ακόμα πιο γρήγορα στην πανεύκολη πλατφόρμα του tumblr.

Υπάρχει όμως κι ένας ακόμα πιο γρήγορος τρόπος: τα Notes του Facebook. Μπαίνεις, γράφεις και voila, έγινες κι εσύ blogger.

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι πλέον έχουμε όλοι οι καταναλωτές φωνή. Άλλος δυνατότερη και άλλος λιγότερο δυνατή. Αλλά έχουμε όλοι.

Image via Wikipedia

Και τι σημαίνει αυτό για τις εταιρείες; Σημαίνει πως ο καθένας μπορεί να είναι εν δυνάμει είτε brand ambassador σου είτε ο επόμενος που θα σε κάνει ρόμπα δημοσίως γιατί έλαβε κακή εξυπηρέτηση.

Τι πρέπει να κάνεις;

Πρέπει να ξαναεκπαιδεύσεις το προσωπικό σου για να καταλάβουν ότι κάθε πελάτης είναι σημαντικότερος απ’ όσο μπορεί να φαίνεται, γιατί όλοι οι καταναλωτές πλέον έχουν ένα κοινό από πίσω. Όλοι μπορούν να μιλήσουν για την επιχείρηση με τα καλύτερα ή με τα χειρότερα λόγια. Όλοι είναι bloggers!

Και αυτός είναι ο σημαντικότερος λόγος για να επενδύσεις σε αρίστη εξυπηρέτηση πελατών. Η Ολυμπιακή την έκανε την αλλαγή και έσωσε το brand. Εσύ;

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Η Ολυμπιακή έχει στήσει καρτέλ με την Aegean κι εναρμονίζουν τις τιμές. Για ποια εξυπηρέτηση πελατών και κουραφέξαλα μας λες;

  • Αντώνη, συμφωνώ πως σε κάθε αγορά όπου οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες που ελέγχουν το 90% της πίτας αποφασίζουν να συγχωνευτούν θα υπάρξει εναρμόνιση (αύξηση, λέω εγώ) τιμών. Ειδικά στις πτήσεις εσωτερικού.

    Παράλληλα όμως, λόγω του μεγαλύτερου περιθωρίου κέρδους, θα υπάρξει και καλύτερη εξυπηρέτηση, μεγαλύτερη κάλυψη του δικτύου, σωστότερη λειτουργεία, συντήρηση αεροσκαφών (η Ολυμπιακή έχει το νεότερο στόλο στην Ευρώπη αν δεν κάνω λάθος).

    Έχεις δεις τη διαφορά στην εξυπηρέτηση πελατών μεταξύ παλιάς Ολυμπιακής και νέας;

  • Οπως όλοι έχουν ένα προφίλ στο facebook,μήπως στο μελλον ολοι θα έχουν και ένα προσωπικο μπλογκ?
    theviennesegirl

This website uses cookies.